printlogo


کد خبر: 215400تاریخ: 1399/6/31 00:00
فتیله پیچ

دوست دارم برای استقلال کشتی بگیرم
فروتن: نصیرزاده قراردادمان با قائمشهر را پاره کرد!
 
آزادکار سنگین وزن ایران اعلام کرد در جریان تفاهمنامه انتقال کشتی‌گیران دریاچه ارومیه به استقلال نبود وگرنه با تیم هیأت کشتی قائمشهر قرارداد امضا نمی‌کرد. عباس فروتن و نادر حاج‌آقانیا بعد از امضای قرارداد با تیم دریاچه ارومیه و کناره‌گیری این تیم راهی قائمشهر شدند و با تیم هیأت کشتی قائمشهر قرارداد رسمی امضا کردند اما فقط چند روز بعد این دو کشتی‌گیر با حضور در سازمان لیگ فدراسیون کشتی با تیم استقلال قرارداد را امضا کردند. قراردادی که حالا به یکی از چالش‌های بزرگ سازمان لیگ تبدیل شده و قرار است که این دو کشتی‌گیر به کمیته انضباطی بروند تا درباره آنها تصمیم‌گیری شود. عباس فروتن با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص ثبت قراردادش با دو تیم هیأت کشتی قائمشهر و استقلال تهران در لیگ کشتی آزاد، گفت: «من و حاج‌آقانیا ابتدا با تیم دریاچه ارومیه برای حضور در لیگ کشتی آزاد قراردادمان را امضا کردیم اما با منحل شدن تیم دریاچه ارومیه و انصراف آنها از حضور در لیگ، با تیم هیأت کشتی قائمشهر قرارداد بستیم. ما زمانی که با تیم قائمشهر قرارداد بستیم در جریان تفاهم مسئولان دریاچه ارومیه و استقلال تهران نبودیم و نمی‌دانستیم که کلیه کشتی‌گیران و اعضای کادر فنی و همچنین امتیاز تیم دریاچه ارومیه به باشگاه استقلال واگذار شده‌اند.»
دارنده ۲ طلای جوانان جهان همچنین گفت: «پس از آن رئیس سازمان لیگ با ما تماس گرفت و ضمن شرح ماجرا، عنوان کرد قرارداد ما با هیأت کشتی قائمشهر غیرقانونی است و از آنجا که او نیز آن را امضا نکرده فاقد ارزش قانونی است. ما سپس به سازمان لیگ رفتیم و رئیس سازمان لیگ قرارداد ما با هیأت کشتی قائمشهر را پاره کرد و قرارداد داخلی با استقلال امضا کردیم. ۳۰ درصد از مبلغ قراردادمان را گرفتیم و در حال حاضر نیز در مسیر تهران هستیم تا به اردوی استقلال ملحق شویم‌.»
 
مصلایی‌پور سرپرست کمیسیون داوران شد
خداحافظی با فروتن
 
علیرضا دبیر با صدور حکمی محمد مصلایی‌پور داور المپیکی کشتی ایران را به عنوان سرپرست کمیسیون داوران منصوب کرد. همچنین ناصر فروتن که پیش از این مسئولیت ریاست کمیسیون داوران را داشت با حکم علیرضا دبیر به عنوان مشاور عالی فدراسیون در امور داوری منصوب شد. ناصر فروتن در دوره سرپرستی بهروز نعمتی به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی انتخاب شد. بعد از حدود دو سال فعالیت در کمیته داوران حالا او از این مجموعه خداحافظی کرده است. عملکرد فروتن در کمیته داوران در ماه‌های اخیر بارها مورد انتقاد جامعه داوری قرار گرفته بود و حالا مشخص است که علیرضا دبیر هم به این انتقادات واکنش نشان داده و ترجیح داده تا فرد دیگری را برای این سمت انتخاب کند. البته فروتن روزهای آخر دوران داوری خود را هم می‌گذراند و به همین زودی‌ها بازنشسته می‌شود. با توجه به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان فروتن اگر حالا هم از سمت خود کنار نمی‌رفت نهایت یک سال دیگر می‌توانست در این فدراسیون فعالیت کند.
 
برگزاری مسابقه کشتی در ارمنستان این بار با حضور تماشاگر
 
مسابقات کشتى آزاد و فرنگى نوجوانان ارمنستان این بار در شرایطی برگزار شد که تماشاگران نیز در سالن گازپروم ایروان حضور داشتند. ارمنستان اولین کشوری بود که بعد از کرونا استارت مسابقاتش را زد. فدراسیون کشتى ارمنستان پیش از این توانسته بود بدون نمونه مثبت و هیچ اتفاقی، مسابقات قهرمانی کشوری جوانان فرنگى و آزاد را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار کند. 
در همین راستا رقابت‌های نوجوانان کشوری در دو رشته آزاد و فرنگی نیز طی یک هفته برگزار و عصر روز گذشته (29 شهریور) به پایان رسید. تفاوت این رقابت‌ها با مسابقات قبلی، اجازه حضور تماشاگران به صورت محدود در سالن بود. با نظر مسئولان بهداشتی این کشور، حدوداً 60 نفر توانستند در سالن کوچک گازپروم حضور پیدا کرده و مسابقات را تماشا کنند.

Page Generated in 0.0057 sec