printlogo


کد خبر: 213256تاریخ: 1399/5/25 00:00
منچسترسیتی – لیون در رویای نیمه نهایی
امیدهای گواردیولا
سیتی در هفت بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها، شش بازی را برده و 23 گل زده و تنها 4 گل دریافت کرده‌ است. اما اگر لیون را نبرد، این آمار به کارش نخواهد آمد

پیش بازی

منچسترسیتی در آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در لیسبون به مصاف لیون خواهد رفت. آنها می‌خواهند برای دومین بار در تاریخشان به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات برسند. سیتیزن‌ها در مرحله قبل رئال مادرید را در هر دو بازی رفت و برگشت بردند و لیون هم با شگفتی‌سازی، یوونتوس را حذف کرد.
پپ گواردیولا یک بار گفته بود اگر نتواند با سیتی فاتح اروپا شود، دوران حضورش در این تیم ناموفق بوده است. حالا بهترین زمان برای قهرمانی فرارسیده است. آنها در لیگ برتر دوم شدند و در جام حذفی هم در مرحله نیمه‌نهایی حذف شدند. گواردیولا می‌داند که این دفعه، بار سنگینی روی دوش او است.
سیتی در دور قبل از اشتباهات هولناک رافائل واران نهایت استفاده را کرد. آنها در هفت بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها، شش بازی را برده‌اند و 23 گل زده‌اند و تنها 4 گل دریافت کرده‌اند. اما اگر آنها لیون را نبرند، این آمار به کارشان نخواهد آمد. سیتی فصل گذشته با لیون همگروه بود و گواردیولا به‌خوبی می‌داند لیون چه تیم خوبی است. مکسول کورنه و نبیل فکیر در ورزشگاه اتحاد گل زدند و لیون را در خانه سیتی دو بر یک پیروز کردند و بازی برگشت در فرانسه هم دو بر دو شد. گواردیولا در مراحل حذفی بسیار سعی می‌کند افکار تیم مقابل را بخواند و حالا او شاید روی این دو دیدار تمرکز کرده باشد، حتی با آنکه هر دو تیم تغییراتی نسبت به فصل گذشته داشته‌اند.
مردان رودی گارسیا با پیروزی مقابل یوونتوس در مرحله قبل نشان دادند که چه توانایی‌هایی دارند. لیون البته در بازی برگشت برابر یوونتوس چندان سرحال نبود و طبیعی هم بود، چرا که این دومین بازی رسمی آنها در پنج ماه اخیر به شمار می‌رفت. دیگر دیدار آنها با شکست مقابل پاری سن ژرمن در جام اتحادیه همراه شد.
لیون از فصل 10-2009 به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان نرسیده بود. آنها از چهار باری که به این مرحله رسیده‌اند، تنها یک بار به نیمه‌نهایی راه یافته‌اند که در همان فصل 10-2009 بوده است.
سیتی برای چهارمین بار در پنج فصل اخیر به جمع هشت تیم برتر راه یافته است. اما آنها تنها یک بار به نیمه‌نهایی رسیده‌اند که در فصل 16-2015 و پس از حذف پاری سن ژرمن بود.
سیتی فعلاً سرخیو آگوئرو را در اختیار ندارد، اما گابریل ژسوس که در هر دو بازی برابر رئال مادرید درخشید، شایسته آن است که در ترکیب ثابت قرار بگیرد. ژسوس در این فصل بیش از هر بازیکن دیگری روی گل‌های سیتی در لیگ قهرمانان تأثیر داشته و شش گل زده و سه گل ساخته است. بنجامین مندی از محرومیت برگشته، ولی گواردیولا شاید به ژوائو کانسلو بازی بدهد. گزینه دیگر او اولکساندر زینچنکو است. در خط میانی، داوید سیلوا و برناردو سیلوا می‌خواهند به ترکیب برگردند، ولی به نظر می‌رسد ایلکای گوندوغان، رودریگو و کوین ده‌بروینه جایگاه خود در ترکیب را حفظ کنند. در لیون، موسی دمبله در بازی برگشت برابر یووه غایب بود اما بی‌تردید در این مسابقه به میدان خواهد رفت. ممفیس دپای در شش بازی پیاپی در لیگ قهرمانان گل زده و شاید در این بازی هم ستاره تیمش باشد. جیسون دنایر، مدافعی که چهار سال را در سیتی گذراند و نتوانست به عنوان بازیکنی مهم در این تیم مطرح شود، احتمالاً در خط دفاعی سه‌نفره لیون قرار خواهد گرفت.
ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، فرناندینیو، لاپورت، کانسلو؛ ده‌بروینه، رودریگو، گوندوغان؛ محرز، ژسوس، استرلینگ
لیون: لوپس؛ دنایر، مارسلو، مارکال؛ دوبوا، کاکره، گیمارش، عوار، کورنه؛ دمبله، دپای.
 

Page Generated in 0.0054 sec