printlogo


کد خبر: 217771تاریخ: 1399/8/10 00:00
زوج سمیعی – شکوری در پرسپولیس
بازی در زمین هوادار یا وزارت؟
زوج سمیعی-شکوری در برهه حساسی پا به باشگاه پرسپولیس گذاشته‌اند و در اولین گام باید در فاصله‌ی ۱/۵ ماه به فینال لیگ قهرمانان آسیا، آرامش را به اردوی سرخ‌ها بازگردانند

علی کمانگری     

یک هفته پس از جنجال‌های ویدئوی منتشرشده از مهدی رسول‌پناه که استعفای او را در پی داشت، مدیرعامل جدید‌ باشگاه پرسپولیس به ظاهر توسط اعضای هیأت مدیره و در باطن احتمالاً با نظر مستقیم وزارت ورزش انتخاب شد. 
در حالی که هواداران پرسپولیس در این مدت امیدوار به بازگشت مدیران موفقی چون علی‌اکبر طاهری یا حمیدرضا گرشاسبی به این باشگاه بوده‌اند و در صفحات مجازی هم با هشتگ‌‌های خود خواسته‌ خود را علنی کرده بودند، سرانجام این جعفر سمیعی بود که سکان مدیریت باشگاه را برعهده گرفت؛ مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، مشاور وزیر و مدیر امنیتی و انتظامی اسبق فدراسیون فوتبال و مشاور اسبق شهردار تهران.سمیعی بعد از ایرج عرب دومین مدیر حراستی باشگاه پرسپولیس است. 
خاطره هواداران پرسپولیس از مدیر حراستی قبلیشان که بسیار تلخ و پر از وعده و وعید‌های دروغی بود که هنوز که هنوز است، در شبکه‌های اجتماعی ترند شده. حال باید دید سمیعی قرار است چه خاطراتی را برای سرخ‌ها به‌جای بگذارد. عدم پیوند سمیعی با فوتبال و اساساً ورزش، از بدیهی‌ترین شاخصه‌های این مدیر است؛ مسأله‌ای که روز به روز در فوتبال ما عادی‌تر می‌شود و انگار دیگر همه قبول کرده‌اند که مدیران سرخابی‌ها قرار نیست از جنس فوتبال باشند! به‌نظر می‌رسد تنها روزنه امید حال حاضر هواداران پرسپولیس انتصاب ابراهیم‌ شکوری به سمت مدیریت اجرایی باشگاه باشد. 
شکوری که در دوران بازیگری در سمت چپ‌ خط دفاع پرسپولیس بازی می‌کرد و هیچ‌گاه بازیکن محبوبی هم نبود، بعد از دوران بازیگری موفق به اخذ مدرک دکترای مدیریت ورزشی شد و خیلی سریع سمت معاونی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت. 
مدتی بعد و با جدایی صوری محمد‌رضا ساکت، شکوری به عنوان جانشین او‌ سمت سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را برعهده گرفت؛ انتصابی که البته مشکل قانونی داشت و همان زمان هم سر و صدای زیادی به‌پا کرد. 
مطابق قانون برای انتصاب در این پست فرد مذکور باید حداقل سابقه ۱۰ سال مدیریت که ۵ سال آن مدیریت ورزشی است داشته باشد که شکوری مشخصاً فاقد آن بود.
با همه این تفاسیر شکوری در ۳ سال اخیر که وارد فضای مدیریتی فوتبال ایران شده، به دلیل سابقه‌ بازیگری خود توانسته حمایت چهره‌های مهم ورزشی را داشته باشد و به پاس خوش‌صحبت بودن و ظاهر و تیپ آراسته‌اش چهره‌های موجهی در میان طرفداران فوتبال هم پیدا کرده. 
انتخاب او به عنوان مدیر اجرایی باشگاه پرسپولیس احتمالاً مهم‌ترین چالش دوران مدیریتی او خواهد بود و تأثیر مهمی در چگونگی شکل‌گیری وجهه‌ اجتماعی او در حوزه‌ مدیریتی خواهد داشت. هواداران پرسپولیس از شکوری به عنوان یک پرسپولیسی سابق انتظارات بالایی دارند و خواهان احقاق حقوق باشگاه پرسپولیس در قرارداد با کارگزار و‌ سایر موارد مدیریتی هستند.
باید منتظر ماند و دید زوج سمیعی- شکوری چه آینده‌ای را در باشگاه پرسپولیس رقم‌ خواهند زد. آنها در برهه حساسی پا به باشگاه پرسپولیس گذاشته‌اند و در اولین گام باید در فاصله‌ 5/1 ماه به فینال لیگ قهرمانان آسیا، آرامش را به اردوی سرخ‌ها بازگردانند و بعد در قدم‌های بعدی فکری به حال طلب‌های این باشگاه به خارجی‌هایش و قرارداد پرسپولیس و شرکت داده آتیه‌پرداز بکنند، بدون آنکه فشار بالادستی‌ها باعث ضایع‌شدن و به‌ تاراج رفتن حقوق مادی و معنوی باشگاه پرسپولیس در قرارداد‌های مختلف (بخوانید کارگزار) شود!

Page Generated in 0.0052 sec