printlogo


کد خبر: 213314تاریخ: 1399/5/25 00:00
موافقت فدراسیون با حضور تیم ملی فوتسال زنان در جام جهانی
کرونا به سود زنان
تعویق در برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی و احتمال تعویق در جام جهانی فوتسال زنان، به موافقت فدراسیون فوتبال با حضور تیم ملی فوتسال زنان در برزیل منجر شد

تعطیلی طولانی مدت اردوی تیم ملی فوتسال زنان در کنار زمزمه‌هایی که درباره مخالفت فدراسیون فوتبال بابت حضور این تیم در جام جهانی فوتسال زنان به گوش می‌رسید، از بی‌توجهی مفرطی خبر می‌داد که در فوتبال ایران نسبت به تیم ملی فوتسال زنان وجود دارد.
دعوت از این تیم برای حضور در برزیل، اتفاقی بود که ماجرای پیچیده و مفصلی دارد. از گم شدن دعوتنامه در فدراسیون فوتبال تا تلاش‌هایی که برای جدی گرفته شدن این موضوع انجام شده بود، باز هم اعلام موافقت فدراسیون فوتبال را با اما و اگر همراه کرده بود.
شیوع کرونا و تعطیلی تمرینات این تیم هم مزید بر علت بود تا فدراسیون فوتبال به دلیل آماده نبودن این تیم هم که شده، از زیر بار هزینه چند میلیاردی برای تهیه بلیت پرواز به برزیل شانه خالی کند. ماجرا حتی تا آنجا پیش رفته بود که فدراسیون فوتبال با برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم ملی فوتسال زنان در مردادماه هم موافقت نکرد تا حتی کادرفنی این تیم هم با توجه به این وقفه طولانی در برگزاری اردوها، رغبتی برای سفر به برزیل نداشته باشد.
ایران ورزشی در گزارشی در همین رابطه ضمن اشاره به وضعیت نامناسب اردوهای این تیم، با شهناز یاری مصاحبه‌ای داشت که او به تمایل خودش و تیمش برای حضور در این مسابقات اشاره کرد اما تأکید داشت مهم‌تر از این مسابقات برگزاری اردوهای آماده‌سازی و حضور در این تورنمنت با آمادگی کامل است. یاری تأکید داشت در صورتی که این اردوها برگزار نشود، حضور تیم در برزیل فایده‌ای نخواهد داشت.
خبر تعویق رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و احتمال تعویق در برگزاری این مسابقات که قرار بود اواخر آذرماه برگزار شود هم مزید بر علت شد تا موضوع سفر فوتسالیست‌های زن به برزیل جدی‌تر از قبل مطرح شود. کشور برزیل به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت خطرناکی دارد و بعید نیست که برگزاری مسابقات جام جهانی در زمان مقرر شده انجام نشود. اگر این مسابقات به تعویق بیفتد، طبیعی است که فرصت آماده‌سازی هم در اختیار شهناز یاری و شاگردانش خواهد بود و آنها می‌توانند با آمادگی کامل راهی مسابقات شوند.
فدراسیون فوتبال ایران در جلسه‌ای که روز پنجشنبه برگزار شد با حضور تیم ملی فوتسال زنان ایران در این تورنمنت موافقت کرد. شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ایران می‌گوید: «اکنون برزیل به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و احتمال دارد که بازی‌ها به تعویق بیفتد اما اگر شرایط مهیا شود راهی این مسابقات می‌شویم. برنامه اصلی ما برای جام ملت‌های آسیا (کویت) و بازی‌های داخل سالن آسیا (تایلند) است که در اردیبهشت و شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.»
حضور در جام جهانی برزیل و قرار گرفتن در کنار قدرت‌های برتر فوتسال زنان در دنیا، فرصت خوبی برای تجربه‌اندوزی شاگردان یاری خواهد بود. همچنین فرصتی برای آماده‌سازی بیشتر برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و بازی‌های داخل سالن آسیا که برای سرمربی این تیم از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای تیم ملی فوتسال زنان که احتمالاً بازی تدارکاتی و اردوهای آماده‌سازی در خور توجهی ندارند، برزیل تجربه‌ای ارزنده است.

Page Generated in 0.0056 sec