printlogo


کد خبر: 215439تاریخ: 1399/6/31 00:00
نه خبری از توطئه بود و نه لابی‌های عجیب
تهدید، رأی AFC را تغییر نداد
کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر نشد با الهلال، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها مماشات کند

تنش‌های برگزاری مسابقات در دوران شیوع ویروس کرونا، این روزها در لیگ قهرمانان آسیا به بیشترین حد خود رسیده است.
آنچه در روزهای گذشته و پیش از بازی دیروز (یکشنبه) الهلال مقابل شهر خودرو رخ داد، یکی از نکات قابل توجه برای مدیران و تیم‌های ایرانی است.
علی‌رغم همه حرف و حدیث‌هایی که درباره لابی تیم‌های عربستانی با مسئولان AFC به گوش می‌رسد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر نشد با الهلال، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها مماشات کند یا با درخواست این تیم برای تعویق بازی‌اش موافقت کند. حال آنکه اگر مشابه این اتفاق برای یک تیم ایرانی در بازی با تیم عربستانی رخ داده بود، همه عوامل فوتبال ایران به دنبال توطئه‌های پشت پرده می‌گشتند.
بعد از مثبت شدن تست کرونای این 15 بازیکن، باشگاه الهلال پیشنهاد تعویق زمان مسابقه خود مقابل شهر خودرو را به AFC ارائه داد. در پاسخ اما کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه الهلال هشدار داد که بازی نکردن این تیم برابر شهر خودرو به منزله انصراف این تیم از لیگ قهرمانان خواهد بود.
بعد از این پاسخ AFC باشگاه الهلال برای حضور در بازی مقابل شهر خودرو، وضعیت بسیار عجیبی را تجربه کرد. تا جایی که حتی الشهلوب کاپیتان سابق این تیم هم که پیش از این از فوتبال خداحافظی کرده بود، دوباره به تیم الهلال برگشت تا مشکل این تیم برای ادامه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را برطرف کند.
از طرف دیگر رسانه‌های عربستانی، علیه AFC جوی را راه انداخته بودند و در حمایت از نمایندگان خود در این دوره از رقابت‌ها نوشته بودند که اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست باشگاه الهلال مبنی بر تعویق زمان این مسابقه موافقت نکند و باعث کناره‌گیری الهلال از این دوره از رقابت‌ها شود، نمایندگان عربستان از لیگ قهرمانان آسیا انصراف خواهند داد. در بیانیه تهدیدآمیز عبدالعزیز الهدلق، خبرنگار عربستانی و سردبیر نشریه الجزیره آمده بود: «اگر AFC بخواهد به سرکشی خود ادامه دهد و به خواست قانونی الهلال به تعویق بازی با شهر خودرو دست رد نشان دهد و الهلال را مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌ها کند به نظرم باید دیگر نمایندگان دیگر (التعاون، النصر و الاهلی) در کمترین اقدام علیه این ناعدالتی از این رقابت‌ها کناره‌گیری کنند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا بداند بدون نمایندگان سعودی این رقابت‌ها هیچ ارزشی ندارد.»در نهایت اما علی‌رغم همه این تهدیدها، AFC با لغو بازی الهلال مخالفت و اعلام کرد: «دیدار شهر خودروی ایران و الهلال عربستان طبق زمانبندی انجام شده برگزار خواهد شد. پس از بررسی وضعیت درمانی اعضای تیم فوتبال الهلال و افراد مبتلا شده به ویروس کرونا، گورچاران سینگ، رئیس دپارتمان پزشکی این کنفدراسیون تأکید کرد هیچ دلیلی برای لغو این دیدار وجود ندارد و این بازی طبق برنامه برگزار خواهد شد.»
باشگاه الهلال عربستان در نهایت موفق شد تنها با 14 بازیکن مقابل شهر خودرو حاضر شود و نکته جالب درباره این تیم اینکه از 3 بازیکنی که الهلال در این بازی روی نیمکت دارد، 2 بازیکن دروازه‌بان هستند و عملاً امکان استفاده از هر سه تعویض خود را ندارد.تصمیم قاطع AFC درباره الهلال البته که واکنش‌های اعتراض‌آمیزی از سوی بازیکنان شاخص و قدیمی این تیم را علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا در پی داشت اما در هیچ‌یک از این اعتراض‌ها خبری از اتهام توطئه به تیم دیگری نبود.الهلال همان تیم عربستانی بود که ما و مسئولان فوتبال ایران، بارها اتهام توطئه و لابی با AFC را علیه‌اش مطرح کرده‌ایم تا مقابل هر مشکلی به این بهانه‌ها چنگ بزنیم.

Page Generated in 0.0053 sec