printlogo


کد خبر: 217085تاریخ: 1399/7/27 00:00
اگر ستاره‌های فصل گذشته بمانند
فکری و 4 چالش تعیین‌کننده در ترکیب اصلی

علی مغانی     
 
فصل نقل‌و‌انتقالات هنوز به پایان نرسیده و همچنان مشخص نیست استقلال تا چه اندازه می‌تواند روی حفظ مهره‌های تأثیرگذاری نظیر علی کریمی، مهدی قایدی و شیخ دیاباته حساب باز کند، اما نتیجه هرچه باشد، محمود فکری از امروز حدود دو هفته فرصت دارد در مواجهه با چهار چالش مهم در ترکیب تیمش بهترین تصمیم را بگیرد.
تصمیم اول از درون دروازه آغاز می‌شود؛ جایی که رشید مظاهری و سیدحسین حسینی برای حضور در ترکیب اصلی رقابت می‌کنند و مربیان استقلال باید یکی از این دو دروازه‌بان را به دیگری ترجیح بدهند. در این رقابت دوجانبه، کفه ترازو احتمالاً به سود مظاهری سنگینی می‌کند اما به‌طور قطعی نمی‌توان گفت حسینی نیمکت‌نشین دائمی استقلال در لیگ بیستم خواهد بود.
دومین چالشی که محمود فکری با آن روبه‌رو می‌شود، انتخاب زوج اصلی در مرکز دفاع است. در فصل گذشته، استقلال بیش از 20 بازی لیگ را با سه دفاع میانی گذراند و به تناوب از تمام مهره‌های خود در این منطقه استفاده می‌کرد، اما از زمانی که استقلال 3-5-2 را کنار گذاشت و به چیدمان بر اساس 4 مدافع برگشت، این روزبه چشمی بود که جایگاه ثابتی داشت و در غیاب سیاوش یزدانی همیشه مصدوم، معمولاً عارف غلامی به محمد دانشگر ترجیح داده می‌شد. حالا با رفتن روزبه چشمی و اضافه شدن مرادمند، محمود فکری که سال‌های طولانی مدافع وسط بود، باز هم 4 مدافع میانی در اختیار دارد و باید از میان مرادمند، دانشگر، غلامی و یزدانی، 2 نفر را در ترکیب اصلی قرار دهد، ضمن اینکه شاهین طاهرخانی هم در این پست به‌عنوان گزینه پنجم مطرح است.
در مرکز خط میانی اگر علی کریمی در استقلال بماند، این مسعود ریگی، مهدی‌پور و فرشید باقری هستند که برای یک پست باقی‌مانده در ترکیب اصلی با یکدیگر رقابت می‌کنند. آبی‌ها فصل گذشته از زوج ریگی-کریمی در میانه میدان خاطرات خوشی دارند و اگر هافبک شماره 6 استقلال قراردادش را تمدید کند، احتمالاً این منطقه بدون تغییر باقی می‌ماند.
و بالاخره آخرین ابهامی که در استقلال وجود دارد به خط حمله برمی‌گردد. اگر قایدی و دیاباته حفظ شوند، ضلع سوم این رقابت با ارسلان مطهری تکمیل می‌شود. مطهری در اواخر فصل گذشته نشان داد از نیمکت‌نشینی دائمی ناراضی است و نمی‌خواهد صرفاً «ذخیره طلایی» باشد. 
آنچه هواداران دوست دارند، حضور همزمان این سه نفر در ترکیب اصلی است اما معمولاً مربیان با این عقیده موافق نیستند و ترجیح می‌دهند نفرات بیشتری در خط میانی داشته باشند.
 به این جمع بابک مرادی را هم اضافه کنید که البته در شرایط فعلی بختی برای راه یافتن سریع به ترکیب 11 نفره ندارد و اگر همه ستاره‌های استقلال در خط حمله حفظ شوند، مهاجم سابق ماشین‌سازی لااقل برای مدتی به‌عنوان یکی از گزینه‌های تعویض مطرح می‌شود.
اگر در آخرین روزهای نقل‌و‌انتقالات، استقلال ضربه مهلکی نخورد و مدیران این تیم بتوانند ستاره‌های لیگ نوزدهم را به باقی ماندن در تیم ترغیب کنند، محمود فکری تیمی بالانس در اختیار خواهد داشت که در تمام پست‌ها گزینه‌های متنوعی برای حضور در ترکیب اصلی دارد.
 

Page Generated in 0.0044 sec