printlogo


کد خبر: 215157تاریخ: 1399/6/27 00:00
نه استرا، نه نوری، نه مجیدی
نامجومطلق گمشده نیمکت استقلال است؟

حمیدرضا عرب  @hamidreza59arab

استقلال بحرانی‌ترین روزها را به لحاظ تصمیم‌گیری سپری می‌کند. بسی اسفبارتر از روزهایی که مقداد نجف‌نژاد مدیرعاملش بود و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به خاطر بی‌مسئولیتی‌ها از کف داد. بحران انتخاب و تصمیم‌گیری در استقلال حتی نگران‌کننده‌تر از لیگ هفتم است که آبی‌ها در طول یک فصل 3 مربی را به خود دیدند. همین حالا که مجید نامجو مطلق به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت آبی‌ها نشسته، استقلال در حالی که هنوز عملاً فصل کاری‌اش را به پایان نبرده 3 سرمربی را روی نیمکت خود دیده و همچنان به دنبال انتخاب سرمربی جدید است.

 مدیران باشگاه استقلال در هفته‌های اخیر تلاش‌های پنهانی برای بازگرداندن استراماچونی انجام دادند که هیچ ثمره‌ای برای این باشگاه به همراه نداشت تا نام الکساندر نوری که پیش‌تر نیز مطرح بود دوباره به گوش برسد. گزینه‌ای که اگر بپذیرد با دستمزد ریالی در استقلال مشغول به کار شود، قابل دفاع است اما حقیقتاً بعید است که نوری به واسطه پیشنهادهایی که در فوتبال آلمان از آن برخوردار است و در شرایط فعلی که قیمت ریال رو به نزول است، مربیگری در استقلال را بپذیرد.
 واقع‌بینانه نگاه کنیم اکنون هم پروژه بازگرداندن استراماچونی به بن‌بست خورده و هم استخدام یکی همچون نوری کاری دشوار و نشدنی می‌نماید و استقلال باید گمشده‌اش را جای دیگری پیدا کند. از فرهاد مجیدی نیز همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی یاد می‌شود اما بازگشت مجیدی به استقلال در شرایطی که هیچ اقبالی از سوی تماشاگران برای او متصور نیست نمی‌تواند تصمیم درستی باشد و فرهاد لااقل برای بازگشت به نیمکت استقلال باید مسیر دیگری را طی کند و شاید لازم باشد زمانی قابل توجه از مربیگری در این تیم دوری کند.
در این شرایط ممکن است راه‌حلی فرعی استقلال را از غرق شدن در مشکلات بیشتر نجات دهد که آن اعتماد به مجید نامجومطلق است. نام مجید نامجومطلق در حالی در میان تمام معادلات مربیگری استقلال ذهن را در برمی‌گیرد که شاید از نگاه هواداری این مربی چندان مقبول نباشد اما هیچ بعید نیست که مجید نامجو مطلق با کسب نتایج مطلوب در لیگ قهرمانان آسیا بتواند در راستای اعتمادسازی میان خود و افکار عمومی قدم‌های محکمی بردارد.
 مجید نامجومطلق گرچه در ایام اخیر به عنوان دستیار در تیمی که مجیدی سرمربی‌اش بود کار می‌کرد اما به لحاظ تجربه کاری بسیار جلو‌تر از مجیدی و حتی دیگر گزینه‌هایی است که این اواخر نام‌شان مطرح می‌شد. ضمن اینکه او از ویژگی‌های دیگری هم برخوردار است که اگر واقع بینانه به آن نگاه شود می‌تواند لااقل برای عبور از بحران این روزها و ایجاد آرامش در کانون استقلال تصمیم عاقلانه‌ای باشد و به یک مربی برای درازمدت تبدیل شود نه صرفاً مقطعی و برای لیگ قهرمانان آسیا.
تداوم حضور مجید نامجو مطلق در استقلال وابسته به نتایجی است که او در آینده کسب خواهد کرد ضمن اینکه ری‌اکشن‌های او در کنار زمین و صحبت‌هایی که بعد از بازی‌ها خواهد داشت نقشی انکارناپذیر در ایجاد کشش میان خود و افکار عمومی دارد. مجید نامجو مطلق شاید اگر سال‌ها پیش به خوبی دیده می‌شد اکنون می‌توانست مربی قابل اعتماد‌تری هم در استقلال باشد.
 از یاد نمی‌بریم که او از زمان سرمربیگری پرویز مظلومی نامش را به عنوان یکی از دستیاران فعال در استقلال جا انداخت و با یک پیشینه طولانی از سال‌ها پیش در این دایره دیده شده است و تصمیم عجیب و خلق‌الساعه‌ای نخواهد بود که سیاستگذاران در باشگاه استقلال در میان تمام معادلاتی که این روزها مطرح می‌شود سرانجام او را به عنوان سرمربی برگزینند.
 مجید نامجو از امتیاز ماه‌ها کار با بازیکنان فعلی نیز برخوردار است که این ویژگی نیز خود در کسب موفقیت‌های احتمالی بسیار مؤثر خواهد بود. ضمن اینکه باید به نکته مهم‌تری در شیوه رفتاری مجید نامجو نیز توجه داشت. اگر مجید نامجو به خوبی از سوی کارشناسان پالایش شده باشد به این نتیجه می‌رسیم که در نوع گفتار از آرامشی ذاتی برخوردار است و هرگز اظهارات نسنجیده‌ای به زبان نمی‌آورد که بعد از چند روز از بیان آن پشیمان شود.
 مجید نامجو در دایره مربیگری نیز به مانند دوران بازی همان چهره باهوش و زیرکی است که گاه با دریبل‌های لب خط همه را به وجد می‌آورد. هرگز نباید انتظار نداشت که کاراکتری همچون او که در دوران بازی خالق صحنه‌هایی به یادماندنی بود در دوران مربیگری نیز به همان سبک ناگهان شگفت‌زده‌مان نکند و شاید مرد گمشده نیمکت استقلال همین آقا مجیدی باشد که تصمیم‌گیران استقلال ماه‌ها است درپی‌اش می‌گردند.
 

Page Generated in 0.0059 sec