printlogo


کد خبر: 217097تاریخ: 1399/7/27 00:00
لژیونرها

بازگشت شیجیاژوانگ مقابل دالیان
قطبی مچ بنیتز را خواباند
 
در چارچوب بازی‌های دور رفت مرحله نخست پلی‌آف سوپر لیگ چین که سرنوشت رده‌های نهم تا شانزدهم جدول این مسابقات را تعیین خواهد کرد، تیم شیجیاژوانگ با سرمربیگری افشین قطبی مقابل تیم دالیان پرو قرار گرفت که هدایت این را رافائل بنیتز، سرمربی پیشین رئال مادرید و لیورپول برعهده دارد. این بازی در شهر دالیان برگزار شد و نکته عجیب حضور هواداران در بخشی از سکوهای استادیوم بود.
دالیان که در دور اول و گروه A سوپر لیگ چین جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده بود، در این بازی از امتیاز میزبانی بهره می‌برد و سعی در کسب پیروزی داشت که موفق به گلزنی در لحظات ابتدایی شد. شاگردان رافا بنیتز در دقیقه ۱۱ حمله سریعی از جناح چپ زمین ایجاد کردند که پاس در عمق سام لارسن را سون گووِن با شوت محکم از داخل محوطه جریمه زد تا گل اول دالیان پرو مقابل شیجیاژوانگ به ثمر برسد.
در ادامه شاگردان قطبی بازی را در دست گرفته و به دنبال جبران گل تساوی بودند که توانستند در دقیقه ۳۱ روی توپ ارسالی از ضربه ایستگاهی جناح چپ زمین توسط شاو پولیانگ و ضربه سر استوپیلا سونزو به زیر طاق دروازه به گل اول مقابل دالیان پرو دست پیدا کنند. شیجیاژوانگ که به دنبال جبران ناکامی چهار مسابقه اخیرش در کسب پیروزی بود و سعی داشت به روند یک تساوی و سه باخت متوالی‌اش پایان بدهد، در نیمه دوم نمایش هجومی در دستور کار قرار داد و موفق شد دروازه شاگردان بنیتز را برای دومین بار باز کند.
در دقیقه ۸۱ ماتئوس برزیلی پاس پولیانگ را در میانه زمین گرفت و در ادامه با شوت روی پای تماشایی از پشت محوطه جریمه گل دوم را مقابل دالیان پرو به ثمر رساند تا شاگردان قطبی پیش بیفتند.
تلاش شاگردان بنیتز در لحظات پایانی مسابقه برای فرار از شکست خانگی بی‌نتیجه بود تا مردان افشین قطبی با کامبک شگفت‌انگیز و برتری دو بر یک مقابل دالیان پرو به استقبال بازی برگشت بروند و امیدوار به صعود به مرحله دوم پلی‌آف و بقا در سوپر لیگ چین شوند. قطبی این فصل که تیمش به تازگی مجوز حضور در لیگ حرفه‌ای را به دست آورده، با شیجیاژوانگ نتایج خوبی کسب کرده و همه را شگفت‌زده کرده. موضوعی که در چین هم به چشم آمده و همه از قطبی و تیمش به نیکی یاد می‌کنند. اتفاقی که می‌تواند موفقیت بزرگی برای این مربی ایرانی در شرق آسیا و یکی از مهم‌ترین لیگ‌های قاره باشد.
 
مدافع ایرانی امیدوار به بازی برگشت
شکست شن‌ژن با پورعلی‌گنجی
 
در نخستین مسابقه دور رفت مرحله پلی‌آف سوپر لیگ چین که تکلیف تیم‌های نهم تا شانزدهم جدول این رقابت‌ها را مشخص می‌کند، تیم شن‌ژن که همانند دو دیدار اخیرش مرتضی پورعلی‌گنجی را در ترکیب و خط دفاعی داشت، در ورزشگاه المپیک میهمان تیم تیانجین تدا بود. فرانک آچمپونگ، مهاجم غنایی تیانجین تدا که در ۱۲ مسابقه فصل ۲۰۲۰ موفق به گلزنی نشده بود ستاره تیمش بود و توانست دو بار دروازه یاران پورعلی‌گنجی را باز کند تا تیمش به برتری دو بر صفر خانگی برسد.
شن‌ژن که در مرحله اول و گروه A سوپر لیگ چین جایگاه پنجم را بین هشت تیم به خود اختصاص داده و به دور پلی‌آف پایین جدولی‌ها رفته بود، در نخستین مسابقه خود برابر تیانجین تدا، تیم هشتم گروه B با دو گل مغلوب شد تا کار دشواری برای بازی برگشت داشته باشد. مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع ایرانی شن‌ژن که در دو مسابقه آخر دور اول سوپر لیگ چین حضور ثابت در ترکیب داشت و یک گل به ثمر رسانده بود، این بار هم ۹۰ دقیقه مقابل تیانجین تدا، تیم اسبق خود بازی کرد و در دقیقه ۲۴ کارت زرد گرفت.
پورعلی‌گنجی مقابل تیانجین تدا چهار دفع توپ، دو بار جلوگیری از حمله، سه تکل صحیح، ۵۵ لمس توپ، ۲۹ پاس صحیح، چهار پاس بلند صحیح، چهار برتری در جدال‌های زمینی، چهار برتری در نبردهای هوایی، یک بار گرفتن خطا و یک ضربه داخل چارچوب داشت. بازی برگشت یاران پورعلی‌گنجی برابر تیانجین تدا روز چهارشنبه به میزبانی شن‌ژن برگزار می‌شود که در صورت عدم صعود این تیم، آنها تبدیل به یکی از گزینه‌های سقوط می‌شوند.

Page Generated in 0.0058 sec