printlogo


کد خبر: 217098تاریخ: 1399/7/27 00:00
خبر

به دلیل یک حاشیه جنجالی
سانتوس، روبینیو را بیرون کرد
 
هفته گذشته بود که روبینیو ستاره 36 ساله برزیلی پس از 15 سال به سانتوس بازگشت. او سال 2005 سانتوس را به مقصد رئال ترک کرده بود و پس از بازی برای مادرید، سیتی، میلان و باشاک شهیر ترکیه برای ادامه فوتبالش به برزیل بازگشت.
به دلیل مشکلات مالی سانتوس، روبینیو تصمیم گرفت با ماهی 230 یورو برای این باشگاه به میدان برود که این خبر تحسین‌های جهانی را به دنبال داشت ولی سانتوس خیلی زود به خاطر این انتقال با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شد.روبینیو سه سال پیش از سوی یک دادگاه در ایتالیا به جرم همراهی با 5 نفر دیگر در آزار جنسی یک زن آلبانیایی در کافه‌ای در میلان در سال 2013 به 9 سال زندان محکوم شد. البته این پرونده هنوز بسته نشده هرچند روبینیو هرگونه اتهامی را رد کرده است.
پس از رسمی شدن انتقال روبینیو به سانتوس، بلافاصله یکی از اسپانسرهای باشگاه تصمیم به قطع همکاری با آن گرفت. در بیانیه این کمپانی آمده است: «بیشتر استفاده کنندگان از محصولات ما زنان هستند و به دلیل پرونده روبینیو تصمیم گرفتیم به احترام زنان، قراردادمان را فسخ کنیم. از سوی باشگاه در مورد عقد قرارداد با روبینیو هیچ گونه اطلاعی به ما داده نشده بود.»
رسانه‌های برزیلی ادعا کردند که دیگر اسپانسرهای سانتوس نیز در صدد فسخ قرارداد خود هستند و از این مسأله که انتقال بازیکنی چون روبینیو که پرونده باز قضایی دارد، بدون هماهنگی صورت‌گرفته، سخت گلایه‌مندند.
در نهایت سانتوس اعلام کرد که قراردادش با روبینیو را فسخ کرده تا او با تمرکز بیشتری به حل و فصل پرونده قضایی خود در ایتالیا بپردازد. این تصمیم باشگاه سانتوس با ناراحتی روبینیو همراه بود و او با انتشار ویدئویی در صفحه اجتماعی خود گفت که هدفی جز کمک به سانتوس نداشت و حالا از بابت فسخ قراردادش آزرده خاطر است.
  
اینتر و یووه در کمین گریزمان
 
جنگ لفظی اخیر بین رونالد کومان، مربی جدید بارسا و آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی این تیم باعث شده دو باشگاه ایتالیایی یوونتوس و اینترمیلان برای به خدمت گرفتن او امیدوار شوند.
گریزمان اخیراً در طعنه‌ای به کومان گفته بود، دشان می‌داند از من در کجا استفاده کند. کومان هم در پاسخ به او نشان داد از صحبت‌های گریزمان ناراحت شده و گفت: «هر کسی می‌تواند نظر خود را بگوید ولی من هستم که تصمیم می‌گیرم هر کسی کجا بازی کند.»این تنش‌ها باعث شده احتمال جدایی گریزمان از بارسا در آینده نزدیک قوت بگیرد. سایت «کالچو مرکاتو وب» هم نوشت، دو باشگاه یوونتوس و اینتر آماده‌اند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و برای قرض گرفتن گریزمان به سراغ بارسلونا بروند. ممکن است این اتفاق همین زمستان رخ دهد.
  
هلی‌کوپتر آماده بردن بیل به منچستر بود
 
گرت بیل تابستان امسال با یک قرارداد قرضی یکساله از رئال مادرید راهی تاتنهام شد. او به باشگاه سابق خود برگشته و امیدوار است یک بار دیگر شادی در زمین فوتبال را تجربه کند. بیل سال 2013 در حالی راهی رئال مادرید شد که از منچستریونایتد هم پیشنهاد داشت. رئال برای جذب او تا آخرین روز نقل و انتقالات صبر کرد تا در نهایت تاتنهام مجاب شد با دریافت 101 میلیون یورو مجوز جدایی او را صادر کند.
دیوید مویس سرمربی وقت منچستریونایتد در این باره گفت: «تازه به جای سر الکس فرگوسن سرمربی یونایتد شده بودم و دوست داشتم گرت بیل اولین خریدم باشد ولی او تقریباً در مسیر انتقال به رئال مادرید قرار گرفته بود. حتی حاضر بودم او را بدزدم! یونایتد پول بیشتری از رئال پیشنهاد داده بود ولی مشکل اینجا بود که رئال دستمزد بیشتری به بیل می‌داد. هر کاری نیاز بود انجام دادیم. حتی هلی‌‎کوپتری در محل تمرین حاضر بود تا برای عقد قرارداد او را به منچستر بیاورد و برگرداند. فکر می‌کردیم برای جذب بیل شانس داریم ولی او رئال را انتخاب کرده بود و فکر می‌کنم تصمیمش هم درست بود؛ چون توانست 4 لیگ قهرمانان با این تیم کسب کند. او تا همین حالا هم دوران فوتبال درخشانی داشته است.»

Page Generated in 0.0050 sec