printlogo


کد خبر: 218873تاریخ: 1399/8/28 00:00
ابراز عشق نوله به سکوهای خالی

امسال مسابقات فینال تور ATP (نیتو ای‌تی‌پی فینالز) در سالن O2 لندن بدون تماشاگر برگزار می‌شود و دلیلش هم ویروس دردسرساز کووید19 است. با این حال مرد شماره یک تنیس جهان، نواک جوکوویچ هنوز هم راه ابراز عشق به طرفدارانش را می‌داند. جوکوویچ پس از اولین بازی‌اش در گروه «توکیو 1970» و شکست دادن دیه‌گو شوارتزمن در 2 ست متوالی با نتایج 6-3 و 6-2، مانند همیشه خوشحالی کرد و با رفتن به چهار گوشه زمین مسابقا‌ت، دست خود را روی قلبش گذاشت و احساس خوبش را با سکوها قسمت کرد.

او درباره این حرکتش گفت: ‌«این هم خوشحالی من است و البته نوعی قدردانی از مسئولان برگزار‌کننده و زمین مسابقه برای اینکه این فرصت را برایم فراهم کردند تا بتوانم در این مسابقات شرکت داشته باشم. ممکن است که جمله‌ای کلیشه‌ای باشد اما من همیشه سعی می‌کنم به خودم یادآوری کنم که نباید هیچ چیزی را ساده و تضمین شده بدانم و این یکی از کارهای روزمره‌ای است که به من چیزهایی را یادآوری می‌کند که باید حواسم به آنها باشد. با اینکه تماشاگری در ورزشگاه نبود، می‌دانم که کلی از مردم این بازی را از تلویزیون تماشا کردند و به همین دلیل خواستم که به این شیوه احساساتم را با آنها به اشتراک بگذارم.»
اگرچه نتیجه بازی برای خیلی‌ها آشنا بود – جوکوویچ بعد از اولین سال حضورش در فینال تور ATP هرگز در اولین مسابقه‌اش تن به شکست نداده است – اما جو مسابقه اینطور نبود.
نوله ادامه داد: «ورزشگاه جو بسیار عجیبی داشت. این حداقل چیزی است که می‌توانم بگویم. یک‌جورهایی احساس می‌کنی که داری یک بازی تمرینی انجام می‌دهی اما خب وقتی که داور روی تور را می‌بینی که امتیازات را اعلام می‌کند، متوجه می‌شوی که نه این واقعاً یک بازی رسمی است و تو هم داری در آن رقابت می‌کنی. اگرچه هواداران نیستند اما ذهنیت من نسبت به شیوه مبارزه در مسابقات عوض نشده است و همچنان روی کاری که باید انجام دهم تمرکز دارم اما باید بگویم که واقعاً دلم برای هواداران تنگ شده است.»
این پنجاهمین بازی مرد شماره یک تنیس در مسابقات تور فینال ATP بود و اولین بازی شوارتزمن. قطعاً تنیسور آرژانتینی از این شکست افسوس خواهد خورد اما جوکوویچ به او یادآوری کرد که خودش هم در اولین فصل حضورش در این مسابقات سه بازی متوالی را باخت. او گفت: «سال 2007 من برای اولین بار در شانگهای در این مسابقات شرکت کردم و هر سه بازی‌ام در مرحله گروهی را باختم. مسلماً خب شما می‌توانید کسانی مانند گریگور دیمیتروف و استفانوس سیتسیپاس را ببینید که در همان اولین بازی‌های‌شان پیروز شدند و حتی قهرمان شدند که کار بسیار بسیار تحسین‌برانگیزی بود اما به نظر من شیوه برگزاری این مسابقات به گونه‌ای است که حتی اگر یک بازی را هم ببازید‌ باز این شانس را دارید که به مرحله نیمه نهایی صعود کنید و به همین دلیل انگیزه کسب امتیاز پیدا می‌کنید‌. خب همانطور که مشخص است با بردن هر بازی 200 امتیاز می‌گیرید و این مثل این است که در یکی از رویدادهای 250 امتیازی تنیس قهرمان شوید. به همین دلیل من فکر می‌کنم که دیه‌گو هنوز برای کسب پیروزی در بازی‌های بعدی‌اش انگیزه داشته باشد. من مطمئنم که او می‌خواهد بهتر از امروز بازی کند. ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.» جوکوویچ در صورتی که امسال فاتح مسابقات فینال تور ATP شود به طور مشترک با راجر فدرر که شش بار قهرمان شده، پرافتخارترین تنیسورهای این تورنمنت خواهند‌ بود.
 
 
‌مدودف آماده مبارزه با جوکوویچ
 
اولین تجربه حضور دانیل مدودف در رقابت‌های تور فینال ATP در سال گذشته برای او به خاطره‌ای تلخ تبدیل شد چرا که هر سه بازی‌اش در مرحله گروهی را باخت اما این مرد روس این هفته با یک پیروزی قاطع مقابل الکساندر زورف که دو سال پیش قهرمان همین رقابت‌ها شده بود، دومین فصل حضورش را آغاز کرد.
مدودف 24 ساله در ست‌های متوالی با نتایج 6-3 و 6-4 بر حریف آلمانی‌اش غلبه کرد تا به طور مشترک با نواک جوکوویچ در صدر جدول گروه توکیو قرار بگیرد. بازی بعدی مدودف اما امشب یک آزمون سخت‌تر مقابل جوکوویچ است، کسی که خودش الهام‌بخش مدودف برای کسب قهرمانی در این رقابت‌هاست. جوکوویچ در اولین فصل حضورش در فینال تور ATP سه شکست متوالی داشت اما سال بعد با غلبه بر نیکلای داویدنکو، اولین قهرمانی‌اش را در شانگهای کسب کرد.
مدودف پس از بازی درباره حریف امشبش که ماه گذشته او را در رقابت‌های مسترز پاریس شکست داده بود، گفت: «راستش من واقعاً نمی‌دانستم که جوکوویچ در اولین فصل حضورش در این مسابقات 3 شکست داشته است. من امروز دیدم که او برای دومین فصل متوالی اولین بازی‌اش را در این رقابت‌ها برد. پس من هم می‌توانم امیدوار باشم که همین کار را انجام دهم. دوست دارم مقابل نواک بازی کنم و بی‌صبرانه منتظر آن هستم.»
 

 


Page Generated in 0.0048 sec