printlogo


کد خبر: 214787تاریخ: 1399/6/22 00:00
احتمال حذف هر چهار نماینده آسیایی ایران
فوتبال باشگاهی در آستانه بزنگاهی تاریخی

علی کمانگری   

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پس از شش ماه تعطیلی، از روز دوشنبه مجدداً پیگیری می‌شود و چهار نماینده فوتبال کشورمان باید در کشور قطر، چهار دیدار باقیمانده‌ خود را برگزار کنند.
در گروه اول مسابقات، تیم استقلال با مربی موقت خود، مجید نامجو مطلق و بدون خرید‌های جدیدش به مصاف دو تیم الشرطه و الاهلی می‌رود. استقلال علاوه بر در اختیار نداشتن خرید‌های جدیدش که به دلیل بسته‌شدن موقت پنجره نقل و انتقالاتی آبی‌ها اتفاق افتاده، نتوانست محمد دانشگر و علی کریمی را راضی به حضور در قطر کند. خبر امیدبخش برای آبی‌ها، کناره‌گیری رسمی تیم الوحده امارات از ادامه مسابقات بود. با کناره‌گیری تیم اماراتی و حذف شدن آنها از جدول مسابقات، حال تنها الاهلی با ۴ امتیاز بالاتر از آبی‌هاست و استقلال اگر بتواند در تک بازی خود مقابل الشرطه پیروز شود، شانس بالایی برای صعود دارد. کاری که با اوضاع موجود استقلال چندان هم آسان نیست.
در گروه دوم، شهر خودرو با سرمربی جدیدش، مهدی رحمتی، کار بسیار سختی را در تقابل با تیم‌های الهلال، پاختاکور و الاهلی امارات خواهد داشت. مشهدی‌ها از دو بازی اول خود متحمل دو‌ شکست شده و آنها هم مثل استقلال به دلیل بسته‌شدن پنجره‌‌شان نمی‌توانند از خرید‌های جدید کمک بگیرند. مرادمند هم علی‌رغم قرارگرفتن در لیست تیم، با توجه به پیوستنش به استقلال، بعید است شهرخودرو را همراهی کند. با توجه به شرایط موجود نمی‌توان شانس چندانی برای شهرخودرو قائل بود و این رقابت‌ها تنها می‌تواند تجربه رحمتی را در حوزه مربیگری بالا ببرد.در گروه سوم، پرسپولیس باید با التعاون، الدحیل و الشارجه رقابت کند. پرسپولیس می‌تواند از خریدهای لیگ برتری خود در این رقابت‌ها بهره ببرد اما نباید فراموش کرد آنها نسبت به آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان، بیرانوند، استوکس، علیپور، ترابی و اوساگونا را از دست داده‌اند. سرخ‌ها از دو مسابقه خود یک امتیاز دارند و بالای سرشان الدحیلی را می‌بینند که با اقتدار در فصل گذشته لیگ قطر قهرمان شد و در نقل و انتقالات تابستانی هم دودو را از پالمیراس و رامین رضاییان را از الشحانیه جذب کرد، البته مانژوکیچ را هم بازیکن آزاد اعلام کرد. التعاون با ۶ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد اما آنها در هشت بازی خود بعد از کرونا، هفت بار شکست خورده و هم‌ اکنون در رده دوازدهم لیگ عربستان‌اند. قرمز‌ها اگر بتوانند در دو دیدار رفت و برگشت حریف عربستانی را کنار بزنند، گام بلندی را برای صعود برداشته‌‌اند.
در گروه چهارم، سپاهان با کامل‌ترین ترکیب تیم‌های ایرانی پای به مسابقات می‌گذارد. زردپوشان خروجی خاصی نداشته و اسماعیلی‌فر و نژاد‌مهدی را هم جذب کرده‌اند و با هدایت محرم نویدکیا به مصاف العین، السد و النصر عربستان می‌روند. سپاهان از دو بازی خود ۳ امتیاز دارد و دو تیم ۴ امتیازی السد و النصر را بالای سر خود می‌بیند. السد در فصل نقل و انتقالات گابی را از دست داد اما کاسورلا از ویارئال، تاباتا از الریان و گولهرمه از المپیاکوس یونان به جمع شاگردان ژاوی اضافه شدند تا تیم قطری تا دندان مسلح به این رقابت‌ها بیاید. النصر هم مارتینز را با قراردادی ۱۱ میلیون یورویی از آتالاتتا آمریکا جذب کرده و مایکون، دفاع وسط خود را که به گالاتاسرای قرض داده بود، به ترکیب بازگردانده است. اصفهانی‌ها رقابت سختی را برای صعود با این دو تیم پرمهره‌ خواهند داشت.با شرایط موجود احتمال دارد فوتبال ایران بعد از مدت‌ها هیچ نماینده‌ای را در مرحله حذفی مسابقات نداشته باشد. اتفاقی که با توجه به چهار نماینده‌ای بودن ایران در مسابقات این فصل، یک فاجعه‌ بزرگ خواهد بود.

Page Generated in 0.0049 sec