printlogo


کد خبر: 217082تاریخ: 1399/7/27 00:00
شکست نزدیک نابغه مقابل کارلسن
جایزه ۳۹ هزار دلاری فیروزجا

در دور آخر سوپرتورنمنت حضوری شطرنج نروژ، علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی شطرنج در بازی کلاسیک توانست یان کریشتف دودا را با مهره سفید شکست دهد و نایب قهرمان این مسابقات بزرگ شود. فیروجا که در ابتدای این رقابت‌ها صدرنشین بود، در نهایت جایگاه خود را به کارلسن معروف داد و در جایگاه دوم قرار گرفت؛ جایگاهی که جایزه 39 هزار دلاری را برایش به همراه داشت.
در سایر بازی‌ها، مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان که موفق شده بود قهرمان زودهنگام این رقابت‌ها شود، مقابل لوون آرونیان شکست خورد. در رقابت سوم هم فابیانو کاروآنا مقابل آرین طاری (شطرنج‌باز ایرانی‌الاصل نروژ) قرار گرفت. این دو شطرنج‌باز در بازی‌های کلاسیک به تساوی رضایت دادند. در بازی‌های آرماگدون، دو شطرنج‌باز به مصاف یک دیگر رفتند که کاروآنا موفق شد پیروز این دیدار شود.
بدین ترتیب مگنوس کارلسن با 5/19 امتیاز قهرمان این مسابقات شد. علیرضا فیروزجا و لوون آرونیان هر کدام با 5/18 و 5/17 امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این رقابت‌ها ایستادند و فابیانو کاروآنا، یان کریشتف دودا و آرین طاری به ترتیب در رده چهارم تا ششم این رقابت‌ها قرار گرفتند.
مگنوس کارلسن هم با قهرمانی موفق شد ۷۴ هزار دلار را کسب کند. در این مسابقات تمامی بازیکنان جوایز نقدی دریافت کردند، به طوری که نفر آخر این رقابت‌ها ۱۷ هزار دلار را به دست آورد.
 

Page Generated in 0.0048 sec