printlogo


کد خبر: 215401تاریخ: 1399/6/31 00:00
اعلام رقابت‌های مؤثر در رنکینگ المپیک
دو هفته مهم برای کشتی

اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه ۱۴ مهر درباره برگزاری یا عدم برگزاری رقابت‌های جهانی جوانان و بزرگسالان تصمیم‌گیری می‌کند، رقابت‌های مؤثر در رنکینگ کشتی‌گیران المپیکی را نیز اعلام کرد. اتحادیه جهانی قبل از این اعلام کرده بود که 10 مهر درباره برگزاری این مسابقات تصمیم می‌گیرد اما حالا اعلام کرده 14 مهر تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند و این یعنی دو هفته مهم برای کشتی ایران؛ اگر اتحادیه جهانی برگزاری مسابقات جهانی در صربستان را تأیید کند، شاید برنامه‌ریزی کشتی در برگزاری لیگ برتر و اردوها دچار مشکلاتی شود. فدراسیون کشتی قصد دارد از 8 مهر مسابقات لیگ را شروع کند و اتحادیه جهانی می‌خواهد برای مسابقات جهانی 14 مهر برای مسابقات جهانی تصمیم بگیرد.
اتحادیه جهانی کشتی چند ماه پیش به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسابقات جهانی 2020 را در صربستان برگزار کند. همان موقع هم آذرماه را به عنوان زمان احتمالی برگزاری مسابقات جهانی اعلام کرد اما برای قطعی شدن این مسابقات اعلام کرد که تمام کشورها باید تا 10 مهر منتظر بمانند. در آخرین روزهای شهریور نشست کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی برگزار شد و در خصوص برگزاری مسابقات امیدهای قهرمانی جهان تصمیم‌گیری شد و بعد از بحث در این کمیته رسماً اعلام شد که این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود.
با وجود اعلام رسمی لغو امیدهای جهان اما برای برگزاری رقابت‌های بزرگسالان جهان قرار شد که در 14 مهر با بررسی اوضاع جهان و در نشست هیأت رئیسه اتحادیه جهانی تصمیم‌گیری شود. حالا چند روز بعد از نشست مهم کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، رسماً اخبار این نشست از سوی اتحادیه اعلام شد. بر اساس اعلام اتحادیه جهانی به طور رسمی مسابقات امیدها در 2020 لغو شد، بزرگسالان و البته مسابقات جهانی جوانان 14 مهر تکلیفش مشخص می‌شود. در همین حال اتحادیه جهانی کشتی از برگزاری تعدادی از مسابقات بین‌المللی دارای رنکینگ خبر داد که قبل از این خبر آن منتشر نشده بود. بر اساس اعلام اتحادیه تعدادی از مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی دارای رنکینگ المپیکی برای بازی‌های 2020 به مسابقات قبلی اضافه شدند که شاید با توجه به وضعیت پیش آمده این‌بار کادر فنی تیم ملی بتواند از حضور در این تورنمنت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
براساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹، رقابت‌های قاره‌ای ۲۰۲۰، تورنمنت متئو پلیکونه، قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ (امتیاز رنکینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ تنها برای کشتی‌گیران چین، کره شمالی و ترکمنستان به دلیل اینکه نتوانستند در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۰ حاضر شوند، محاسبه می‌شود)، قهرمانی اقیانوسیه ۲۰۲۱ و تورنمنت‌های پیت لاسینسکی، زیلکوفسکی و اوپن لهستان ۲۰۲۱ به عنوان رویدادهای مؤثر در رنکینگ کشتی‌گیران برای بازی‌های المپیک توکیو معرفی شدند.
البته فدراسیون‌های ملی باید درباره برگزاری این مسابقات نظر بدهند اما با وجود این تلاش اتحادیه برای برگزاری مسابقات جهانی و بین‌المللی کشتی، هنوز اردوهای تیم ملی تعطیل است و در واقع تنها کاری که انجام شده تلاش برای شروع اردوهای تیم ملی بوده که البته هنوز آن‌هم به نتیجه مشخصی نرسیده است.
کشتی ایران تاکنون در فرنگی توسط «علیرضا نجاتی» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «محمدعلی گرایی» در وزن ۷۷ کیلوگرم و «امیر قاسمی منجزی» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در کشتی آزاد توسط «رضا اطری» در وزن ۵۷ کیلوگرم، «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم و یدالله محبی در سنگین وزن موفق به کسب ۶ سهمیه از ۱۲ سهمیه ممکن شده است.
برای کسب شش سهمیه باقی‌مانده، سه سهمیه در آزاد و سه سهمیه در فرنگی، کادر فنی تیم ملی کشتی باید برنامه‌ریزی کند که البته با به وجود آمدن شرایط کرونایی در کشتی دنیا حالا دیگر امکان تحلیل و بررسی دقیق درباره وضعیت این اوزان وجود ندارد. مشخص نیست که کدام کشتی‌گیران در چه شرایطی قرار دارند و این بسیار وضعیت خطرناکی را برای کشتی به وجود می‌آورد.  البته در این میان حضور در تورنمنت‌ها می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد. شاید برگزاری این تورنمنت‌های دارای رنکینگ المپیکی و حضور تیم ایران در این مسابقات، هم به افزایش میزان آمادگی تیم ملی کمک کند و هم اندکی اوضاع شناخت از تیم‌ها را بهبود ببخشد و کادر فنی بتواند برای تیم ملی برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام بدهد.
 

Page Generated in 0.0050 sec