printlogo


کد خبر: 218265تاریخ: 1399/8/19 00:00
مظاهری، مرادمند و مرادی در ترکیب اصلی
شمایل استقلال فکری با بازیکنان جدید

 
محمود فکری موفق شد اولین گام با استقلال را محکم بردارد و به بردی ارزشمند برسد. گرچه تیم او دو نیمه متفاوت را رقم زد و حتی در برخی دقایق تا باز شدن دروازه‌اش نیز پیش رفت اما به واقع کسب 3 امتیاز از ایستگاه اول بسیار مهم بود که او موفق به تصاحب آن شد.
فکری در حالی موفق به ثبت اولین پیروزی با تیمش شد که مجوز استفاده از بازیکنان جدید را نداشت وگرنه او قصد داشت از 2 تا 3 بازیکن جدید استقلال در نبرد اول با مس رفسنجان بهره بگیرد. حال شاید محرومیت از ثبت‌نام بازیکنان جدید به نوعی دست او را هم گرفته باشد چراکه فکری ناچار شد تمام تیمش را با بازیکنانی چیدمان کند که از فصل قبل با استقلال به این فصل رسیده‌اند و شاید حضور بازیکنان جدید تا حدی تایم بازی را به هم می‌ریخت اما اگر این توفیق اجباری را هم در ایستگاه اول صادق بدانیم، باز هم فکری به دنبال بازی گرفتن از چند نیروی تازه وارد است. با این شرایط او در بازی‌های آتی در مسیر تزریق نیروهای جدید به ترکیب اصلی تیمش قدم برخواهد داشت.
در همین بازی با مس رفسنجان چنانچه پنجره استقلال باز بود رشید مظاهری در چارچوب دروازه قرار می‌گرفت. حضور محمدحسین مرادمند نیز قطعی بود. طبق برآوردی که از تمرینات استقلال شده فکری به زوج یزدانی-مرادمند علاقه بیشتری دارد و قصد دارد در ادامه لیگ از این ترکیب استفاده کند. با توجه به اینکه دفاع راست و چپ استقلال شرایط فنی مطلوبی دارند سرمربی تغییر چندانی در این دو پست ایجاد نخواهد کرد. هرچند که حضور نادری تا حدی جا را برای هرویه میلیچ نیز تنگ می‌کند اما فعلاً انتخاب سرمربی استقلال میلیچ است و او روی این بازیکن نظر دارد و شاید نادری در هفته‌های آتی به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب قرار بگیرد.
اما دایره تغییرات فقط به خط دفاع یا دروازه معطوف نمی‌شود و استقلال با حضور بازیکنان جدید تغییرات دیگری را هم خواهد داشت. بابک مرادی را باید یکی از گزینه‌های مهم محمود فکری برای بازی در ترکیب اصلی استقلال دانست. بازیکنی که بیشتر به عنوان وینگر به میدان می‌رود.
مرادی در حقیقت جزو پلن‌های اول فکری برای انتخاب ترکیب اصلی به شمار می‌رود و به احتمال بسیار زیاد او در آینده‌ای نه چندان دور جای فرشید اسماعیلی را در ترکیب اصلی خواهد گرفت. اسماعیلی که در بازی اول تیمش تا حدی با دیگر بازیکنان ناهماهنگ بود، جزو نفراتی است که فکری علاقه دارد برای مدتی روی نیمکت بنشیند. سرمربی استقلال در خط میانی گرایش بیشتری روی ریگی و رضاوندی دارد که در بازی‌های تدارکاتی استقلال نمایش خوبی داشته. فرشید باقری نیز در اولویت‌های بعدی است که البته حضور او در ترکیب اصلی بستگی به شرایط فنی حریف هم دارد. احتمالاً باقری در بازی با فولاد که استقلال نیاز به استحکام بیشتری در خط میانی دارد، در ترکیب اصلی خواهد بود اما باید بابک مرادی را یکی از مردان اصلی استقلال دانست.
در واقع اگر بخواهیم دست‌نخورده‌ترین نقطه استقلال را نشان دهیم، باید به خط حمله اشاره کنیم که هم از ترکیب مناسبی سود می‌برد و هم از تعدد بازیکنان تأثیرگذار و در عمل افکار سرمربی استقلال را آزاد می‌گذارد تا این خط را دست‌نخورده باقی بگذارد و نیروهای جدید را در دیگر خطوط به کار بگیرد.
ترکیب اصلی استقلال در بازی‌های آتی را می‌توان اینگونه در کنار هم قرار داد:
دروازه‌بان: رشید مظاهری
مدافعان میانی: محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی
مدافعان کناری: هرویه میلیچ (محمدنادری)، وریا غفوری
هافبک‌ها: مسعود ریگی، فرشید باقری، آرش رضاوند، بابک مرادی
مهاجمان: مهدی قایدی، ارسلان مطهری (شیخ دیاباته)
نکته: مهدی‌پور را هم باید یکی از بازیکنانی نامید که فکری روی آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما بعید است که در هفته‌های آغازین فکری بخواهد بار سنگین خط میانی را به دوش این بازیکن بگذارد و احتمالاً وظایف بیشتر را به دوش ریگی محول خواهد کرد.

Page Generated in 0.0054 sec