printlogo


کد خبر: 217785تاریخ: 1399/8/10 00:00
افاضلی و استیلی گزینه‌های سرمربیگری پیکان
ویسی قرارداد نداشت اما کنار گذاشته شد!

سمیرا شیرمردی  @SamiraShirmard

هنوز لیگ بیستم شروع نشده که اولین تغییر در کادرفنی به وجود آمد و عبدالله ویسی با نظر باشگاه از پیکان جدا شد. البته این اتفاق چندان دور از انتظار نبود چراکه از وقتی مدیریت باشگاه پیکان تغییر کرد، شاهد اختلاف‌نظرهای زیادی در این باشگاه تهرانی بودیم که عجیب به نظر می‌رسید.
بعد از اینکه پیکان با عبدالله ویسی، در لیگ برتر ماند، کاملاً مشخص بود که باشگاه خودروساز تهرانی قرارداد این سرمربی را تمدید خواهد کرد. این اتفاق هم افتاد و طبق مذاکره‌هایی که بین ویسی و حمید گرشاسبی مدیرعامل وقت باشگاه پیکان صورت گرفت، توافقات لازم انجام شد تا سرمربی خوزستانی به کار خود در این تیم ادامه دهد. در این جلسه مبلغ قرارداد و شرایط آن برای فصل بیستم هم کاملاً مشخص شده بود. با این شرایط، عبدالله ویسی خیلی زود دست به کار شد و لیست بازیکنان مورد نیاز خود را به باشگاه داد اما قبل از اینکه کاری انجام شود، مدیریت باشگاه پیکان دچار تغییر و تحول شد. به این ترتیب اکبر محمدی جانشین حمید گرشاسبی شده بود. با این تغییر، تصور می‌شد شرایط بهتر پیش خواهد رفت چون اکبر محمدی خودش سرمربی بوده و درک خوبی از مربیگری دارد اما اینطور نشد. در همان ابتدای کار، محمدی دست به تغییر مبلغ قرارداد سرمربی زد و آن را کاهش داد که این مسأله با اعتراض و قهر عبدالله ویسی مواجه شد. به هر صورت، دلخوری‌ها رفع شد و ویسی برگشت تا کار خود را ادامه دهد اما طولی نکشید که این بار ناراحتی‌های دیگری به وجود آمد. گفته می‌شد ویسی برای جذب بازیکنان موردنظرش، لیست شماره یک، ۲ و ۳ داد اما هیچ بازیکنی از لیست اولش گرفته نشد که عصبانیتش را به دنبال داشت و باز هم کار به قهر کشیده شد.
در مورد ویسی گفته می‌شود او به خاطر مبلغ قرارداد دستیارانش هم با باشگاه مشکل داشت اما ظاهراً اینطور نبوده و او هیچ اعتراضی در این مورد نداشت و مسأله را به خود دستیارانش واگذار کرد که با باشگاه مذاکره و توافق کنند. با این شرایط به نظر نمی‌رسید دیگر مشکلی برای ناراحتی و دلخوری وجود داشته باشد اما ویسی هفته گذشته باز هم قهر کرد و به تمرینات تیم نرفت. دلیل این مسأله هم چیزی نبود جز ثبت نشدن قرارداد خودش و دستیارانش. گفته می‌شود با وجود اینکه ویسی به لحاظ مالی و شرایط قرارداد با باشگاه پیکان به توافق رسیده بود و البته تمرینات را حدود ۴۰ روز زیر نظر داشت اما قراردادش رسمی نشده بود. این مسأله و البته بلاتکلیفی شرایط ابراهیم میرزاپور در کادرفنی تیم، ناراحتی و عصبانیت دوباره ویسی را به دنبال داشت که این بار ظاهراً باید حق را به سرمربی پیکان داد، چراکه حدود یک هفته به شروع مسابقات لیگ بیستم باقی مانده بود اما قرارداد سرمربی ثبت نشده بود و البته هیچ اقدامی در رابطه با قرارداد میرزاپور به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها صورت نگرفت. به جز این مسأله، تکلیف آنالیزورهای تیم پیکان هم مشخص نبود که این مسأله باعث شد آنها حتی در بازی‌های دوستانه پیکان حضور نداشته باشند.
 این مسائل دلیلی شد تا عبدالله ویسی به سیم آخر بزند و تمرینات تیم را یک هفته مانده به مسابقات لیگ، با دلخوری ترک کند. با این اتفاقات، تصور می‌شد باشگاه پیکان باز هم از سرمربی خود بخواهد به تمرینات برگردد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کردند همکاری با ویسی پایان پیدا کرد و به زودی سرمربی جدید خود را معرفی می‌کنند. این در حالی بود که نیاز به اعلام پایان همکاری با ویسی نبود، چراکه این سرمربی قراردادی رسمی با پیکان نداشت و خودش در تمرینات حضور پیدا نمی‌کرد اما با وجود این شرایط، باشگاه پیکان طوری پایان همکاری را اعلام کرد که انگار قرارداد وجود داشت و حالا به خاطر قهرهای ویسی که البته بحق هم بوده، او را کنار گذاشته‌اند. 
به هر حال، طبق اعلام باشگاه حالا هومن افاضلی و حمید استیلی گزینه‌های جانشینی ویسی هستند که گفته می‌شود شانس افاضلی به نسبت استیلی بیشتر است اما باید دید کدامیک می‌توانند هدایت پیکان را به عهده بگیرند. هدایت تیمی که شرایط عجیبی را در مدت اخیر تجربه می‌کند.‌

Page Generated in 0.0065 sec