printlogo


کد خبر: 218809تاریخ: 1399/8/28 00:00
خبر

صلاح دوباره تست کرونا می‌دهد
مقامات مصری می‌گویند محمد صلاح می‌تواند پنجشنبه به لیورپول ملحق شود اگر تست کرونایش منفی باشد. جمعه در آستانه بازی مقدماتی جام ملت‌های آفریقا مقابل توگو، جواب تست کرونای مهاجم قرمزها مثبت اعلام شد و او در حال حاضر در کشورش در یک هتل خودش را قرنطینه کرده است. گفته می‌شود این بازیکن 28 ساله که با تیم ملی کشورش تمرین می‌کرده، دوشنبه قبل در مراسم ازدواج برادرش شرکت کرده است. حسام حسنی مسئول کمیته کووید 19 در وزارت بهداشت مصر گفت: «صلاح در حال حاضر در هتل دوران قرنطینه را طی می‌کند و پنجشنبه یک تستPCR  دیگر می‌دهد. احتمال می‌دهم این بار تست او منفی باشد چون تا به حال هیچ علائمی از خود بروز نداده است. مثل هر شهروند مصری او تمام اسکن‌ها و تست‌های پزشکی لازم را داد و حالا پروتکل‌های پزشکی قرنطینه را رعایت می‌کند. باشگاه لیورپول در مورد شرایط صلاح با ما در تماس است و او می‌تواند به انگلیس برگردد اگر تست پنجشنبه‌اش منفی باشد.» صلاح نتوانست در بازی دیشب برابر توگو، مصر را همراهی کند و پروتکل‌های کرونا می‌گوید شاید در بازی سخت یکشنبه آینده برابر لستر هم بازی نکند.
 
 تقلای لیورپول برای بازگشت مصدومان
لیورپول امیدوار است جردن هندرسون و اندی رابرتسون بتوانند در بازی حساس یکشنبه مقابل لسترسیتی بازی کنند تا فهرست مصدومان تیم از این طولانی‌تر نشود. هر دو در جریان بازی‌های ملی مصدوم شدند؛ هندرسون در باخت انگلیس مقابل بلژیک و رابرتسون به عنوان کاپیتان اسکاتلند در جریان شکست برابر اسلواکی. هندرسون اردوی انگلیس را ترک کرد اما اینکه رابرتسون شانس حضور در بازی امشب کشورش در لیگ ملت‌ها را دارد، احتمال بازی‌اش در دیدار تیم‌های بالای جدول لیگ برتر را افزایش می‌دهد. لیورپول امید دارد هندرسون هم فقط برای احتیاط بازی آخر کشورش در لیگ ملت‌های اروپا را رها کرده و شرایط بازی را داشته باشد. مدافع قهرمانی لیگ برتر در چهار هفته اخیر بازیکنان کلیدی خود را از دست داده و حالا با فهرست بلندبالایی از مصدومان مواجه است. قرمزها دو مدافع میانی خود، ویرجیل فان‌دایک و جو گومز را به خاطر آسیب‌دیدگی‌هایی که شاید تا پایان فصل رهایشان نکند، از دست داده‌اند که این دومی در جریان بازی برای تیم ملی انگلیس دچار آسیب شده. به این ترتیب، یورگن کلوپ فقط ژوئل ماتیپ را به عنوان مدافع میانی تخصصی در اختیار دارد، این بازیکن 29 ساله کامرونی هم در هفته‌های اخیر با نگرانی‌هایی بابت شرایط بدنی‌اش مواجه بوده. ناتانیل فیلیپس و ریس ویلیامز جوان برای اشغال جای خالی خط میانی رقابت دارند. علاوه بر آن، ترنت الکساندر آرنولد، دفاع راست لیورپول، سه تا چهار هفته نمی‌تواند به خاطر مصدومیت همسترینگ بازی کند. شرایط بدنی فابینیو و تیاگو آلکانتارا، دو هافبک تیم نیز چندان مساعد نیست. بازیکن برزیلی به دلیل مصدومیت از حضور در بازی‌های ملی این هفته انصراف داد. تیاگو هم که بعد از تساوی ماه گذشته در دربی مرسی‌ساید بازی نکرده، به تمرین برگشته و می‌تواند بعد از بازی‌های ملی در ترکیب لیورپول قرار گیرد. لیورپول، تیم سوم جدول لیگ برتر، یکشنبه میزبان لسترسیتی صدرنشین است اما در صورت پیروزی می‌تواند جای حریف خود را بگیرد.
 
 سوارس، آخرین ستاره مبتلا به کرونا
لوییس سوارس، ستاره تیم ملی اروگوئه و باشگاه اتلتیکومادرید تست کرونای مثبت داشته و علاوه بر بازی حساس بامداد امروز مقابل برزیل در مقدماتی جام جهانی، دیدار هفته آینده برابر تیم سابقش، بارسلونا را نیز از دست می‌دهد. تست کرونای رودریگو مونوس، دروازه‌بان اروگوئه و همچنین یکی از اعضای کادر فنی مثبت بوده اما تست سایر بازیکنان و اعضای تیم منفی اعلام شده است. اما سوارس آخرین‌ نمونه از بازیکنان نامدار فوتبال است که در این هفته بازی‌های ملی با تست مثبت مواجه شده‌اند، نمونه دیگرش محمد صلاح که در زمان حضور در مصر و همراهی با تیم ملی کشورش به این ویروس مبتلا شده است. محمد الننی، هافبک مصر هم مثل صلاح کرونا گرفته و بازی برای آرسنال را هم از دست می‌دهد. در مجموع در آخرین دور از انجام تست‌های کرونا از بازیکنان و کادر تیم‌ها در لیگ برتر، 16 نفر با این ویروس تماس داشته‌اند که بالاترین میزان از انجام تست‌های کرونا بعد از شروع مجدد لیگ برتر در خرداد است. این افراد که نامشان فاش نشده باید خودشان را 10 روز قرنطینه کنند. در مجموع در 11 دور انجام تست در لیگ برتر 68 نفر مثبت بوده‌اند.

Page Generated in 0.0049 sec