printlogo


کد خبر: 217753تاریخ: 1399/8/10 00:00
حمله سارقان به علی دایی
سرقت 80 میلیونی در روز روشن

 
سرقت گردنبند علی دایی، یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های ورزش ایران در روز روشن و وسط خیابان حاوی نکته‌های تأسف‌برانگیزی است. دایی در آن لحظات البته که علاوه بر مراقبت از خودش باید از جان دخترش نورا نیز در برابر سارقی که با چاقو به سمت او حمله کرده بود نیز محافظت می‌کرد. بهترین گلزن ملی فوتبال جهان هرچند توانست خودش و فرزندش را از این مهلکه سالم خارج کند اما بی‌شک این سرقت می‌تواند تبعات ذهنی و روحی سختی نیز برای آنها داشته باشد.
دو سارق در حالی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند، گردنبند طلای علی دایی را به سرقت بردند و در همین رابطه پرونده‌ای در کلانتری 122 دربند تشکیل شده و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سارقان در جریان است. علی دایی در دو فصل اخیر در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشته و بیشتر به بیزینس خارج از فوتبالی خود مشغول بوده است.  در رابطه با این سرقت گفته می‌شود سارقین از مدتی قبل دایی را تحت نظر داشته‌اند و این سرقت با برنامه‌ریزی قبلی رخ داده است.
در فیلم موجود، دایی از پشت فرمان به سمت راست می‌آید که دخترش را از ماشین پیاده کند که ناگهان سارق در نقطه کور از پشت به او حمله می‌کند، دایی سریع برمی‌گردد تا واکنش نشان بدهد اما از طرفی باید دخترش را از مهلکه خارج کند. نورا به سمت خانه‌های کنار پیاده‌رو می‌دود و از صحنه دور می‌شود. دایی که غافلگیر شده با سارقی که با چاقو به او حمله کرده درگیری کوتاهی پیدا می‌کند اما سارق تعادل او را به هم زده و می‌گریزد.
دایی بلند می‌شود و دنبالش می‌دود اما او سوار موتور شده و از صحنه فرار می‌کند. موضوعی که در مورد این سرقت وجود دارد، این است که سارق در زمان دزدی ماسک به صورت دارد، هرچند شاید از طریق دوربین‌های کوچه بیشتر قابل شناسایی باشد. سرقت از علی دایی شباهت زیادی به سرقتی داشت که در مردادماه سال گذشته در لندن از مسوت اوزیل و سئاد کولاسیناچ، دو ستاره تیم فوتبال آرسنال توسط دو سارق موتور سوار و با اسلحه سرد صورت گرفت. 
سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران در این باره می‌گوید: «حوالی ساعت ۱۸ عصر روز چهارشنبه (۷ آبان ماه) علی دایی به همراه فرزندش در حال خروج از دفترکارش در خیابان آصف بود که ناگهان دو فرد سوار بر موتورسیکلت به او نزدیک شدند، گردنبند طلای او را به سرقت بردند و متواری شدند. دقایقی بعد از این سرقت و با اعلام موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، تیمی از مأموران در محل حاضر شدند و به بررسی شواهد و اظهارات شاکی که علی دایی بود، پرداختند. طبق گفته او و بررسی تصاویر دوربین‌های محل، دو نفر سوار بر موتورسیکلت از پشت به این فوتبالیست سابق کشورمان نزدیک شده و در عرض چند ثانیه گردنبند را از  گردن آقای دایی کشیده و متواری شدند.»
دایی هم در این باره و هنگام بازبینی دوربین‌های مدار بسته از لحظه سرقت گفت: «دو نفر بودند. یکی با موتور و دیگری پیاده. من به خاطر نورا نگران بودم و خدا را شکر اتفاقی برای او نیفتاد.»
سرکلانتری یکم پلیس پیشگیری تهران درباره اینکه آیا دو سارق علی دایی را شناسایی کرده بودند یا خیر؟ می‌گوید: «با توجه به اینکه دو سارق از پشت به دایی و دخترش نزدیک شدند، به نظر نمی‌رسد که آنها از قبل شناسایی شده باشند یا حتی سارقان از این موضوع که از چه کسی سرقت می‌کنند، با خبر باشند و قصد قبلی درکار بوده باشد. البته این موضوع در حال بررسی است و فعلاً نمی‌توان به شکل قطعی درباره آن اظهارنظر کرد.»
کالوسی درباره ارزش ریالی گردنبند علی دایی نیز می‌گوید: «ارزش گردنبند مسروقه به گفته علی دایی حدود ۸۰ میلیون تومان است اما نکته این است که متأسفانه گردنبند او کاملاً نمایان و قابل رؤیت بوده. در حالی که یکی از هشدارهای همیشگی پلیس این است که شهروندان اقلام و اشیای قیمتی خود را به نمایش نگذارند. مأموران کلانتری اقدام به تشکیل پرونده کرده و با ثبت اطلاعات و مستندات، پرونده را برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده‌اند.»
 

Page Generated in 0.0056 sec