printlogo


کد خبر: 215161تاریخ: 1399/6/27 00:00
باشگاه استقلال در ماجرای استراماچونی چقدر با هوادارانش صادق بود؟
هشتگ میلیونی برای پیشنهاد تخیلی!

 
روزهای گذشته برای هواداران استقلال به بیم و امید گذشت. آنها آرزو می‌کردند استراماچونی را دوباره روی نیمکت ببینند و برای این کار از هیچ کوششی دریغ نکردند. از تجمع مقابل باشگاه و فدراسیون تا کمپین‌های مجازی و هشتگ‌هایی که حسابش از دست همه خارج شده. در این مدت باشگاه استقلال مدعی بود که با استراماچونی به توافق رسیده و ممنوعیت جذب مربیان خارجی تنها مانع بازگشت اوست، با این حال استوری سه‌شنبه شب مربی ایتالیایی نقطه مقابل این ادعا بود و آب پاکی را روی دست هواداران ریخت. مربی ایتالیایی نوشت: «من هرگز پیشنهادی را رد نکرده‌ام، چون پیشنهادی در کار نبوده است.»
این پیام توپ را به زمین باشگاه انداخت و پاسخ آنها استوری عبدیان بود که ساعتی بعد منتشر شد. عضو هیأت مدیره استقلال نوشت: «با توجه به مصوبه هیأت مدیره به مدیرعامل دستور داده شد نسبت به بازگرداندن آقای استراماچونی اقدام نمایند و از هدر رفتن بیت‌المال جلوگیری شود و باشگاه از یک غرامت سنگین نجات پیدا کند. در مذاکرات مدیرعامل با آقای استراماچونی توافق شفاهی و نظر مثبت ایشان برای بازگشت جلب شد، ولی با توجه به منع ورود بازیکنان و مربی خارجی ارسال قرارداد نهایی و یا پیش‌نویس قرارداد به ایشان غیرممکن بوده است و ارسال آن تبعاتی برای باشگاه داشت (طبق گفته مدیرعامل).»
عبدیان مدعی است که ارسال پیشنهاد به استراماچونی می‌توانست تبعات حقوقی داشته باشد و توافقی که آنها مدت‌ها روی آن مانور می‌دادند، شفاهی بوده است! با این حال کسانی که ریزه‌کاری‌های مذاکرات در فوتبال را می‌دانند، تأکید می‌کنند که در صورت ارسال پیشنهاد هیچ خطری باشگاه را تهدید نمی‌کرد. سلطانی، معاون حقوقی سابق استقلال در استوری‌اش نوشته است: «برای نهایی کردن یک قرارداد، طرفین می‌توانند به دفعات و بدون محدودیت و داشتن هیچ گونه بار حقوقی، متن قرارداد پیشنهادی خود را برای یکدیگر ارسال کنند. کافی است در بالای صفحه ذکر شود:( without prejudice and subject to Contract). قرارداد از زمان امضای حضوری توسط طرفین قابل استناد در مراجع حقوقی است.»
تناقض‌هایی که در حرف‌های مدیران باشگاه استقلال وجود دارد نشان می‌دهد که آنها از روز اول برنامه‌ جدی برای بازگرداندن استراماچونی نداشته‌اند و توافق با این مربی را تنها برای این مطرح کرده‌اند که می‌دانستند قانون ممنوعیت مربی خارجی برداشته نخواهد شد. باشگاه هرگز پول کافی برای راضی کردن مربی ایتالیایی در گاوصندوقش نداشت، ولی با این ترفند توانست توپ را به زمین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بیندازد. استوری استراماچونی اما این نقشه را بی‌نتیجه گذاشته است و آنها حالا باید به هواداران خشمگین پاسخ مناسبی بدهند.
باشگاه استقلال در حالی برای جذب سرمربی سراغ گزینه‌های جدید مثل آلکساندر نوری رفته که در این مدت به هوادارانش امید واهی داد و توقع بازگشت استراماچونی را زنده کرد. این پیشنهاد تخیلی و موج‌سازی در فضای مجازی اما ضربات سختی به تیم زد. از طرفی به قیمت از دست رفتن جام حذفی و جدایی مجیدی تمام شد و از طرف دیگر سرمربی بعدی را هم تحت فشار زیادی قرار می‌دهد.
 

Page Generated in 0.0059 sec