printlogo


کد خبر: 215145تاریخ: 1399/6/27 00:00
خبر

 سؤالات اسکوچیچ از آرسن ونگر
وبینار دانش‌افزایی مربیگری با حضور آرسن‌ ونگر، ظهر دیروز (چهارشنبه) برگزار شد. دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این وبینار از ونگر پرسید: «می‌خواهم نظر شما را درباره بهره‌مندی از تکنولوژى جی‌پی‌اس برای تیم‌ها در تمرین بدانم. این یک واقعیت روشن است که اعداد و ارقام به ما کمک مى‌کند. این موضوع را نمی‌توان انکار کرد. طبعاً تلاش می‌شود با استفاده از اطلاعات بتوانیم تصمیمات درستى بگیریم. من به اطلاعات و آمار دقیق اعتقاد زیادى دارم چرا که مى‌تواند بسیار اثرگذار باشد. در تجارب مربیگری هم از این موضوع استفاده کرده‌ام.»
سؤال بعدی اسکوچیچ درباره تعادل میان تکنیک و تاکتیک بود که از ونگر خواست توصیه‌ای در این رابطه داشته باشد. ونگر در پاسخ به این سؤال گفت: «بازیکن حتماً باید تابع تصمیمات مربى باشد و هیچ بهانه‌اى از سمت بازیکن قابل قبول نیست. لازم است تعادل لازم بین تاکتیک و تکنیک در فوتبال ایجاد شود. این موضوع با برگزاری تمرینات و بهره‌مندی از رویه‌های مناسب و تداوم آن عملیاتی می‌شود.»
 
برگزاری متمرکز انتخابی؟
روزنامه الاتحاد در گزارشی نوشته است که AFCهمچنان تلاش می‌کند رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 را مثل بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار کند. این طرح در نشست مشترک با مسئولان فیفا اعلام شده و راه جایگزین برای برگزاری رقابت‌ها با توجه به محدودیت‌های پروازی و عدم امکان سفر به برخی از کشورهای آسیایی است. فیفا در حال بررسی این پیشنهاد همچنین شرایط موجود در قاره آسیا است تا در خصوص نحوه برگزاری ادامه مسابقات همچنین تاریخ از سرگیری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آسیا تصمیم‌گیری کند.

 


Page Generated in 0.0049 sec