printlogo


کد خبر: 213007تاریخ: 1399/5/20 00:00
عباسعلی آماده تمرینات سنگین







نماینده سنگین‌وزن تیم ملی کاراته زنان ایران در بازی‌های المپیک بعد از پشت سر گذاشتن یک آسیب‌دیدگی جدی، آمادگی لازم برای حضور روی تاتامی مسابقات را به دست آورده است.
اگر ویروس کووید-19 شیوع پیدا نمی‌کرد و المپیک در تاریخ مقرر برگزار می‌شد، حمیده عباسعلی نخستین زن کاراته‌کای ایران که موفق به کسب سهمیه حضور در این بازی‌ها شده بود، باید روز ۱۸ مردادماه به دیدار رقبای خود می‌رفت.
اما این ملی‌پوش کاراته ۱۵۷ روز قبل و تنها چهار روز بعد از آسیب‌دیدگی در مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان اتریش، پای آسیب‌دیده خود را در هانوفر آلمان جراحی کرد و همین موضوع اما و اگرهایی را درباره حضور او در المپیک ایجاد کرده بود، اما عقب افتادن المپیک کمک کرد به رسیدن او به المپیک که قرار است تابستان آینده برگزار شود.
عباسعلی در این رابطه می‌گوید: «اگر المپیک طبق برنامه از قبل طراحی‌شده برگزار می‌شد، من باید شنبه ۱۸ مردادماه و در آخرین روز مسابقات کاراته در توکیو، به مصاف رقبای خود می‌رفتم. اتفاقی که برای من در اسفندماه افتاد و طی صحبت‌هایی که با دکتر امینی قبل از جراحی داشتم، ایشان تأکید داشت من برای حضور در این مسابقات به‌موقع آماده خواهم شد. خوشبختانه روند درمان به شکلی پیش رفت که من در زمان مقرر به آمادگی لازم دست پیدا کردم. البته که بعد از انتشار خبر تعویق بازی‌های المپیک، روند سرعت انجام برنامه‌های درمانی را کاهش داده و با حوصله بیشتری کارهای لازم را انجام دادم که اگر بحث تعویق المپیک نبود، بدون شک کار جدی‌تر دنبال می‌شد.»
زن المپیکی کاراته با بیان اینکه کرونا شانس بزرگی برای من بود، ادامه می‌دهد: «شرایط فعلی من ثابت می‌کند در زمان مقرر برای حضور در مسابقات آماده می‌شدم اما به هر حال عقب افتادن المپیک کمک بزرگی کرد به‌طوری که از همین امروز یک سال زمان دارم تا با آمادگی بیشتری وارد این رقابت‌ها شوم.»
 

 

 


دوپینگ کشتی‌گیر فرنگی تأیید شد

کشتی‌گیر فرنگی‌کار کشورمان که نتیجه تست دوپینگش در مسابقات جام تختی مثبت اعلام شد تا اسفندماه سال ۱۴۰۲ از حضور در تمام میادین محروم شد.
نمونه‌گیری افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از بهروز هدایت ۴ بهمن‌ماه سال گذشته و در جریان رقابت‌های جام تختی انجام شد.
آنالیز این نمونه حکایت از مصرف دو ماده ممنوعه «استانوزول» و «ترنبولون» داشت. بر همین اساس نادو در حکم اولیه و طبق بند ۱-۱-۲-۱۰ مجموعه مقررات مبارزه با دوپینگ او را برای مدت چهار سال از تمام فعالیت‌های ورزشی و حضور در تمام میادین داخلی و بین‌المللی محروم کرد.
این کشتی‌گیر فرنگی‌کار دوپینگی البته نسبت به حکم صادرشده معترض بود به همین دلیل این رأی اعلام عمومی نشد. درخواست استیناف او در نشست شورای مرکزی نادو که ۷ مردادماه برگزار شد، بررسی اما رد شد. بدین ترتیب محرومیت هدایت که از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، به قوت خود باقی است.
تست مثبت این کشتی‌گیر مربوط به پرونده ۲۰۲۰ دوپینگ ورزش ایران می‌شود. محسن رسایی (هندبال) و علیرضا مصلح‌آبادی (والیبال) دیگر ورزشکارانی هستند که دوپینگ آنها در سال جاری میلادی مثبت اعلام شده و به چهار سال محرومیت محکوم شده‌اند. از پرونده دوپینگ ۲۰۲۰ ورزش ایران تا به امروز نتیجه تست دو وزنه‌بردار نیز مثبت اعلام شده اما هنوز حکم آنها نهایی نشده است.

 


Page Generated in 0.0070 sec