printlogo


کد خبر: 213311تاریخ: 1399/5/25 00:00
عضو مجمع فدراسیون فوتبال: مجمع را فرمالیته برگزار نکنید
در نامه‌ای به فیفا بگویند انتخابات را برگزار می‌کنیم
علی قرایی در واکنش به زمزمه‌های برگزاری آنلاین مجمع فدراسیون می‌گوید: «نباید مجمع را فرمالیته برگزار کنند.»

گزارش  
بهناز میرمطهریان  @mirmotaharian
 
رفت و آمدهای پیش‌نویس اساسنامه بین فدراسیون فوتبال و فیفا، باعث شده انتخابات فدراسیون فوتبال به ماه‌های آینده موکول شود. آبان ماه آخرین زمانی است که فدراسیون فوتبال برای برگزاری انتخابات اعلام کرده بود و حالا وزیر ورزش در جلسه‌ای که با رئیس فراکسیون ورزش مجلس داشته هم تأکید کرده که انتخابات فدراسیون فوتبال به طور قطع برگزار خواهد شد. این تأکید می‌تواند جامعه فوتبال را امیدوار کند که تصمیم‌هایی برای تعامل با مجلس برای حل مشکل اساسنامه فدراسیون فوتبال در راه است. با همه اینها اما هنوز فیفا به آخرین پیش‌نویسی که فدراسیون فوتبال از اساسنامه‌ ارسال کرده، پاسخی نداده است  تا همین موضوع همچنان به ادامه نگرانی‌ها بابت تأیید نشدن این اساسنامه بینجامد. از سوی دیگر اما مسئولان فدراسیون به شدت بابت تأیید این اساسنامه امیدوار هستند. حتی خبرهایی هم جسته و گریخته به گوش می‌رسد که فیفا به طور شفاهی با این پیش‌نویس موافقت کرده و به زودی پاسخ خود را برای فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند. بعد از آن نوبت به برگزاری مجمع و گرفتن تأییدیه مجمع، دولت و مجلس می‌رسد که فدراسیون در صدد است هرچه سریع‌تر این پروسه را به سرانجام برساند و انتخابات فدراسیون فوتبال را در نهایت در آبان ماه برگزار کند. یکی از راهکارهای فدراسیون فوتبال برای تسریع در این روند در صورت گرفتن تأییدیه فیفا، برگزاری مجمع فدراسیون به صورت آنلاین است. اعضای مجمع که تا کنون در پروسه اصلاح اساسنامه نقشی جدی نداشته‌اند، درباره این موضوع حسابی بحث دارند و احتمال می‌رود که تصمیم فدراسیون برای برگزاری مجمع به صورت آنلاین و برگزاری فرمالیته آن با مخالفت‌های جدی از سوی آنها مواجه شود.
علی قرایی، رئیس هیأت فوتبال استان کرمان، به عنوان یکی از اعضای فعال مجمع، نسبت به آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه و برگزاری انتخابات به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «من ترجیح می‌دهم به جای اینکه از حالا درباره برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال صحبتی کنم، روی موضوع عجیب طولانی شدن زمان پاسخ‌دهی فیفا به آخرین پیش‌نویس ارسالی فدراسیون فوتبال بپردازم. این موضوع خیلی عجیب است که فیفا تا کنون پاسخی به اساسنامه فدراسیون فوتبال نداده است و به نظر من فدراسیون باید اعلام کند که می‌خواهد انتخاباتش را برگزار کند. اگر فیفا واکنشی نشان نداد، یعنی اساسنامه تأیید شده است، اگر هم مخالفت کرد، یعنی تأیید نشده اما حداقل تکلیف‌مان مشخص می‌شود. نمی‌شود که فوتبال تا این اندازه بلاتکلیف بماند. ضمن اینکه مدام این نگرانی وجود دارد که مبادا اساسنامه تأیید نشود و عواقب بدی در انتظار فوتبال ایران باشد.»
او البته معتقد است که فیفا هم در این زمینه دارد به ایران زور می‌گوید و عدالتی که باید درباره ایران رعایت نشده است، چرا که کشورهای همسایه ایران که به صورت پادشاهی اداره می‌شوند یا کشورهایی مانند کره شمالی هم انتخاباتی به این شکل ندارند و رؤسای فدراسیون‌ها منتصب می‌شوند اما فیفا از ایران ایراد گرفته است. جدای از این موضوع اما این عضو مجمع فدراسیون فوتبال بر برگزاری درست مجمع برای تأیید این اساسنامه تأکید دارد و برگزاری آنلاین مجمع که زمزمه‌هایش به گوش می‌رسد را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد. قرایی می‌گوید: «مجمع فدراسیون فوتبال از کنکور که بدتر نیست. کنکور را می‌خواهند برگزار کنند. مجمع را هم در فضایی بازتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند. حرمت مجمع بالاتر از آن است که بخواهند به صورت فرمالیته برگزارش کنند و در اخذ نظرات اعضای مجمع سمبل کاری کنند. البته آقای بهاروند با ما تعامل دارد و به نظرات‌مان گوش می‌دهد اما به نظر من برگزاری آنلاین مجمع، تصمیم مناسبی نیست.» با توجه به عملکرد هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اصلاح اساسنامه، مجمع فدراسیون هنوز بابت بی‌اطلاعی از پیش‌نویس ارسالی، از هیأت رئیسه گله‌مند است و تا همین جا هم فدراسیون فوتبال در این زمینه درست عمل نکرده است. اگر بی‌اعتنایی به مجمع به همین ترتیب ادامه پیدا کند، شاید این موضوع تبعاتی برای فدراسیون داشته باشد.

Page Generated in 0.0046 sec