printlogo


کد خبر: 217747تاریخ: 1399/8/10 00:00
طبق معمول شگفت‌زده شدیم
امیدواری افکارعمومی به مدیریت سمیعی - شکوری
نظرات هواداران در خصوص این مدیر مثبت بود هر چند به این موضوع اشاره داشتند که فعلاً نمی‌توان درباره مدیرجدید قضاوت کرد

 
سرانجام عصر پنجشنبه و در فاصله یک هفته بعد از استعفای مهدی رسول‌پناه از سمت سرپرستی باشگاه پرسپولیس مدیرعامل جدید باشگاه انتخاب شد. طی هفته گذشته گمانه‌زنی در خصوص جانشین رسول پناه و فردی که در فاصله 50 روزه تا فینال آسیا باید شرایط بحرانی فعلی را جمع و جور کند به اوج خود رسید و گزینه‌های زیادی برای تصدی سمت مدیریت باشگاه پرسپولیس در رسانه‌ها و فضای مجازی معرفی شدند که برخی‌شان نام آشنا بوده و برخی دیگر امتحان پس داده اما وزارت ورزش با انتخاب جعفر سمیعی تا حدود زیادی همه را شگفت زده کرد.
جعفر سمیعی در حالی به عنوان مدیر باشگاه پرسپولیس انتخاب شد که تا همین پنجشنبه هیچ اسم و آدرسی از گزینه بودن او برای این سمت به گوش نرسیده بود و در واقع انتخاب او بسیار سکرت پیش رفت اما سرانجام بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها در ساعات میانی پنجشنبه و اشاره به او وسوابقش عصرهمان روز رسماً به عنوان مدیرعامل پرسپولیس منصوب شد.
آنچه مشخص است اینکه سمیعی فوتبالی نیست و سابقه فوتبالی ندارد. او که پیش از این مشاور وزیر و مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان بود در کارنامه خود مدیریت امنیتی و انتظامی فدراسیون فوتبال، مشاور شهردار تهران و مدیریت در وزارت کشور و سازمان سنجش را دارد.
بعد از اعلام رسمی مدیریت سمیعی هیأت مدیره باشگاه در بیانیه‌ای کوتاه ضمن اشاره به موقعیت حساس فعلی تیم از پیشکسوتان، هواداران و اعضای تیم خواست از مدیریت جدید حمایت کنند. در این بیانیه هیأت مدیره اعلام کرد از سمیعی انتظار دارد شرایط و مقدمات لازم برای ادامه مسیر پرسپولیس تا قهرمانی آسیا و تکرار قهرمانی لیگ برتر، تسریع روند خصوصی سازی و جلوگیری از رخنه باندهای فساد را مهیا سازد.
هیأت مدیره اعلام کرد از میان گزینه‌های موجود سمیعی را انتخاب کرده و با توجه به دولتی بودن باشگاه، موارد قانونی و مسائلی مثل بازنشستگی، دوشغله بودن و ... را مد نظر قرار داده ضمن اینکه برای آنها جوانگرایی یک اصل مهم بوده است.
با توجه به انتخاب سمیعی و کار مهمی که او در پیش دارد به احتمال زیاد باید از سمت مدیریت حراست وزارت ورزش کناره‌گیری کند ضمن اینکه هنوز مشخص نشده او جزو هیأت مدیره هم خواهد بود یا نه.
سمیعی در بدو ورود به باشگاه پرسپولیس ضمن تأکید به اینکه مسئولیت سنگینی روی دوشش قرار گرفته در نخستین مصاحبه خود گفت پنج هدف بزرگ دارد و می‌خواهد آنها را تحقق بخشد تا نشان دهد با برنامه آمده و روی این موارد فکر کرده است. سمیعی مهم‌ترین برنامه‌هایش را اینچنین برشمرد:
1) قهرمانی آسیا: ایجاد شرایط لازم برای کسب قهرمانی آسیا که در این مسیر همه اقدامات لازم در حوزه مدیریتی و پشتیبانی انجام می‌شود.
2) ورود به بورس: هدف دوم ورود باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه و فرآیند خصوصی سازی است که با قدرت روندی که شروع شده را ادامه می‌دهم تا این اتفاق تاریخی به سرعت انجام شود.
3) مبارزه با فساد: متأسفانه یکی از اتفاقات تلخ اطراف باشگاه که آرامش تیم و باشگاه را بهم زده، حضور باندهای فساد است که با همه توان با این پدیده شوم مبارزه خواهم کرد.
4) تشکیل کمیته فنی: به سرعت کمیته فنی با نظر و همفکری  پیشکسوتان، کمیته انضباطی با نظر حقوقدانان ورزشی و کمیته اقتصادی با کمک فعالان اقتصاد ورزشی و به منظور تأمین منابع مالی تشکیل می‌شود و البته کانون هواداران نیز با رویکرد تعاملی تقویت خواهد شد.
5) استفاده از ظرفیت‌های موجود: متأسفانه ظرفیت‌های موجود در جمع پیشکسوتان و هواداران برای مباحثی همچون توسعه و تقویت فوتبال پایه همچنین ظرفیت‌های موجود در بین هواداران برای اقدامات فرهنگی و اقتصادی مغفول مانده. به همین منظور، برنامه ویژه‌ای برای استفاده از این ظرفیت‌ها داریم.
سمیعی در بدو ورود ابراهیم شکوری بازیکن سابق پرسپولیس و سرپرست سابق دبیرکلی فدراسیون را به سمت معاون اجرایی باشگاه انتخاب کرد تا وزن فوتبالی تیم مدیریتی جدید بالا برود.
بعد از انتصاب سمیعی برخی به غیر مرتبط بودن او با فوتبال و مشکلاتش اشاره کرده و این انتخاب را مثل انتخاب رسول پناه غلط دانستند اما برخی با اشاره به مسأله سلامت این مدیر و عزمش برای برخورد با فساد گروهی نیز از حضور او در رأس باشگاه استقبال کردند.
بیشتر نظرات هواداران نیز در خصوص این مدیر مثبت بود هر چند هواداران و پیشکسوتان به این موضوع اشاره داشتند که فعلاً نمی‌توان درباره مدیرجدید قضاوت کرد و باید عملکرد او را بعد از چند ماه سنجید.
با حضور شکوری اما بسیاری از پیشکسوتان و همبازیان او در پرسپولیس رویکرد خوبی به رقم خوردن اتفاقات مثبت در تیم محبوب‌شان داشتند و به نظر می‌رسد این تیم مدیریتی جدید در شروع کار شرایط نسبتاً مساعدی برای پیش بردن برنامه‌های خود داشته باشند.
پیش‌بینی می‌شود سمیعی امور اجرایی باشگاه و اهداف استراتژیکی مثل مبارزه با فساد و مسائل مالی را خودش مدیریت کند اما برای پوشش مشکلات فنی تیم از جمله مسائل نقل و انتقالاتی و ... از تجربه شکوری استفاده کند ضمن اینکه مدافع چپ سابق پرسپولیس به جهت ارتباط با بازیکنان هم‌نسلش و حضور در جوامع پرسولیسی می‌تواند در جهت تعامل با پیشکسوتان برای کمک گرفتن از آنها و استفاده از ظرفیت این جامعه عنصر مهمی باشد.
شکوری هم بعد از انتصابش به این سمت ضمن رخصت گرفتن از پیشکسوتان گفته تمام تلاشش را در جهت اعتلا و پیشرفت و حفظ آرامش تیم در فرصت اندک باقی مانده تا فینال آسیا به کار می‌گیرد و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.
 

Page Generated in 0.0056 sec