printlogo


کد خبر: 215408تاریخ: 1399/6/31 00:00
صنعت‌نفت به دنبال جوانگرایی و بومی‌گرایی
پورموسوی با شرایط خاص در آبادان؟

سمیرا شیرمردی  @SamiraShirmard

انگار هر وقت تیم‌های خوزستانی به روزهای خوب می‌رسند، فصل بعد همه چیز تلافی می‌شود و روزهای سخت‌تری می‌رسد. در مورد فولاد و استقلال خوزستان بعد از قهرمانی‌های‌شان این اتفاق افتاد و فصل بعد از آن، با مشکلات زیادی مواجه شدند که حتی منجر به سقوط هم شد. حالا انگار نوبت به صنعت‌نفت آبادان رسیده. صنعت‌نفت آبادان فصل گذشته روزهای خوبی را تجربه کرده و حتی می‌توانست به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسد اما رفتن دراگان اسکوچیچ به تیم ملی، همه چیز را تغییر داد. دراگان در صنعت‌نفت آبادان، نتایج خوبی می‌گرفت و تیمش را مدعی کسب سهمیه آسیا کرده بود که ناگهان خبر رسید به تیم ملی رفته. همین اتفاق کافی بود تا به تیم شوک بزرگی وارد شود و بعد از آن، نتایج ضعیف رقم بخورد.
بعد از رفتن اسکوچیچ، صنعت‌نفت آبادان چند شکست پیاپی تجربه کرد و بعد از آن، نتایج چندان درخشان نبود تا این تیم نه تنها از سهمیه آسیا دور شود، بلکه به رده هفتم برسد. البته رده هفتم برای آبادانی‌ها چندان بد نبود و هواداران از آن راضی بودند چراکه صنعت‌نفت آبادان معمولاً در لیگ برتر روزهای سختی را پشت سر می‌گذاشت و برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کرد. به همین دلیل مقام هفتم، آن هم در روزهایی که تیم با مشکلات مالی هم مواجه شده بود، چندان بد نبود. با این عنوان، لیگ نوزدهم برای صنعت‌نفت آبادان به پایان رسید اما در حالی که همه فکر می‌کردند تیم زردپوش خوزستانی برای فصل بیستم با تدارک بهتری وارد مسابقات می‌شود، همه چیز برعکس شد. در ابتدا خبر رسید وزارت نفت دیگر حاضر نیست حتی به صورت غیرمستقیم، به تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان، کمک مالی داشته باشد. بعد از آن هم مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره اعلام کردند قراردادشان با باشگاه صنعت‌نفت آبادان تمام شده و با شرایطی که وجود دارد حاضر به بازگشت نیستند.
همین مسائل باعث شد بازیکنان اصلی صنعت‌نفت آبادان یکی پس از دیگری جدا شوند و به تیم‌های دیگر بروند. در نهایت، اعتراض هواداران صنعت‌نفت و تجمع آنها جلوی فرمانداری آبادان باعث شد همه چیز سریع انجام شود. در ابتدا مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه ابقا شدند و بعد از آن هم خبر از گزینه‌های سرمربیگری رسید. در این میان، نام مهدی تارتار، علیرضا منصوریان و هومن افاضلی برای سرمربیگری صنعت‌نفت آبادان مطرح شد که منصوریان با تراکتور قرارداد بست، شرایط تارتار هم برای حضور در این تیم مهیا نشد. هومن افاضلی هم چندان مورد علاقه هواداران آبادانی نبود.
به همین دلیل باز هم نام بهنام سراج برای تمدید قرارداد مطرح شد اما نتایج نه چندان جالب او، باعث شد مسئولان باشگاه صنعت‌نفت آبادان به فکر گزینه دیگری باشند که بتواند تیم را با این شرایط به خوبی جمع و جور کند. بر این اساس، نام سیروس پورموسوی در چند روز گذشته به صورت جدی مطرح شد. پورموسوی خودش سکوت کرده و حرفی نمی‌زند اما از مدیریت باشگاه خبر می‌رسد جلسه هیأت مدیره صنعت‌نفت به زودی برگزار خواهد شد. قرار بود این جلسه شنبه‌شب برگزار شود تا در مورد سرمربی فصل آینده تیم تصمیم نهایی را بگیرند اما ناگهان خبر رسید 2 عضو هیأت مدیره غایب بودند و به همین دلیل جلسه برگزار نشد. همین غیبت، شایعه‌های زیادی را به دنبال داشت. به این صورت که چند عضو هیأت مدیره باشگاه صنعت‌نفت آبادان مخالف پورموسوی هستند و به همین دلیل به جلسه نیامدند. شاید در بین اعضای هیأت مدیره، هر کدام یک مربی دیگر در ذهن‌شان باشد اما دلیل برگزار نشدن جلسه، مخالفت با پورموسوی نبوده بلکه اعضای هیأت مدیره به خاطر مراسم ختم یکی از اعضای شرکت صنعت‌نفت، نتوانستند در جلسه شرکت کنند. با این شرایط، ظاهراً همچنان مذاکرات با سیروس پورموسوی ادامه دارد و توافقات خوبی هم صورت گرفته. مثلاً اینکه در فصل بیستم، بودجه صنعت‌نفت آبادان محدود است و تصمیم بر جوانگرایی و بومی‌گرایی شده. پورموسوی قبلاً در استقلال خوزستان، چنین شرایطی را تجربه کرده و بعید است با این شرایط مخالفت کند. پس اگر مشکلی پیش نیاید، احتمالاً به زودی نام سیروس پورموسوی به عنوان سرمربی جدید صنعت‌نفت آبادان اعلام می‌شود. گزینه‌ای که اگرچه مورد نظر هواداران هم خواهد بود اما به خوبی می‌داند کار سختی در صنعت‌نفت آبادان دارد چراکه توقعات از تیم بالا رفته و با وجود اینکه هواداران به خوبی می‌دانند شرایط فرق کرده اما همچنان نتایج خوبی می‌خواهند. حالا باید منتظر ماند و دید شرایط تیم پرطرفدار صنعت‌نفت آبادان چه خواهد شد.

Page Generated in 0.0041 sec