printlogo


کد خبر: 215407تاریخ: 1399/6/31 00:00
لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان ایران- العین امارات
آخرین شانس
 
سپاهان که در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شد العین امارات را شکست دهد، حالا به دنبال تکرار آن است. سپاهانی‌ها در بازی رفت با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی موفق شدند حریف اماراتی را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کنند و حالا با سرمربیگری محرم نویدکیا به دنبال یک پیروزی دیگر مقابل العین هستند. البته شرایط زردپوشان ایرانی، خیلی متفاوت با گذشته است. در دور رفت، سپاهانی‌ها امید زیادی به صعود از مرحله گروهی داشتند اما حالا شانس آنها به کمترین حد ممکن رسیده و کار به اما و اگر کشیده. به همین دلیل ممکن است انگیزه بازیکنان سپاهان چندان بالا نباشد. البته العین که حذفش از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده هم چنین شرایطی دارد و شاید دیگر حتی به دنبال امتیاز گرفتن از سپاهان هم نباشد. با این شرایط، باید منتظر ماند و دید امشب چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد. بازی سپاهان مقابل العین امارات ساعت 21:30 در قطر انجام می‌شود. قضاوت این بازی را علی شعبان از کویت به عهده دارد. احمد الکاف و راشد الغیثی از عمان هم کمک‌های او خواهند بود.
 
توتونی: باید العین را ببریم
 
مجتبی توتونی مربی سپاهان امیدوار است نتایج گروه D لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای رقم بخورد که تیمش شانس صعود داشته باشد. توتونی درباره بازی با العین می‌گوید: «بازی با العین برای ما بسیار مهم است. این آخرین شانس ما برای صعود به مرحله بعدی است. دو بازی گذشته العین را دیده‌ایم و این تیم را شایسته می‌دانیم. العین یکی از تیم‌های باکیفیت غرب آسیاست. با نهایت احترام برای این تیم به دنبال سه امتیاز هستیم. اگر چنین اتفاقی برای ما رخ ندهد دیگر صعودی در کار نیست. اهمیت بازی کاملاً برای ما مشخص است و با نهایت تلاش می‌رویم تا سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.» مربی سپاهان درباره فشار مسابقات هم توضیح می‌دهد: «وقتی به عنوان مربی یا بازیکن وارد لیگ قهرمانان آسیا می‌شوید مسلماً باید تحمل چنین فشارهایی را داشته باشید. این چیز تازه‌ای نیست. بازیکنان ما باتجربه هستند و کادر فنی هم این مسائل را می‌داند. بعد از دو بازی که بازیکنان ما ارائه دادند و به آن چیزی که شایسته‌اش بودند، نرسیدند طبیعتاً این روی ذهن‌شان تأثیرگذار است ولی این را بدانیم که باید به جلو نگاه کنیم، از بازی‌های گذشته درس بگیریم و به آینده فکر کنیم.» مجتبی توتونی درباره نحوه سرمایش ورزشگاه‌های قطر هم می‌گوید: «امکانات خیلی خوبی برای انجام بازی‌ها وجود دارد و من به فدراسیون فوتبال قطر تبریک می‌گویم.» توتونی در رابطه با اینکه اگر السد بتواند النصر را شکست بدهد دیگر سپاهان شانسی برای صعود ندارد، توضیح می‌دهد: «ما این مسأله را می‌دانیم ولی انسان به امید زنده است و امیدواریم اتفاقات طوری رخ بدهد که ما شانس برای صعود داشته باشیم.» مربی سپاهان درباره محسن الغسانی، بازیکن عمانی تیمش هم می‌گوید: «چند روز پیش هم درباره الغسانی صحبت کردم. او بازیکنی باکیفیت مثل بقیه بازیکنان ماست. او فصل آینده هم با تیم ما قرارداد دارد و در تیم ما خواهد بود. الغسانی بازیکنی است که جای پیشرفت زیادی دارد. ما می‌خواهیم به او کمک کنیم تا پیشرفت کند. همانطور که انتظار داریم او به باشگاه ما کمک کند.»
 
پورقاز: باید 3 امتیاز را بگیریم
 
عزت‌الله پورقاز بازیکن سپاهان که در بازی رفت مقابل النصر عربستان اشتباهات فاحشی داشت، حالا برای جبران مقابل العین امارات آماده می‌شود: «بازی سختی برابر تیم شایسته و قابل احترام العین در پیش داریم. در سه روز گذشته تمام برنامه‌ریزی‌های لازم را برای این بازی انجام داده‌ایم و نقاط ضعف و قوت حریف را بررسی کرده‌ایم. همه تلاش‌مان را می‌کنیم که سه امتیاز را بگیریم تا برای صعود امیدوار باشیم.» پورقاز درباره نحوه سرمایش ورزشگاه‌های قطر هم می‌گوید: «من به باشگاه السد و فدراسیون فوتبال قطر تبریک می‌گویم که امکانات خوبی را در اختیار بازیکنان این مسابقات گذاشته‌اند. تمرینات ما جایی است که فضای باز است و سرمایشی نیست و این کمی سخت است اما بازی جایی قرار است برگزار شود که سرمایش دارد و این روی کیفیت بازیکنان تأثیر مثبت دارد.»
 
 
 

Page Generated in 0.0049 sec