printlogo


کد خبر: 213276تاریخ: 1399/5/25 00:00
یادداشت

حریف امشب استقلال سخت گل می‌خورد
چالش تقسیم مهره‌های کلیدی در استقلال
 
 
از همان لحظه‌ای که قرعه‌ها از دربی تهران در نیمه‌نهایی جام حذفی رونمایی کردند، همه هوش و حواس‌ها به بازی پنجم شهریور و رویارویی با رقیب سنتی معطوف شده. اما استقلال تا قبل از دربی، 2 بازی مهم دیگر در لیگ در پیش دارد که باید از آنها حداقل 4 امتیاز بگیرد تا نایب قهرمانی‌اش را مسجل کند. 
در واقع اولین تفاوت استقلال با پرسپولیس در دربی، از همین جا رقم می‌خورد. یحیی گل‌محمدی می‌تواند در دو بازی باقیمانده از نفرات ذخیره استفاده کند و یا این 180 دقیقه را به چشم بازی‌های «تدارکاتی پیش از دربی» نگاه کند اما فرهاد مجیدی ناچار است که لیگ را با جدیت تمام ادامه دهد و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.
استقلال بخواهد یا نخواهد، در 2 بازی آینده تحت تأثیر دربی خواهد بود. فرهاد مجیدی باید در این مقطع، «چالش توازن» را تجربه کند و به نوعی نیروهای موجود را به شکلی تقسیم کند که 10 روز دیگر نایب قهرمان لیگ و یکی از فینالیست‌های جام حذفی باشد. او از یک سو ناگزیر است مهره‌های کلیدی مثل دیاباته و ارسلان مطهری را که به تازگی از بند آسیب‌دیدگی رها شده‌اند، برای رویارویی با پرسپولیس حفظ کند و از سوی دیگر به امتیازهای باقیمانده نیاز دارد. این را هم می‌دانیم که در استقلال فاصله نفرات نیمکت نشین با مردان اصلی بسیار زیاد است و نمی‌توان به یکباره به شش هفت بازیکن ثابت استراحت داد. با این حال فرهاد باید در این 10 روز حیاتی به تناوب از مهره‌های کلیدی خود استفاده کند.
حریف امشب استقلال بعد از وقفه کرونایی فقط یک بار در همان هفته اول مقابل پرسپولیس شکست خورده و اگر فقط نتایج بعد از تعطیلات را معیار قرار دهیم، یکی از 4 تیم موفق لیگ بوده. عبدالله ویسی در این مدت تغییر مهمی در پیکان به وجود آورده و تیمی که صاحب یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ بود را به تیمی تبدیل کرده که 5 هفته متوالی است هیچ گلی دریافت نکرده. این در حالی است که پیکان تا پایان هفته بیست و سوم، فقط 3 بار موفق شده بود کلین شیت کند. مجموعه این تغییرات باعث شده که پیکان که در زمستان تصور می‌شد سقوط‌کننده قطعی لیگ باشد، تا پایان لیگ همچنان به بقا امیدوار باشد. ضمن اینکه در انتهای جدول، فاصله‌ها چنان میلیمتری است که اگر ویسی از بازی امشب و دیدار هفته آخر مقابل سپاهان فقط 2 امتیاز هم بگیرد، برای ماندن در لیگ ناامید نخواهد بود. به تعبیری دیگر، پیکان امشب احتمالاً در مواجهه با استقلال، انتحاری بازی نمی‌کند و «گل نخوردن» را به عنوان هدف اول در نظر می‌گیرد. همین مسأله، کار مهاجمان استقلال را برای گلزنی دشوارتر می‌کند. 
فرهاد مجیدی در دیدار مقابل سپاهان، هر 4 مدافع میانی تیمش را به زمین فرستاد و با تجمع در زمین خودی و بستن فضاها، با مالکیت کمتر از 40 درصد یک برد ارزشمند به دست آورد اما در مقابل پیکان، این نسخه کارآیی ندارد و طبیعی است که استقلال امشب علاوه بر اینکه چند تغییر در ترکیب اصلی داشته باشد، استراتژی متفاوتی هم برای این بازی در پیش بگیرد.
 
 
ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان
 
استقلال دربازی با پیکان به احتمال زیاد با این ترکیب به میدان می‌رود. دروازه بان: سیدحسین حسینی، مدافعان: سیاوش یزدانی، محمددانشگر، عارف غلامی، هافبک‌ها: روزبه چشمی، مسعود ریگی، علی کریمی، آرش رضاوند، هرویه میلیچ، مهاجمان: مهدی قایدی، محمدبلبلی. با توجه به غیبت قطعی شیخ دیاباته،  حضور ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی در  این ترکیب محتمل است اما این احتمال هم وجود دارد که فرشید باقری هم به لیست بازیکنان اصلی استقلال افزوده شود و آبی‌ها با یک مهاجم که مهدی قایدی است، مقابل پیکان قرار بگیرند.
 

Page Generated in 0.0061 sec