printlogo


کد خبر: 213017تاریخ: 1399/5/20 00:00
لوا به دنبال رونالدو





حتی دیدیه دروگبا هم برای بیرون آوردن چلسی از مخمصه‌ای که بایرن‌مونیخ برایش درست کرده بود، مشکل داشت. خبری از بازگشت دراماتیک نبود، پتر چکی نبود که در دروازه بدرخشد، دروگبایی وجود نداشت که با یک ضربه سر مانوئل نویر را مغلوب کند و چلسی امیدی نداشت برای اینکه مثل 2012 بازگشتی معجزه‌آسا مقابل بایرن‌مونیخ رقم بزند. از ابتدا هم تصور اینکه چلسی در آلیانتس آره‌نا باخت 3 بر صفر لندن را جبران کند، رویاپردازانه بود اگرچه فرانک لمپارد می‌تواند افتخار کند به اینکه در نخستین تجربه مربیگری‌اش در لیگ برتر چهارم شده هرچند شکست سنگین 4 بر یک در مونیخ تأیید کرد او هنوز جای پیشرفت زیادی دارد.

ستاره بزرگ
روبرت لواندوفسکی تا همینجا فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته اما بعد از آنکه بایرن‌مونیخ را با اقتدار به جمع 8 تیم برتر اروپا رساند، اصرار دارد به دنبال شکستن رکورد کریستیانو رونالدو نیست. مهاجم 31 ساله لهستانی در پیروزی 4 بر یک باواریایی‌ها برابر چلسی در بازی برگشت یک‌هشتم‌ نهایی لیگ قهرمانان دو گل زد تا بایرن در مجموع با پیروزی 7 بر یک، به یک‌چهارم‌ نهایی برود.
لواندوفسکی در هفت بازی این فصل لیگ قهرمانان اروپا 13 گل زده و چهار گل با رکورد گلزنی در یک فصل که رونالدو در 2014-2013 به دست آورد و توانست 17 گل بزند، فاصله دارد. اگر بایرن‌مونیخ به فینال لیسبون برسد، لواندوفسکی سه بازی دیگر تا رسیدن به رکورد رونالدو فرصت دارد اما خودش در پاسخ به سؤالی در این باره گفت: «این هدف من نیست. ما چند بازی دیگر در مرحله حذفی داریم و من همین که می‌توانم گل بزنم و برای دیگران موقعیت ایجاد کنم، خوشحالم.»
لواندوفسکی شاید به رکورد رونالدو برای گلزنی در یک فصل نزدیک باشد اما او تا رکورد حیرت‌آور مهاجم یوونتوس برای گلزنی در لیگ قهرمانان راه زیادی دارد. مهاجم تیم ملی پرتغال در مجموع در این رقابت‌ها 130 گل زده که 64 تا بیشتر از لواندوفسکی است؛ لوا با آخرین دبل خود به رده چهارم جدول بهترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها راه یافته است.
لواندوفسکی باید در چهار فصل آینده لیگ قهرمانان هر کدام 16 گل بزند تا تنها به رکورد رونالدو برسد آن هم در صورتی که یک سناریوی غیرمحتمل رخ دهد و رونالدو دیگر نتواند در اروپا گل بزند.
با این وجود، لواندوفسکی در این فصل با رکورد گلزنی 53 گل در مجموع عملکرد خیلی بهتری نسبت به رونالدو دارد که 36 گل زده و دیگر در این فصل بازی نمی‌کند.

از نگاه آمار
لواندوفسکی در دو دیدار برابر چلسی ثابت کرد یکی از بهترین تمام‌کنندگان دنیای فوتبال است. او در بازی رفت در لندن یک گل زد و دو پاس گل داد و در بازی برگشت دو گل و دو پاس گل به آن اضافه کرد تا در هر هفت گل بایرن نقش مستقیم داشته باشد.
53  گل او در این فصل در 36 بازی از 44 مسابقه‌ای که در طول این فصل در آن شرکت داشته، به دست آمده است. علاوه بر 13 گل در لیگ قهرمانان، در 31 بازی لیگ 34 گل و در پنج بازی جام حذفی آلمان 6 گل به ثمر رسانده است.
آمار کلی لواندوفسکی در این فصل در تیم باشگاهی و ملی، شامل چهار گل در بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان برابر ستاره سرخ بلگراد (5 آذر)، هت‌تریک برابر بوندس‌لیگا مقابل شالکه (2 شهریور) و هت‌تریک برای تیم ملی لهستان مقابل لتونی در مقدماتی یورو 2020 (18 مهر) می‌شود.
اگر مداخله او روی گل‌های مستقیم در لیگ دو فصل اخیر را محاسبه کنیم، روی هم در 67 گل تأثیر داشته (گل و پاس گل)؛ تنها کسی که آمار بهتری نسبت به او دارد، لیونل مسی است که در این دو فصل روی 95 گل برای بارسلونا تأثیر مستقیم داشته.
با قاطعیت می‌توان گفت 6/61 میلیون دلاری که سایت‌های ارزش‌گذاری بازیکنان برای او تعیین کرده‌اند، در برابر توانایی‌هایش هیچ است.
منبع: BBC

 


Page Generated in 0.0061 sec