printlogo


کد خبر: 217789تاریخ: 1399/8/10 00:00
کمک اوزیل به تهیه غذا برای 12 مدرسه

 
 وقتی مارکوس رشفورد در مدرسه بود، مسعود اوزیل یک بازیکن حرفه‌ای بود و در فعالیت‌های خیریه مشارکت داشت. در سال 2015 که رشفورد نخستین بازی خود را برای شیاطین سرخ انجام داد، اوزیل قهرمانی لالیگا، جام حذفی اسپانیا، جام حذفی آلمان، جام حذفی انگلیس، جام قهرمانی زیر 21 سال اروپا و مهم‌تر از همه قهرمانی جام جهانی را تجربه کرده بود. در همان سال 2015 اوزیل جایزه بهترین بازیکن آلمان را به خود اختصاص داد و سفیر فدراسیون فوتبال آلمان شد.
حالا اوزیل به حمایت از طرح رشفورد برای پایان دادن به فقر غذایی کودکان پرداخته و 1400 وعده غذایی ناهار به مدارس لندن کمک کرده است. مهاجم منچستریونایتد از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس تلاش زیادی کرده تا کودکانی که در مدارس خود غذای رایگان دریافت می‌کردند و با تعطیلی مدارس از این موهبت محروم شدند، گرسنه نمانند. رشفورد برای اینکه از دریافت کمک‌های دولتی توسط والدین این کودکان اطمینان پیدا کند، با دولت انگلیس وارد همکاری شده و اخیراً نشان افتخار ملی را به خاطر خدماتش دریافت کرده است.
حالا بازیکن آلمانی آرسنال با همکاری مدرسه بارنت، آشپز استفان پپرت و مجموعه کترینگ نایتزبریج این 1400 غذا را تهیه کرده و در اختیار 12 مدرسه در بارنت و حومه آن قرار داده است. این مدرسه تصاویری از غذاها که با لوگوی اوزیل در اختیار کودکان قرار گرفته، در توییتر منتشر کرد. مدیر مدرسه گفت: «ما خیلی از مسعود اوزیل و استفان پپرت ممنون هستیم که خودشان را درگیر این طرح کردند و البته از همه کسانی که داوطلبانه و خستگی ناپذیر در این مسیر کمک کردند. ما روزانه 1400 وعده غذایی را آماده می‌کنیم و به مدارس تحویل می‌دهیم.» بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس بعد از اقدامات رشفورد 22 ساله تحت فشار بیشتری برای فراهم کردن وعده غذایی رایگان برای مدارس قرار گرفته است چون دولت محافظه کار او در شرایط وخیم اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مایل به صرفه جویی است و قصد ندارد در این اقدامات مشارکت زیادی بکند. این بازیساز آلمانی 32 ساله که در جام جهانی 2014 به عنوان قهرمانی جهان رسیده و بارها در امور خیریه مشارکت کرده، به دلیل اظهاراتی که علیه دولت چین انجام داده و از رفتار دولت این کشور با مسلمانان اویغور انتقاد کرده و به خاطر روابط اقتصادی باشگاه آرسنال با چینی‌ها از ترکیب این تیم برای فصل 2021-2020 لیگ برتر و همچنین لیگ اروپا بیرون مانده. ارکوت سوگوت، مدیر برنامه‌های اوزیل از رفتار متناقض میکل آرتتا، مربی اسپانیایی آرسنال انتقاد کرده که گفته  کنار گذاشتن اوزیل یک تصمیم فوتبالی بوده و گفته هواداران شایسته این هستند که حقیقت را بدانند. اوزیل خدمات گسترده‌ای در کمک به مبارزه با فقر انجام داده، او به انجام بیش از هزار عمل جراحی کودکان در برزیل در سال 2019 کمک مالی کرده و همچنین برای تغذیه بیش از یکصدهزار پناهنده در 16 کمپ در ترکیه و سوریه کمک مالی کرده. او که بیشترین دستمزد را در تاریخ باشگاه آرسنال دریافت می‌کند، با پیشنهاد کاهش دستمزد که در پی شیوع کرونا از سوی باشگاه‌ها مطرح شد، مخالفت کرد تا به کارهای خیریه‌اش برسد و از باشگاه خواست ثابت کند پول حاصل از کاهش دستمزد را صرف حفظ مشاغل کارمندان خود می‌کند و به گفته ایجنتش اگر ثابت می‌کردند حاضر بود سهم بیشتری از دستمزد خود را ببخشد. حق با اوزیل بود و باشگاه آرسنال نه تنها چیزی را ثابت نکرد بلکه 55 نفر را مازاد اعلام کرد. حالا آینده مبهمی در انتظار اوزیل است. مدیر برنامه‌هایش می‌گوید: «او می‌توانست مثل الکسیس سانچس به یک باشگاه دیگر برود. می‌توانست به عنوان بازیکن آزاد با قراردادی 30 میلیون پوندی برود تا فوتبالش را در اوج نگه دارد اما او وفادار ماند. شاید باشگاه در ژانویه نظرش را تغییر دهد و نام او را ثبت کند.» اوزیل هم بعد از حذف نامش از فهرست تیم برای فصل جدید در بیانیه‌ای احساسی از وفاداری‌اش به باشگاه گفت اما آرتتا با پذیرش مسئولیت تصمیم باشگاه در قبال ستاره تیمش گفت: «برای اینکه باشگاه به یک نفر مسئولیت رهبری تیم را بسپارد، باید به او اعتماد داشته باشد و این اعتماد در اثر رفتار بازیکن به وجود می‌آید.»
 

Page Generated in 0.0041 sec