printlogo


کد خبر: 215395تاریخ: 1399/6/31 00:00
حذف نادال از مسترز رم
جوکوویچ دوباره جوش آورد

رافائل نادال مرد شماره 2 تنیس جهان با قبول شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی مسترز رم از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها بازماند.
ستاره تنیس اسپانیا و دومین تنیسور پرافتخار دنیا از حیث قهرمانی در گرنداسلم‌ها با 19 قهرمانی برای اولین‌بار پس از تعلیق مسابقات به‌خاطر شیوع کرونا به میدان می‌رفت و هدفش هم بالا بردن آمادگی خود برای شرکت در گرنداسلم اوپن فرانسه بود که خودش رکورددار قهرمانی در آن است. 
نادال که از اواخر ماه فوریه (اسفند) به میدان نرفته بود و حتی به‌دلیل شیوع کرونا و ترس از این بیماری ترجیح داد در گرنداسلم مهم اوپن آمریکا بازی نکند و همراه فدرر از حضور در این رقابت‌ها کناره گرفت، در مرحله یک‌چهارم نهایی مسترز رم مقابل حریفی آرژانتینی به نام دیه‌گو شوارتازمان به میدان رفت و در دو ست متوالی با نتایج 6 بر 2 و 7 بر 5 مغلوب او شد.
 این اولین باخت نادال مقابل حریف آرژانتینی‌اش بود که در 9 مصاف قبلی‌ همواره مغلوب او شده بود.
نادال همچنین پیش از این باخت، در کل مسابقاتش در تنیس مسترز رم تنها دو ست را واگذار کرده بود. او امید داشت امسال دهمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های مسترز رم را کسب کند اما اولین باختش در زمین‌های رسی از مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های اوپن مادرید سال 2019 -باختی که مقابل استفانوس سیتسیپاس متحمل شد- سبب شد دست خالی پایتخت ایتالیا را ترک کند.
نادال پس از باخت در این مسابقه گفت: «فکر می‌کنم شوارتزمان بر خلاف من بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد. زمانی که حریف از شما بهتر بازی می‌کند پس باید هم ببازید. چنین اتفاقاتی برای بازیکنانی که مدتی طولانی از میادین دور هستند رخ می‌دهد.»
شوارتزمان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید به مصاف مرد شماره 12 تنیس جهان، دنیس شاپووالوف از کانادا برود؛ کسی که در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل گریگور دیمیتروف با نتیجه 2 بر یک پیروز شد. 
او در ست‌های اول و سوم با نتایج مشابه 6 بر 2 پیروز شد و ست دوم را با نتیجه 6 بر 3 باخت.
در همین حال نواک جوکوویچ، مرد شماره یک جهان هم به‌سختی و در یک مسابقه که بیش از 2 ساعت زمان برد، از پس حریف آلمانی خود، دومنیک کوفر برآمد. 
ستاره صرب ست‌های اول و سوم را با نتیجه 6 بر 3 برد و ست دوم را با نتیجه 6 بر 4 باخت. 
نکته جالب درباره این بازی، دوباره از کوره در رفتن جوکوویچ با وجود اتفاقی بود که دو هفته پیش رخ داد و منجر به اخراج وی از رقابت‌های اوپن آمریکا شد. 
در آمریکا، جوکوویچ توپ را با ناراحتی به بیرون شوت کرد که به گلوی یکی از داوران خط‌نگهدار خورد و باعث شد بلافاصله از اوپن آمریکا حذف شود و جنجال زیادی درباره خشم و کنترل خشم او در رسانه‌ها راه افتاد.
در رم، جوکوویچ پس از باختن یکی از گیم‌های بازی که در آن سرویس دست خودش بود، راکتش را به زمین کوبید و آن را شکست.  ستاره صربستانی درباره شیوه ابراز عصبانیتش گفت: «این اولین راکتی نیست که در حرفه‌ام می‌شکنم و آخرین هم نخواهد بود. این هم شیوه‌ای است که من گاهی اوقات خشمم را نشان می‌دهم. من دارم روی اعصابم کار می‌کنم تا آن را تا جایی که می‌توانم سالم کنم.»
جوکوویچ پیش‌تر نیز به دلیل شرکت در یک دوره مسابقه که منجر به ابتلای خودش و چند تنیس‌باز دیگر به کرونا شد، جنجال درست کرده بود و این بار نیز به خاطر خلق و خوی آتشین‌مزاجش تیتر رسانه‌ها شده است . به نظر می‌رسد او باید کمی از حاشیه‌های خود کم کند.

Page Generated in 0.0054 sec