printlogo


کد خبر: 215162تاریخ: 1399/6/27 00:00
مصاحبه و خبر

هاشم بیک زاده:
 استرا شاید آن مربی قبلی نباشد!
 
هاشم بیک زاده بازیکن سابق استقلال  در مورد وضعیت این روزهای استقلال به خاطر ماجرای استراماچونی می گوید:«من هم مانند هواداران استقلال نگران وضعیت این تیم هستم. اگر قرار است که استراماچونی برگردد چرا پستی گذاشت که هیچ صحبتی با من نشده، شاید سعادتمند به خاطر این که اعتراض هواداران را کم کند این دروغ را گفت. بهتر است استراماچونی بیاید، چون او شکایتش را می‌کند و پولش را می‌گیرد و در خانه‌اش هم می‌نشیند ولی بهتر است او را بیاورند. البته سازمان لیگ قانونی گذاشته که مربی و بازیکن خارجی نمی‌تواند به ایران بیاید. من فکر می‌کنم بازگشت برانکو و استراماچونی از لحاظ مالی هم به نفع وزارت ورزش است و هم به نفع باشگاه استقلال و پرسپولیس، هواداران هم آنها را دوست دارند، امیدوارم که آنها برگردند.» بیک زاده در خصوص نگرانی و واکنش هواداران استقلال نیز اینطور می گوید:«این حق هوادار است چون می‌بیند تیمش همیشه قهرمان می‌شده، همیشه بالاتر از تیم رقیب بوده و بهتر بازی می‌کرده، کاری به مربی ندارد. الان هم استراماچونی بیاید معلوم نیست دوباره همان استراماچونی سابق باشد و بتواند نتایج خوبی بگیرد. شاید همین هواداران او را نخواهند. امیدوارم اتفاقات خوب بیفتد. فقط سعادتمند باید در گفتارش صداقت داشته باشد و این می‌تواند حلال همه مشکلات باشد. » بازیکن سابق استقلال در خصوص طلبش از باشگاه استقلال می گوید:«من برای طلبم از استقلال آمدم. 500 میلیون از طلبم را بخشیدم. قرار بود مالیات قراردادم را که برعهده باشگاه بود بپردازند اما متأسفانه ندادند. پشیمانم که 500 میلیونم را بخشیدم. من به خاطر هواداران بخشیدم نه به خاطر مسؤولان و مدیران باشگاه استقلال. واقعا پشیمانم که این کار را کردم. ای کاش این کار را نمی‌کردم. طلبم به خاطر مالیات نزدیک 200 میلیون تومان است. به خاطر مالیات ممنوع‌الخروجم کردند و حساب‌هایم را بستند. این همه کار برای استقلال کردیم. زمانی زنگ می‌زدند و می‌گفتند بیا نمی‌توانیم یار بگیریم. بیا و رضایت بده، رضایت دادم و پول را بخشیدم حالا به دنبال مالیات افتادم.»
 
باز هم تست کرونا دادند
 
مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آنکه سلامت اعضای تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان را مد نظر قرار بدهند و بازی‌ها با کمترین آسیب برگزار شود، قصد دارند هفته‌ای یکبار از آنها تست کرونا بگیرند. از این رو مسئولان کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از ظهر دیروز به هتل محل اقامت استقلالی‌ها رفتند و از آنها در دوحه تست کرونا گرفتند. قرار است پاسخ این تست‌ها به زودی به دست استقلالی‌ها برسد و میزان سلامتی اعضای تیم آبی‌پوش تهرانی در فاصله چند روز تا دیدار با الشرطه عراق مشخص شود. استقلال روز 30 شهریور به مصاف الشرطه می‌رود.
 
بازگشت روزبه
 
هر چند استقلال نتوانست برخلاف رقبای خود از خریدهای جدیدش بهره ببرد اما آنها بازیکنان باکیفیتی دارند تا از رقبای خود در مرحله گروهی عبور کنند و به مرحله حذفی برسند. به ویژه در خط دفاعی و حالا با بازگشت احتمالی علی کریمی، آنها چهار مدافع میانی آماده و سرحال دارند؛ روزبه چشمی، عارف غلامی، محمد دانشگر و شاهین طاهرخانی. در کنار این بازیکنان باید نام سیاوش یزدانی را هم آورد که در حال گذراندن دوره نقاهت است و برای دیدار هفته آینده با الشرطه عراق آماده می‌شود. طاهرخانی جوان در دو بازی اخیر آبی‌ها در آسیا حضور داشت اما این ‌بار بعید است به او فرصت نمایش برسد؛ روزبه چشمی که بازی‌های پایانی فصل و فینال جام حذفی را از دست داده بود احتمالاً یکی از انتخاب‌های نامجومطلق خواهد بود و از میان دانشگر و غلامی زوج او خواهد شد. اگر عارف غلامی انتخاب سرمربی آبی‌ها باشد، او برای اولین بار در دیدارهای فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد کرد.
 
گل‌هایی که محسوب نشد!
 
دیاباته که توانست با به ثمر رساندن 15 گل در لیگ نوزدهم، عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را از آن خود کند، اکنون به دنبال نخستین تجربه آسیایی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا است. هر چند که استقلال برای حضور در دور گروهی این بازی‌ها، در دو دیدار مقدماتی مقابل تیم‌های الکویت و الریان قرار گرفت و دیاباته در این دو دیدار موفق شد 3 گل به ثمر برساند، ولی گل‌های او در جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا محسوب نمی‌شود و اکنون مهاجم تأثیرگذار آبی‌ها سخت به دنبال نخستین گل خود در این تورنمنت است.
 

Page Generated in 0.0045 sec