printlogo


کد خبر: 213277تاریخ: 1399/5/25 00:00
استقلال - پیکان، ساعت20:30
جنگ سهمیه ایران و آسیا

حمیدرضا عرب  @hamidreza59arab

هم پیکان به دنبال سهمیه است و هم استقلال! پیکان سهمیه لیگ برتر را می‌‌خواهد که با این 27 امتیاز اندوخته‌ای که در فاصله 2 هفته مانده به پایان لیگ دارد، هنوز در قطعی کردنش اما و اگرهای بسیاری پیش روی خود می‌بیند و باید از استقلال امتیاز بگیرد و آبی‌های پایتخت هم که یک سوی این بازی محسوب می‌شوند عمیقاً دنبال قطعی کردن جایگاه دومی و تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.
 هرچند که دومی استقلال هم منجر به صعود قطعی این تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد شد و باید دربازی پلی‌آف شرکت کند اما به هرحال نایب قهرمانی لیگ منزلت بیشتری دارد و استقلال روی کاغذ در جایگاه رفیعی بعد از پرسپولیس قرار می‌گیرد. تقابل امشب استقلال و پیکان جنگ بر سرماندن در لیگ برتر و رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است.
 هرچند پیکان و استقلال پیروز باز‌ی‌های قبل خود بودند اما هنوز جایگاه آنها متزلزل می‌نماید و دیگر تیم‌ها می‌توانند به رتبه آنها دست درازی کنند. همین رویکرد مشترک ممکن است دو تیم را با انگیزه‌های یکسان راهی این میدان کند.
 یعنی هم استقلال برای پیروزی قدم‌هایش را به این بازی بگذارد و هم پیکان که می‌دانیم از نظر نیروی انسانی با استقلال قابل قیاس نیست و آبی‌ها به واقع یکی از بهترین تیم‌های سال‌های اخیر خود را دارند. به خصوص درخط حمله که از بازیکنانی با کیفیت بهره می‌برند و می‌توانند با اتکا به بازیکنان هجومی خود نسخه پیکان را درهمان نیمه اول بپیچند. ویژگی بازی استقلال به دلیل برخورداری از خط آتش پویا تحت فشار قراردادن حریف در15 تا 20 دقیقه آغازین بازی است و این خصیصه را به خصوص در بازی‌های اخیر در شکل بازی تیم مجیدی دیده‌ایم که حریف را سخت تحت فشار قرار می‌دهد و اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد. بدون شک اگر پیکان بتواند مقابل حملات آغازین استقلال تاب بیاورد شانس‌هایی برای کسب امتیاز خواهد داشت اما این وضعیت درنیمه دوم هم پیکان را تهدید می‌کند و استقلال در دقایق آغازین نیمه دوم هم شکل حرکتی تند و تیزی دارد و با اشتهای بالای گلزنی گام به عرصه رقابت می‌گذارد. در ترکیب پیکان شهریار مغانلو با 12 گل در رتبه دوم جدول آقای گل‌های لیگ برتر قرار دارد و چنانچه موفق به گشودن دروازه استقلال شود، یک قدم دیگر به کفش طلای لیگ برتر نزدیک‌‌تر خواهد شد. با توجه به اینکه کادرفنی استقلال اصرار دارد به شیخ دیاباته استراحت دهد، فضا برای مغانلو بازتر خواهد شد تا در این بازی جولان دهد و بار دیگر دروازه استقلال را به مانند بازی رفت باز کند. البته استقلال در خط دفاع نیز بیکار نیست و حضور مدافعان سختگیری همچون دانشگر و یزدانی می‌تواند عرصه را برای مغانلو تنگ کند و این بازیکن را که برای پرسپولیسی‌ها نیز پیغام‌هایی فرستاده از رسیدن به آقای گلی لیگ محروم کنند. در واقع در شبی که شیخ دیاباته در میدان حضور ندارد، مدافعان استقلال باید راه را به روی مغانلو مسدود کنند تا این بازیکن دستش از رسیدن به کفش طلای لیگ برتر محروم بماند و نتواند این عنوان را به دست آورد. شاید اگر مدافعان و دروازه‌بان استقلال امشب کارشان را به نحو مطلوب انجام دهند شیخ بتواند با گلزنی در بازی آخری مقابل شاهین شهرداری بوشهر، آقای گلی‌اش در لیگ برتر را قطعی کرده و در اولین سال حضورش در لیگ برتر به جایگاهی مهم و با ارزش دست یابد.
 
دست فرهاد روی نیمکت خالی نیست
فرهاد مجیدی گرچه 3 بازیکن کلیدی‌اش را همچون بازی با سپاهان در اختیار ندارد اما می‌تواند روی بازیکنان جوانش حساب ویژه‌ای باز کند. بازیکنانی همچون سینا خادم پور، محمد بلبلی، امیرحسین خدامرادی می‌توانند نیاز‌های مجیدی را در این بازی تأمین کنند. این جوان‌ها در بازی قبل توانستند مقابل سپاهان فقدان بازیکنان بزرگ را جبران کنند که این روحیه در بازی‌های آتی نیز استقلال را به تیمی کامل تبدیل خواهد کرد و این باشگاه را در موقعیت امیدوارکننده‌ای قرار خواهد داد. با توجه به اینکه استقلال بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم در پیش دارد، برخورداری از یک مجموعه کامل این تیم را در رقابت‌های برون مرزی نیز امیدوار خواهد کرد.

Page Generated in 0.0058 sec