printlogo


کد خبر: 213305تاریخ: 1399/5/25 00:00
پیروانی : ما نگفتیم داور خارجی برای دربی بیاورند اما ...
اگر آن پنالتی ها تائید شد دیگر حرف نمی‌زنم

ناصرقراگزلو     
 
افشین پیروانی در مراسم قرعه کشی جام حذفی برای مشخص شدن حریفان در نیمه نهایی جام حذفی صحبت‌هایی در مورد داوری مطرح کرد که از سوی مدیر تیم رقیب با واکنش مواجه گردید و البته بازخوردهای زیادی هم بعد از مصاحبه پیروانی در جلسه قرعه کشی در محافل فوتبالی و بین دو تیم سرخابی به وجود آمد. به همین دلیل گفت و گویی با افشین پیروانی داشتیم تا از دلایل صحبت‌های او در مراسم قرعه کشی با خبر شویم.
 
در ابتدا از شایعه اخیر که گفته شده به دلیل اشتباهات اخیر خواهان حضور داور خارجی در بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال شده‌اید، واقعاً صحت دارد؟
نه من این مساله را به شدت تکذیب می کنم و با قدرت می‌گویم که باشگاه پرسپولیس نامه‌ای را برای حضور داوران خارجی برای دربی به فدراسیون و کمیته داوران نداشته است.
اما از داوری‌ها به شکل غیر مستقیم به شدت گلایه کردید؟
من به کسی در حرف‌هایم بی‌احترامی نکردم و تنها حرفم این بود که حق پرسپولیس نباید خورده شود اما در این بین من نمی‌دانم چگونه است که ما تا وقتی حرفی می‌زنیم بعضی از دوستان می‌آیند و علیه ما موضع می‌گیرند و موج سواری می‌کنند. بحث من کاملاً فوتبالی بوده و بر اساس چیزی که وجود داشته و همه دیدند مطرح شده و حرفی خارج از مواردی که در مستطیل سبز رقم خورده و قواعد خاص مربوط به آن نبوده است.
گفتید که خواهان حضور داور خارجی نشدید اما تلویحاً از داوری‌ها ابراز نگرانی داشتید.
ما بهترین داوران را داریم هر چند که اشتباه هم در داوری وجود داشته است. در این بین هم اگر من ادعایی دارم این مسأله به این موضوع باز می‌گردد که نباید حق ما خورده شود و قضاوت به گونه‌ای باشد که مدافع ما به بازیکن حریف نخورده برای تیم حریف پنالتی بگیرند. ما حرفی زدیم که دوستان زود زاویه گرفتند. حرف من هم این بود که داوران مواظب باشند اما یکسری به خودشان گرفتند و علیه ما هم مصاحبه کردند اما من به عنوان کسی که مدیر پرسپولیس هستم و باید از مواضع تیمی که چهل میلیون هوادار دارد و  بر اساس مسئولیتی که دارم باید از حق تیم پرسپولیس دفاع کنم چون هواداران ما توقعی جز این ندارند.
مسأله دیگر به این موضوع باز می‌گردد که چرا با بازیکنان پرسپولیس برای ماندن تمدید قرارداد نمی‌شود؟!
تمام سیاست باشگاه و کادر فنی ما به این مساله باز می‌گردد که همه بازیکنان باید بمانند و ما هم در صدد این مهم هستیم اما در خصوص مسائل مالی باید بگویم که باشگاه در این خصوص وظیفه سنگینی دارد و این مسأله از دشواری‌های خاص خودش برخوردار است مضاف بر اینکه در قرارداد چند بازیکن ما هم بندهای آزادسازی آمده است. با این وجود و مشکلاتی که هست باشگاه درصدد است به خواسته کادر فنی اسکلت تیم را حفظ کند و ان‌شاءالله ما برای فصل آینده هم تیم‌مان و شاکله اش را حفظ خواهیم کرد.
برای دیدار جام حذفی و دو بازی پایانی لیگ به نظر می‌رسد در تیمتان آن انگیزه لازم و حداقل آن تشنگی که برای قهرمانی و جشن قهرمانی وجود داشت دیده نمی‌شود؟
تیم‌های بزرگ دنیا هم گاهی بعد از قهرمانی با مشکلاتی به لحاظ انگیزشی مواجه می شوند اما بازیکنان ما انگیزه لازم را برای بازی‌ها دارند و بعد از قهرمانی در لیگ و کسب پوکر برای قهرمانی در جام حذفی هم تشنه هستند و برای بازی بزرگ هم می‌خواهند کار بزرگ‌شان را انجام دهند و با قدرت بعد از پیروزی در نیمه نهایی جام حذفی به فینال هم صعود کرده و در قهرمانی‌های لیگ و جام حذفی هم دبل بزنند و برای آسیا به بهترین شکل ممکن خودشان را آماده رقابت‌ها سازند. 
از حرف‌های شما تعبیر به کری هم شد.
من به هیچ وجه کری نخواندم. بالاخره فوتبال است و در آن هم برد و باخت وجود دارد اما حرفم این بود که داوران اشتباه مرتکب نشوند. اصلاً اگر یک کارشناس آمد و صحت و درستی آن سه پنالتی که به سود استقلال گرفته شد را تأیید کرد ما تا روز آخر حرف نمی‌زنیم.
دوست نداشتید که در فینال با استقلال مواجه می‌شدید؟
ما قهرمان ایران هستیم و پوکر زده‌ایم به همین دلیل قرعه هم برای ما مهم نبود چون در جام حذفی هم به دنبال خوشحال کردن هوادارانمان هستیم.
 

Page Generated in 0.0061 sec