printlogo


کد خبر: 214791تاریخ: 1399/6/22 00:00
سلسله‌الاضرار تیمداری؛ چه قرمز چه آبی!

شهرام وزیری   

جناب وزیر معزز ورزش، این نوشتار را به منزله سؤالی بدانید که سالیان سال است سر دل مردم مانده. سؤالی که انتظار می‌رود شما جوابش را بدهید. مگر آنکه اینگونه پرسش‌ها دور از انتظار حضرتعالی باشد!
جناب وزیر عزیز! برای انتخاب و انتصاب مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس که سالیان سال است زیر تیول وزارت ورزش هستند، با کدام و کدامین رایزنان آشنا به مقوله فوتبال به مشاوره می‌نشینید که چنانچه رفته نتیجه سحرش در تیره شبی‌های این دو تیم چنین است؟
جناب وزیر عزیز! آیا از دید شما اینگونه انتصاب‌های سریالی بنا بر رویه آزمون و خطا است یا براساس شناخت قبلی و نیز دانایی و آگاهی منتصب‌کنندگان و منتصب‌شدگان به مقوله فوتبال است؟ چگونه است که این دوندگان شهرت طلب به مثابه مسابقه دو امدادی هنوز چند متری ندویده‌اند، چوب مدیریت را باید به نفر بعدی بدهند و نهضت مدیران امدادی همچنان مستدام باشد؟!
جناب وزیر عزیز! مسأله اساسی در این دو امدادی خط پایان است. مسأله در این است که در فرآیند این مسابقه همه سر باخت و همه کس بازنده، نتیجه و برآیند عملکردشان کی و کجا باید بررسی شود؟ کی و چه کسانی و کدامین کارشناسان آزموده موظف هستند کارنامه مردودی این مدیران را مورد بررسی قرار داده و به حساب دفتر و دستک و بیلان و تراز مالیشان رسیدگی کنند؟
جناب وزیر عزیز! در این رفت و آمدهای مکرر مدیریتی در استقلال و پرسپولیس، مسلماً حساب همین امروزی‌ها مثل همان دیروزی هاست نعل به نعل. رفته‌هایی که دیگر چشمان ضعیف ملت نه قادر به دیدن لقایشان است و نه دستشان به ردایشان می‌رسد اما جنابعالی لطف کنید اگر کسی از میان این سلسله‌الاضرار استقلال و پرسپولیس را دیدید، بپرسید چی شد و کی بود که با شفر آلمانی قرارداد کلان بست و چی شد که میانه راه در به رویش بستند تا امروزه روز به حکم فیفا و دادگاه‌های بین‌المللی این فوتبال آبرو بر باد داده میلیاردها جریمه شویم؟
جناب وزیر عزیز! اگر شد از این مدیران خسرانگر و زیان‌ده و هزینه‌ساز سؤال کنید کدامین مدیر کاردان بود که در پرسپولیس با برانکو قرارداد بست و چی شد که اخلاف ناکارآمدشان یکی یکی به تعهدشان عمل نکردند تا اینک میلیاردها محکوم شوند. صد البته اینان که نه پرسپولیس با پول ملت خسرانگر شد؟
لطفاً بپرسید چی شد استوکس که برایش به به و چه چه می‌کردند نیامده، خورد و برد و به ریش این فوتبال خندید. سؤال کنید چی شد که به دور از معرفت و فتوت ورزشی با خوردن حق و حقوق پادوانی معلول شده، مدیر پشت مدیر وی را سر کار گذاشتند تا حالا ۱۰ برابرش جریمه شوند. کسی پرسید که چرا کالدرون رفت و کارش به شکایت کشید؟
جناب وزیر عزیز! لطف کنید از این مدیران اضرار بپرسید کدام مدیر بی‌تدبیر بود که باعث شد استراماچونی با کلی ضرر و زیان پس پسکی برود و کدامین مدیر بی‌تدبیر دیگر حی و حاضر در پس آن در بزنگاه حساس دربی لاپوشانی‌کنان برای عودت طرف طیاره نشین تهران را به رم گره زند؟
یعنی این همه مدیران هزینه بی‌حساب آمدند و بی‌حساب رفتند و با گذاشتن میلیاردها پس میلیارد‌ها بدهی‌های انباشته سر دل این ملت بعدش یادم تو را فراموش؟ ملتی که روز به روز سفره‌شان کوچک و به اندازه یک کف دست دارد، کوچکتر می‌شود و زبانش نجیبانه از بس که گفت نان، مو درآورد و نیز کف دستی که اگر دیدی مو درآید، نان هم درآید!
جناب وزیر عزیز ! اهالی راستین این فوتبال انتظار دارند حضرتعالی به عنوان رئیس مجمع این دو تیم با چنین مرئوسان مدیرنمای خطا‌کار به شدت برخورد کنید. به امیدش.
 

Page Generated in 0.0047 sec