printlogo


کد خبر: 214758تاریخ: 1399/6/22 00:00
چه بر سر لیگ برتر کشتی می‌آید؟
بلاتکلیفی که لالوویچ به راه انداخت

 
ایران ورزشی - بعد از مدت‌ها کش و قوس مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی از سوی وزارت بهداشت و وزارت ورزش صادر شد اما هنوز کسی نمی‌داند که چه زمانی و به چه شکلی این مسابقات برگزار می‌شود. فدراسیون کشتی تلاش زیادی کرد تا مجوز برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی را دریافت کند تا هم شور و هیجان به کشتی برگردد و هم این‌که پول خوبی نصیب کشتی‌گیران شود اما حالا که مجوز صادر شده، فدراسیون نمی‌داند چگونه باید این مسابقات را برگزار کند. البته دلیل این بلاتکلیفی تصمیمی است که لالوویچ برای برگزاری مسابقات جهانی 2020 گرفته است. نناد لالوویچ به دنبال برگزاری مسابقات جهانی کشتی در صربستان است و به همین دلیل اعلام کرد که این مسابقات در آذرماه به میزبانی صربستان برگزار می‌شود. مسابقاتی که به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک در سال 2020 در تقویم اتحادیه جهانی قرار نگرفته بود اما بعد از تعویق یکساله بازی‌های المپیک 2020 توکیو، لالوویچ و اتحادیه جهانی تصمیم گرفتند که مسابقات جهانی را برگزار کنند. همین اصرار اتحادیه جهانی به برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 تمام برنامه‌ها را به هم ریخته و باعث به وجود آمدن بلاتکلیفی شده است.
اتحادیه جهانی می‌خواهد مسابقات جهانی را برگزار کند اما شیوع ویروس کرونا آنها را در شرایط سختی قرار داده و اجازه تصمیم‌گیری قاطعانه را به آنها نمی‌دهد به همین دلیل با وجودی‌که سه ماه تا مسابقات جهانی باقی‌مانده اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی قرار است، رخ بدهد و چگونه باید مسابقات جهانی برگزار شود. با توجه به بلاتکلیفی اتحادیه جهانی در اعلام دقیق برگزاری و یا عدم برگزاری مسابقات جهانی، فدراسیون کشتی هم حالا بلاتکلیف مانده که آیا مسابقات لیگ را قبل از برگزاری رقابت‌های جهانی به سرانجام برساند و یا برگزاری آن را به بعد از مسابقات جهانی موکول کند؟
اتحادیه جهانی اعلام کرده که 10 مهر درباره برگزاری مسابقات جهانی تصمیم می‌گیرد که اگر تصمیم اتحادیه در برگزاری مسابقات قطعی شود، اردوهای تیم ملی در اولویت قرار می‌گیرد و کشتی‌گیران به جای حضور در لیگ برتر باید در اردو حاضر شوند. اردوهایی که باید تا قبل از این شروع می‌شد اما صادر نشدن مجوز باعث شد زمان از بین برود و مشخص نیست که با دو ماه اردو چطور باید کشتی‌گیرانی که 7 ماه است به حال خود رها شده‌اند را آماده مسابقات جهانی کرد؟
اگر 10 مهر برگزاری مسابقات جهانی قطعی شود، برگزاری لیگ با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. یا باید خیلی سریع مسابقات شروع شود و تا قبل از 10 مهر به پایان برسد یا باید بماند برای بعد از مسابقات جهانی در صربستان که با توجه به هشدار وزارت بهداشت درباره شیوع مجدد بیماری کرونا شاید اگر مسابقات تا 10 مهر برگزار نشود، برای بعد از این تاریخ هم مشکلات زیادی پیش بیاید و مجدداً وزارت بهداشت برگزاری هر گونه مسابقات را لغو کند.
این نشان می‌دهد که هیچ‌کس تکلیف خود را نمی‌داند و برنامه‌ریزی در کشتی حتی برای 10 روز آینده هم ممکن نیست. در چنین وضعیتی که شاید در تاریخ کم‌نظیر بوده، چگونه باید توقع رسیدن به موفقیت در کشتی را داشت؟ چگونه می‌توان توقع داشت که محمد بنا به همراه تیم ملی کشتی فرنگی و یا غلامرضا محمدی در تیم ملی کشتی آزاد بتوانند پاسخگوی مردم باشند؟
شاید اگر اصرار لالوویچ هم برای برگزاری مسابقات جهانی نبود حداقل الان می‌شد تکلیف لیگ و اردو را مشخص کرد. لیگ سر موعد برگزار می‌شد و کادر فنی هم به راحتی می‌توانست برای برگزاری اردوها تصمیم بگیرد. حالا شاید همه منتظر 10 مهر بمانند و شاید هم نمانند چرا که هفته گذشته یک نشست در فدراسیون کشتی برگزار شد و قرار بر این شده که در نیمه اول مهر لیگ برتر برگزار شود. لیگی متمرکز که نهایتاً در 5 روز به پایان می‌رسد. 2 روز دور رفت، دو روز دور برگشت و یک روز هم برای برگزاری نیمه نهایی و فینال که به برگزاری لیگی عجیب و غریب پایان می‌بخشد.
 

Page Generated in 0.0048 sec