printlogo


کد خبر: 213022تاریخ: 1399/5/20 00:00
بیرانوند و یادی از مهدوی‌کیا






استاد بیرانوند در مصاحبه‌ای بالا و پایین باشگاه پرسپولیس را شسته‌اند و گذاشته‌اند سر بند که خشک شود. دلیل؟ استاد مدال و پول می‌خواهند. بعد هم تأکید می‌کنند دردشان پول نیست و فقط از نظر معنوی ناراحتند که چرا به ایشان احترام گذاشته نشده اما در جریان باشید وکیلشان پیگیرند و تا آخرین سکه را از حلقوم باشگاه می‌کشند بیرون!
یاد مهدی مهدوی کیا افتادم و پول‌هایی که از او به پرسپولیس رسید و منتی که هیچ وقت سر این تیم نگذاشت!
 
مثل گتوزو نباش!
با توجه به حضور موقت آندره پیرلو در یونتوس به عنوان سرمربی، گتوزو به وی هشدار داده که هرکسی بازیکن بزرگی باشد مربی موفقی نخواهد شد! جا دارد استاد از خودش به عنوان یک مثال استفاده کند تا پیرلو قصه را بهتر درک کند!
 
به سلامتی سقوط سپیدرود
به سلامتی و میمنتی و مبارکی باشگاه سپیدرود به دسته دوم سقوط کرد! این اتفاق فرخنده را به روسا و مدیران ورزش رشت، گیلان و کشور تبریک می‌گوییم. هرچه تیم‌ها پرطرفدار و ریشه‌دارتر، بدبخت‌تر، بد مدیرتر و بیچاره‌تر! رشت این همه کارخانه و شرکت تولیدی دارد اما تیم‌های ورزشی‌اش همیشه باید برای یک قران و دوزار آویزان این و آن باشند. خاک بر سر فوتبال کنند!
 
هتل کنفرانس
فرهاد مجیدی همچنان به کنفرانس‌های مطبوعاتی نمی‌رود. یک زمانی مربیان اگر در کنفرانس شرکت نمی‌کردند جریمه می شدند اما الان کار به گونه‌ای پیش رفته که مجیدی عشق می‌کند و در کنفرانس‌ها شرکت نمی‌کند و انگار نه انگار! جداً کنفرانس‌ها اینقدر هتل شده که یک مربی هفته‌ها در کنفرانس شرکت نکند؟





چرا جوان‌تر‌ها هنوز پشت خط مانده‌اند؟
قمار
خطرناک یحیی




اولین باخت یحیی گل‌محمدی در رقابت‌های داخلی به همراه تیم پرسپولیس، گل‌نزنی سرخ‌پوشان بعد از ۱۶ بازی متوالی در بازی‌های داخلی و ثبت کمترین امید گل (۰/۳۸) و کمترین شوت در چارچوب (۲) در بازی‌های پساقرنطینه. این بخشی از آمار منفی است که جمعه شب در ورزشگاه آزادی توسط تیم پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به ثبت رسید. اما شاید نا‌امید‌کننده‌ترین نکته، ثبت تمامی این رکورد‌های منفی با‌ وجود استفاده از ترکیب اصلی باشد. پرسپولیس دقیقاً با همان ۱۱ نفری به استقبال شاگردان لوکا بوناچیچ رفت که دو هفته قبل در مسجد‌سلیمان با همان نفرات قهرمانی‌اش را قطعی کرده بود. یحیی حتی سیامک نعمتی را هم که در مقابل نساجی به او استراحت داده بود، به ترکیب اصلی برگردانده‌ بود. این سؤال بزرگ همچنان پا برجاست که علت اصرار یحیی به استفاده از نفرات اصلی بعد از مسجل شدن قهرمانی چیست؟ آیا اصلاً نفرات اصلی پرسپولیس این روز‌ها انگیزه کافی را برای به میدان رفتن دارند، در‌ حالی که بیش از یک سال است که درگیر مسابقات لیگ بوده و حداقل تا 5/1 ماه آینده هم این درگیریشان ادامه خواهد داشت؟ یحیی حداقل اگر نمی‌خواهد به یکباره ترکیب تیمش را تغییر بدهد، می‌توانست در هر مسابقه دو یا سه نفر از بازیکنانی را که کمتر در این فصل به میدان رفته‌اند، محک بزند. به طور مثال، در تیم لیورپول بعد از مسجل شدن قهرمانی آنفیلدی‌ها، یورگن کلوپ به جز سه مسابقه‌ حساس مقابل منچسترسیتی، آرسنال و چلسی، در سایر مسابقات، دو الی سه نفر از نفرات تیم جوانانش را به زمین می‌فرستاد. اتفاقاً در فوتبال انگلیس هم لیورپول مثل پرسپولیس، شانس رسیدن به رکورد بیشترین امتیاز یک فصل پرمیر‌لیگ را داشت و در نهایت هم تنها با یک امتیاز کمتر، به ۱۰۰ امتیاز سیتی گواردیولا نرسید، در عوض جوانانی مثل کورتیس جونز و نکو ویلیامز، فرصت بازی در بالاترین سطح لیگ برتر انگلیس و در برابر تیم‌های با‌انگیزه‌ای که برای نیفتادن یا کسب سهمیه می‌جنگیدند، نصیبشان شد. در فوتبال ایتالیا هم مائوریتسیو ساری در تک بازی تشریفاتی خود در هفته‌ آخر، تقریباً به تمام جوانانی که در طول فصل بیرون گود مانده بودند، میدان داد و‌ حتی دروازه‌بان سومش را هم در نیمه دوم به بازی فرستاد. یحیی هم باید حداقل در این دو هفته باقی‌مانده از نفراتی مثل عالیشاه و اوساگونا بهره گیرد تا به جمع‌بندی لازم در مورد حضور یا عدم حضور این نفرات در فصل آینده برسد. باید به محمد نادری فرصت دهد تا در شرایط مسابقه قرار گیرد و ترس طبیعی که بعد از رهایی از مصدومیت همراه فوتبالیست‌ها است، در شماره‌ ۲۸ پرسپولیس از بین برود. باید فرصت خود‌نمایی بیشتری را در اختیار سعید حسین‌پور جوانی قرار دهد که در دقایق حضورش مقابل ذوب‌آهن، تحرک بسیار خوبی به خط میانی سرخ‌ها بخشید. این نفرات هم نسبت به ۱۱ مرد اصلی پرسپولیس از انگیزه بالاتری برای تثبیت خود در لیست فصل بعد یا تحمیل خود به ترکیب اصلی برخوردارند و هم استفاده از آ‌نها، ریسک مصدومیت مهره‌های کلیدی مثل بشار رسن در بازی‌های کم‌‌اهمیت باقی را کاهش خواهد داد. به راستی اگر یکی از ستون‌های خط دفاعی پرسپولیس یا یکی از عناصر تهاجمی‌ تیم در دو بازی آتی مصدوم شده و دیدار‌های آینده‌ جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را از دست دهد، یحیی گل‌محمدی خود را خواهد بخشید؟


 


Page Generated in 0.0059 sec