printlogo


کد خبر: 213244تاریخ: 1399/5/25 00:00
لژیونر

روند رو به رشد قطبی ادامه پیدا می‌کند؟
امپراتور مقابل هالک
 
شیجیاژوانگ تنها تیم چینی است که از مربی ایرانی روی نیمکت خود بهره می‌برد؛ کسی که آنها را به سوپرلیگ بازگرداند و حالا شروع خوبی را در لیگ این کشور رقم زده و امیدوار به خلق نتایج درخشان در هفته‌های آینده است. شاگردان قطبی هفته گذشته موفق شدند تیم تیانجین تدا را با نتیجه سه بر صفر شکست بدهند و به جمع چهار تیم بالای جدول لیگ چین بپیوندند. اهمیت حضور در بالای جدول به این خاطر است که در پایان هفته چهاردهم، همین چهار تیم برای برگزاری پلی‌آف قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا به رقابت خواهند پرداخت و حالا تیم شیجیاژوانگ هم فرصت حضور در بین بزرگان فوتبال چین را دارد.
نکته جالب در نتایج تیم شیجیاژوانگ درخشش موریکی است که فصل گذشته هم عامل صعود این تیم به سوپرلیگ شد و حالا زیر نظر قطبی فرم خوب خود را حفظ کرده است. تیم آبی‌پوش لیگ چین در هر بازی موقعیت‌های دو رقمی را ایجاد می‌کند اما کم دقتی و بی‌تجربگی سبب شد تا در بازی با ووهان زال نتوانند به پیروزی برسند. این هفته شیجیاژوانگ سخت‌ترین بازی فصل خود را در مقابل شانگهای برگزار خواهد کرد. تیمی که هالک، ارناتوویچ، ریکاردو لوپس، اسکار و... را در ترکیب خود دارد و شانس اول قهرمانی در لیگ چین به حساب می‌آید. اگر شاگردان افشین قطبی بعد از این بازی هم در رتبه چهارم باشند، شایستگی خود برای صعود به پلی‌آف را نمایان خواهند کرد، هرچند که در لیگ چین کمتر کسی انتظار این را دارد که این تازه صعود کرده شیجیاژوانگ به پلی‌آف قهرمانی و سهمیه راه یابد.
 
اعتقاد آدم به مدافع ایرانی
منتظری در الخریطیات می‌ماند
 
تیم الخریطیات با در اختیار داشتن پژمان منتظری قهرمان لیگ دسته ‌دوم قطر شد و پس از یک فصل دوری دوباره به لیگ ستارگان بازگشت. یوسف آدم، سرمربی الخریطیات در مصاحبه‌ای درباره شرایط این تیم و حفظ بازیکنان کلیدی فصل قبل گفت: «زمان کافی برای جذب بازیکنان جدید با توجه به فاصله کوتاه باقیمانده تا فصل جدید لیگ ستارگان قطر نداریم. در این راستا تلاش می‌کنیم تا برخی بازیکنان کنونی‌مان را حفظ کنیم. در میان بازیکنان خارجی رشید تیبرکنین (مراکش) و پژمان منتظری (ایران) را برای فصل آینده هم در اختیار خواهیم داشت. البته با چندین بازیکن قطری نیز قرارداد می‌بندیم تا با قدرت برای حضور در لیگ ستارگان آماده شویم.»
 
رقیب بیرانوند: 
باید شماره یک بمانم
 
ژان بوتز سنگربان فرانسوی تیم رویال آنتورپ در جدیدترین مصاحبه‌اش از عطش خودش برای شماره یک شدن در تیم بلژیکی گفت. بوتز که پیش از بیرانوند به آنتورپ رسیده و تمریناتش را زودتر شروع کرده تا در دیدار فینال جام‌حذفی سنگربان اول تیمش باشد، در این باره گفت: «آنتورپ از مدت‌ها پیش به دنبال من بود و در این فصل بعد از رفتن دروازه‌بان اول آنها فرصت خوبی داشتم تا این پیشنهاد را قبول کنم. می‌خواهم دروازه‌بان شماره یک آنتورپ باشم و در تمام بازی‌های تیم در این فصل به میدان بروم. برای این کار باید کاملاً آمادگی خودم را حفظ کنم و آن را بالا ببرم.»
 
هافبک الاهلی در سایپا
 
هفته قبل سعید عزت‌اللهی که قرارداد قرضی‌اش با یوپن بلژیک به اتمام رسیده و هنوز تیم آینده خود را انتخاب نکرده، در تمرین سایپا شرکت کرد و همراه با شاگردان ابراهیم صادقی مشغول گرم کردن و کار با توپ شد. از چند روز قبل هم امید ابراهیمی با بر تن داشتن لباس شماره ۹ تیم ملی، در کمپ اختصاصی باشگاه سایپا حضور یافت تا با انجام تمرینات به همراه یک تیم لیگ برتری و  زیر نظر یکی از هافبک‌های با تجربه  و سابق فوتبال، آمادگی بدنی خود را حفظ کند. ابراهیمی نیز که تحت قرارداد باشگاه الاهلی قطر است و فصل 2020-2019  به‌عنوان بازیکن قرضی در یوپن بلژیک عضویت داشت، این هفته‌ها در تهران تمرین خواهد کرد تا با شروع تمرینات پیش فصل الاهلی، به دوحه سفر کند.

Page Generated in 0.0046 sec