printlogo


کد خبر: 217113تاریخ: 1399/7/27 00:00
خبر

پس از 12 روز استراحت ملی‌پوشان
6 تکواندوکار به اردو دعوت شدند
 
۶ تکواندوکار از سوی سرمربی تیم ملی برای حضور در مرحله دوم اردوی آماده‌سازی به خانه تکواندو فراخوانده شدند. دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو بعد از نزدیک به ۱۲ روز استراحت ملی‌پوشان، از دوشنبه هفته جاری در خانه تکواندو آغاز می‌شود که از سوی فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی، برای حضور در این اردو، آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، سجاد مردانی، سروش احمدی، امیرمحمد بخشی و عرفان ناظمی دعوت شده‌اند. نفرات دعوت شده در مسیر حضور در بازی‌های المپیک و همچنین رقابت‌های تیمی این بازی‌ها هستند که از صبح دوشنبه تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی آغاز می‌کنند. در خصوص اردوی تیم ملی زنان که قرار است برای کسب دو سهمیه المپیک در رقابت‌های انتخابی قاره‌ای شرکت کنند، نیز بالاخره تصمیماتی گرفته شد. بعد از چند مرحله تأخیر و برپایی تمریناتی که در چند نوبت بدون هماهنگی فدراسیون و با دعوت سرمربی تیم ملی در یکی از سالن‌های کرج برگزار شده بود، قرار است اردوی دختران این بار به صورت رسمی و در خانه تکواندو آغاز ‌شود. مهلا مؤمن‌زاده و غزل سلطانی در وزن اول المپیکی (۴۹- کیلوگرم) و ناهید کیانی و یلدا ولی‌نژاد در وزن دوم المپیکی (۵۷- کیلوگرم) نیز در گروه زنان به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. بر اساس تصمیم فدراسیون تکواندو قرار است قبل از حضور در اردو از ملی‌پوشان تست PCR گرفته شده و در صورت نبود مشکل، اردو آغاز می‌شود.
 
حضور قطعی 7 تیم در المپیک ناشنوایان
 
رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با تأکید بر اینکه، خبری مبنی بر لغو المپیک ۲۰۲۱ برزیل اعلام نشده، در مورد آخرین وضعیت کاروان ایران برای حضور در این بازی‌ها توضیح داد. مهران تیشه‌گران گفت: «زمان مقرر برای برگزاری المپیک ناشنوایان در فاصله دو، سه ماهه بعد از المپیک و پارالمپیک توکیو است. به همین دلیل در زمینه مجازی و برای پیگیری اردوها و تمرینات بسیار فعال بودیم، بخصوص در مورد رشته‌ها و تیم‌هایی که قرار بود امسال در رویدادهای مختلف شرکت داشته باشند اما به خاطر کرونا مسابقات‌شان منتفی شد.» او ادامه داد: «البته احتمال دارد طی ماه‌های آینده دو اعزام هم داشته باشیم. این موضوع به تصمیم‌گیری نهایی کنفدراسیون آسیا برای برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک برزیل در رشته‌های فوتبال و بسکتبال بستگی دارد. طبق برنامه از قبل اعلام شده این دو رویداد باید اواخر دی یا اوایل بهمن در مالزی برگزار شود.» تیشه‌گران با ابراز امیدواری به اینکه تیم‌های ملی فوتبال و بسکتبال ناشنوایان بتوانند از حضور در میادین گزینشی برای المپیک برزیل کسب سهمیه کنند، گفت: «در ۷ رشته حضور ایران در این بازی‌ها قطعی شده است. والیبال، تیراندازی، دوومیدانی، جودو، کاراته، تکواندو و کشتی رشته‌هایی هستند که قطعاً در آنها ورزشکار اعزامی به برزیل خواهیم داشت.» به گفته رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، پیش‌بینی می‌شود ایران در مجموع در ۸ یا ۹ رشته المپیک برزیل شرکت داشته باشد.
 
اردوی شمشیربازها، همچنان تعطیل
 
در حالی که خیلی از رشته‌های المپیکی به دنبال گرفتن مجوز و شروع اردوی تیم‌های ملی‌ بوده‌اند، شمشیربازی اصراری به برپایی اردو ندارد.
فضل‌الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه می‌گوید: «ما مجوز اردو را گرفته‌ایم و از سرمربیان تیم‌های ملی هم برنامه خواسته‌ایم اما هنوز اردوهای خود را آغاز نکرده‌ایم. متأسفانه با این شرایط، فعلاً اردو برگزار نمی‌شود تا شرایط کرونا در شهرها بهتر شود چون سلامت ورزشکاران در اولویت است.» او ادامه می‌دهد: «اگر شرایط کشور از نظر کرونا بهتر شد، در نظر داریم اردوی تیم ملی دختران و پسران اپه و فلوره را با رعایت پروتکل‌ها و گرفتن تست PCR، برگزار کنیم. برای این اردوها شهرهای اصفهان، یزد، اراک، ارومیه و مشهد را مد نظر داریم. در تیم سابر نیز علی پاکدامن و مجتبی عابدینی در تهران تمرین می‌کنند و محمد رهبری و محمد فتوحی نیز در شهرهای خود تمرین می‌کنند که مجموع تمرینات زیر نظر پیمان فخری سرمربی تیم ملی انجام می‌شود.»
 

Page Generated in 0.0063 sec