printlogo


کد خبر: 217774تاریخ: 1399/8/10 00:00
وقتی هیچ کس پاسخگو نیست
مدیریت حراستی چاره کار است؟

سامان موحدی راد     

پرسپولیس یک هفته بعد از ماجرای عجیب و غریب مهدی رسول‌پناه صاحب یک مدیر جدید شد. مدیری که همچنان از جایی غیر از فوتبال می‌آید و معلوم نیست این آزمون و خطاها در مدیریت باشگاه‌های بزرگ تا کجا ادامه خواهد داشت. واقعیت درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این است که مدیران این دو باشگاه باید از یکی از دو دسته زیر باشند. یا مدیر لایقی باشند که کارنامه مدیریت قابل قبولی دارد و حالا در عرصه ورزش هم مثل سایر عرصه‌ها می‌تواند مؤثر باشد یا اینکه یکی از خانواده باشگاه باشد. اما مدیرانی که اغلب در چند سال اخیر در استقلال و پرسپولیس روی کار آمده‌اند، از هیچ کدام از این دسته ها نبودند. اغلب آدم‌های ناشناخته‌ای بودند که در استقلال و پرسپولیس معروف شدند و البته در باشگاه کلی جنجال و حاشیه و مشکل هم ایجاد کردند.
حالا پرسپولیس از یک مدیر با ادبیات چاله میدانی احتمالاً به یک مدیر موقر و متین رسیده اما با این مشکل بزرگ که سابقه مدیریت ورزشی این مدیر تنها به ریاست حراست وزارت ورزش و جوانان باز می‌گردد. در واقع یک مدیر حراستی با کمترین سابقه و آشنایی با چارچوب‌های مدیریت یک باشگاه این روزها به ریاست یکی از دو باشگاه مهم ایران رسیده است. باشگاهی که این روزها مسائل مهمی را پیش‌رو دارد. فینال آسیا و واگذاری سهام در بورس شاید مهم‌ترین چالش‌های مدیریتی باشگاه پرسپولیس در شش ماه آینده باشد. اگرچه مسائل و مشکلاتی هم از مدیریت قبلی باشگاه پرسپولیس به این تیم ارث رسیده است. از جمله موضوع قرارداد آتیه داده پرداز که حواشی فروانی درباره آن آپشن‌ها و امتیازاتی که در آن داده شده است وجود دارد.
آنچه در ظاهر امر پیداست این است که سمیعی در پرسپولیس با سابقه‌ای که در مدیریت حراست دارد، سعی کند که با فسادهای احتمالی مبارزه و به باشگاه کمک کند تا از یکی دو گردنه مهم این روزهایش بگذرد. اما شاید جای سؤال مهم‌تری از مدیران ورزشی ایران باشد و آن اینکه چرا پایان کار اغلب حاشیه‌ها و جنجال‌های‌شان را قصد دارند با مدیریت حراستی برطرف کنند؟ آیا مدیریت حراستی چاره کار پرسپولیس و استقلال و فوتبال ایران است؟ چرا کسی پاسخگوی سال‌ها انتخاب غلط، رفاقتی و غیرکارآمد در فوتبال ما نیست؟ چرا کسی بابت انتخاب فتحی و سعادتمند و عرب و رسول‌پناه تا کنون به مردم و هواداران پاسخی نداده؟ اینکه آنها با چه ویژگی‌هایی انتخاب شدند و یا چگونه از این باشگاه رفتند. هزینه کار‌هایشان در باشگاه را چه کسانی دادند؟ خودشان یا باشگاه؟
حالا پرسپولیس مدیرعاملی دارد که در سابقه ‌کاری‌اش مشاور شهردار و رئیس کل حراست شهرداری تهران و عضو هیأت رئیسه کمیته پدافند غیرعامل را دارد. بی‌شک گذشت زمان نشان خواهد داد این سابقه تا چه میزان به کمک پرسپولیس خواهد آمد.

Page Generated in 0.0061 sec