printlogo


کد خبر: 217111تاریخ: 1399/7/27 00:00
درخشش تیم کشتی فرنگی مقاومت بسیج قم در مسابقات نیمه‌جان
آبروی لیگ

دور رفت مسابقات لیگ برتر کشتی با برگزاری رقابت‌های گروه «ب» به پایان رسید؛ مسابقاتی که حالا قرار است نیمه‌کاره رها شود تا مسابقات جهانی برگزار شود و بعد برای رقابت‌های دور برگشت تصمیم‌گیری شود. رقابتی که سطح فنی آن بشدت مورد بحث است و شاید تنها نکته مثبت برگزاری آن احیای دوباره کشتی بعد از 8 ماه تعطیلی بود. سطح مسابقات به‌حدی نازل بود که شاید فقط بتوان از یک تیم نام برد که توانست با حضورش در لیگ برتر به این مسابقات اعتبار بدهد و مسابقاتی که کشتی‌گیران این تیم ارائه کردند تا حدودی ارزش دیدن را داشت و در برخی اوزان بسیار هم لذت‌بخش بود.
تیم کشتی فرنگی مقاومت بسیج قم که با سرمربیگری روح‌الله میکاییلی وارد لیگ برتر شده و با معرفی کشتی‌گیران جوان و جویای نام به لیگ برتر اعبتار داد، تنها تیمی بود که حضورش برای کشتی ایران فایده داشت، چراکه باعث شد تعداد زیادی کشتی‌گیر جوان و حتی نوجوان به کشتی ایران معرفی شوند. این تیم در کنار بزرگانی چون بازار بزرگ تهران، صبانور کردستان و دانشگاه آزاد که بسیاری از کشتی‌گیران شاخص را به خدمت گرفته بودند، ایستاده بود و شاید به‌همراه تیم احتشام‌گستر کارون به نظر ضعیف‌ترین تیم گروه بود، اما با این حال این تیم توانست مسابقات بسیار زیبایی را از خود به نمایش بگذارد. تیم جوان و آینده‌دار مقاومت بسیج قم در چهار مسابقه‌ای که برگزار کرد، یک برد و سه باخت را ثبت کرد. در دو مسابقه‌ای که بازنده شد، اختلاف امتیاز بسیار نزدیکی را با رقبای مدعی خود داشت.
میدان دادن به کشتی‌گیران بسیار جوان که همه محصول باشگاهی در شهر قم هستند، مهم‌ترین کار این تیم بود و باعث شد کشتی‌گیران جوان و آینده‌داری به کشتی معرفی شوند که حتماً در سال‌های آینده حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت.
امیر عبدی کشتی‌گیر جوان این تیم را هم باید به‌عنوان ستاره این مسابقات معرفی کرد. او در سه مسابقه به میدان رفت و در هر سه مسابقه هم به برتری رسید که یکی از بردهای او مقابل حسین اسدی در وزن 72کیلوگرم بود. اسدی نفر اول مسابقات جام تختی در وزن 67کیلوگرم بود و دوبنده تیم ملی را هم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به دست آورده بود و مدال برنز آسیا را هم در هند کسب کرد، اما در این مسابقه با دوبنده تیم بازار بزرگ به روی تشک آمد، اما نتوانست مقابل امیر عبدی جوان حرفی برای گرفتن داشته باشد.
شکست دادن نفر اول تیم ملی در مقابل چشمان محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی حتماً بی‌پاسخ نمی‌ماند و حتماً محمد بنا برای ماه‌های آینده روی این کشتی‌گیر جوان هم حساب خواهد کرد. اگر این جوان آینده‌دار بتواند از این مسابقات به ترکیب تیم ملی برسد مهم‌ترین خروجی کشتی خواهد بود، به همین دلیل هم باید کار روح‌الله میکاییلی که در قم کار سازندگی را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد را تحسین کرد.
 

Page Generated in 0.0072 sec