printlogo


کد خبر: 212995تاریخ: 1399/5/20 00:00
سپیدرود رفت آلومینیوم امیدوار شد






بازی‌های هفته سی و سوم لیگ یک ثابت کرد که تیم‌های مدعی صعود و بقا تا لحظه آخر می‌توانند امیدوار بمانند و نتایجی به دست آمد که تا حدودی معادلات را بر هم زد. شاید خیلی‌ها بر این باور بودند که در پایان این هفته تکلیف تیم دوم صعودکننده به لیگ برتر و دو تیم دیگر سقوط‌کننده هم مشخص شود، اما فقط سقوط سپیدرود رشت به لیگ دسته دوم قطعی شد.
 
کار مس و آلومینیوم به تفاضل کشید
احتمالاً مجتبی حسینی، سرمربی مس کرمان بدترین نتیجه‌ای که از تقابل تیمش با آلومینیوم اراک به ذهنش می‌رسید، تساوی با شاگردان رسول خطیبی بود. آنها در صورت گرفتن حتی یک امتیاز خیال‌شان برای صعود تقریباً راحت می‌شد. حتی وقتی دروازه میزبان کرمانی در دقیقه هفتم باز شد، باز هم این امیدواری برای‌شان وجود داشت که در زمان طولانی باقی ‌مانده از شکست خانگی در این بازی شش امتیازی فرار کنند، اما با وجود فرصت‌های گل پرشمار این اتفاق نیفتاد.
با این نتیجه غیرمنتظره آلومینیوم 60 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر جای مس در رتبه دوم را گرفت. خوشه طلایی هم با پیروزی مقابل استقلال خوزستان 59 امتیازی شد، هرچند بخت صعود آنها تقریباً صفر است. با این نتایج تکلیف تیم دوم صعودکننده به هفته پایانی رسید. یکشنبه هفته آینده در روز آخر و سرنوشت‌ساز لیگ یک، مس باید در تبریز با تیم سقوط کرده علم و ادب بازی کند و آلومینیوم اراک هم در خانه از داماش پذیرایی خواهد کرد. هرچند تفاضل گل مس (16+) نسبت به آلومینیوم (19+) ضعیف‌تر است، ولی آنها با ضعیف‌ترین تیم لیگ برتر بازی دارند که سقوطش از مدت‌ها قبل قطعی شده و با توجه به 82 گل خورده و تفاضل (68-) با شهرداری تبریز، کرمانی‌ها فرصت دارند ورق را برگردانند. حریف آلومینیوم هم تیم داماش است که موفق شد قشقایی را دو بر یک شکست دهد و خیالش بابت ماندن راحت شود. در این میان تیم خوشه طلایی ساوه و شاگردان محسن عاشوری امیدوارند که دو بازی فوق برنده نداشته باشد و آنها در تهران تیم هوادار را از پیش رو بردارند و با صعود به لیگ برتر شگفتی‌ساز شوند.
 
باخت بد ملوان در شب سقوط سپیدرود
در انتهای جدول هم رویارویی ملوان و رایکا بابل در انزلی اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت و تیم محبوب انزلی با پیروزی در این بازی می‌توانست بقایش در لیگ یک را قطعی و خیال هوادارانش را راحت کند، اما دروازه شاگردان اکبرمیثاقیان در دقیقه 89 باز شد و اگر دو سه دقیقه بعد کمک داور، مهاجم رایکا را در موقعیت آفساید نمی‌دید، گل دوم را هم دریافت می‌کردند چرا که این بازیکن دروازه‌بان ملوان را هم جا گذاشته بود. در ثانیه‌های پایانی بازیکنان و نیمکت‌نشینان ملوان مدعی بودند که ضربه راه دور بازیکن‌شان پس از برخورد به تیر افقی از خط دروازه هم عبور کرده، ولی داور چنین عقیده‌ای نداشت.
در نهایت ملوان باخت تا با 34 امتیاز و تفاضل گل ضعیف‌تر به جای رایکا به رده پانزدهم سقوط کند. با وجود این باخت ملوان همچنان می‌تواند به صعود امیدوار باشد، چرا که نیروی زمینی هم چهار بر یک مغلوب فجر سپاسی شد و با 32 امتیاز در رده شانزدهم کار خیلی سختی برای رسیدن به ملوان دارد. نیروی زمینی در روز آخر میزبان گل ریحان، تیم هشتم جدول است و تنها در صورت پیروزی و ناکامی ملوان بختی برای ماندن دارد. ملوان در بازی همزمان میهمان قشقایی تبریز، تیم سیزدهم جدول است. رایکای 34 امتیازی هم در روز آخر میزبان آرمان گهر است و مثل ملوان با یک امتیاز هم خیالش بابت بقا راحت خواهد بود.
سپیدرود رشت که فصل پرماجرایی را پشت سر گذاشته، سرانجام بعد از تغییرات زیادی که روی نیمکت داشت با قبول شکست مقابل بادران و گلی که در دقیقه 3+90 دریافت کرد، سقوط‌شان قطعی شد. آنها فصل را با علی نظرمحمدی آغاز کردند که پس از چند هفته نتیجه نگرفتن سکان هدایت تیم‌شان را برای هفته‌های طولانی به نادر دست‌نشان سپردند و وقتی این مربی هم امتیازهای لازم را به دست نیاورد با مهدی پاشازاده قرارداد بستند که بعد از دوهفته سر از شاهین بوشهر در لیگ برتر درآورد و برای چهار هفته پایانی هم تیم را به سهیل حق‌شناس دادند. سپیدرود با این شکست در امتیاز 30 باقی ماند تا برای دومین فصل متوالی سقوط را تجربه کند.

 


Page Generated in 0.0054 sec