printlogo


کد خبر: 212986تاریخ: 1399/5/20 00:00
پایان فوتبال با تمام شدن آب

امسال، طرفداران فوتبال دریافتند که اگر بازی‌ها متوقف شود، چه حسی به آنها دست خواهد داد اما خوشبختانه فوتبال برگشت، هرچند پشت درهای بسته و حالا طرفداران در سراسر دنیا می‌توانند از تلویزیون بازی‌ها را تماشا کنند.
اما اگر فوتبال به‌کلی از زندگی مردم حذف شود چه؟ این چیزی است که در صورت ادامه بحران آب می‌تواند در انتظار ما باشد.
اعضای باشگاه منچسترسیتی برای اینکه مردم را از بحران آب آگاه سازند، با شرکت زیلم که در زمینه فناوری آب فعالیت می‌کند، فیلمی کوتاه ساخته‌اند تا به یک میلیارد هوادار فوتبال بگویند که چه چالش‌هایی پیش رو است.
طبق جدیدترین آمار سازمان ملل، تخمین زده می‌شود که تا سال 2050، پنج میلیارد نفر از مردم دنیا در مناطقی زندگی خواهند کرد که در آنها کمبود آب وجود دارد. سازمان حفاظت از محیط زیست بریتانیا هم اعلام کرده که بخش‌هایی از انگلیس ممکن است تا سال 2045 بدون آب باشد، چرا که تقاضا در این زمینه افزایش می‌یابد، زیرساخت‌ها قدیمی هستند و تغییرات اقلیمی هم مزید بر علت شده است.
ویدیو «پایان فوتبال» که زیلم با منچسترسیتی ساخته، این پیام را دارد که چطور سهل‌انگاری در مصرف آب می‌تواند منجر به هدر رفتن آب شود و در بریتانیا، هر روز سه میلیارد لیتر آب به دلیل نشتی از بین می‌رود.
آینده‌ای که به تصویر کشیده شده تنها یک نسل دیگر اتفاق خواهد افتاد و افرادی که امروز طرفدار فوتبال هستند، مانند دختر کوچکی که ماجرایش در این فیلم به تصویر کشیده شده، در زندگی خود به بحران آب برخورد خواهند کرد.
زیلم با همکاری با منچسترسیتی برج‌های آب ساخته، در زمینه WASH (مخفف آب، بهینه‌سازی مصرف و بهداشت) محتواهای آموزشی تولید کرده و تلاش کرده که جهان را از این بحران آگاه سازد.
همکاری آنها کمتر از دو سال است که آغاز شده اما منجر به آن شده که بیش از 10هزار کودک در هند، تایلند، چین، استرالیا و آمریکا دسترسی به آب سالم و آموزش‌های WASH داشته باشند.
پاتریک دکر، رئیس و مدیر ارشد اجرایی زیلم، می‌گوید: «آب مسأله‌ای حیاتی برای سلامت انسان و پایداری سیاره ماست. ما با کمک گروه فوتبال سیتی، روی این تمرکز کردیم که جامعه جهانی را همراه کنیم تا از این منبع ارزشمند حفاظت کنیم. ما با هم، فرصتی عالی در اختیار داریم تا بحران‌هایی مانند کمبود آب و سیل را حل کنیم و آینده‌ای بسازیم که در آن نگرانی‌ای از بابت آب وجود نداشته باشد.»
پیت برادشاو، رئیس بخش پایداری منچسترسیتی هم می‌گوید: «زیلم کار فوق‌العاده‌ای در این زمینه انجام داده است و منچسترسیتی افتخار می‌کند که در این کارزار جدید از آنها حمایت می‌کند.»
سرخیو آگوئرو، فیل فودن و رحیم استرلینگ در این فیلم کوتاهی که ساخته شده حضور یافته‌اند. فیلم «پایان فوتبال» در روز جهانی حفاظت از منابع طبیعی به نمایش درآمد. این فیلم در ورزشگاه اتحاد ساخته شده و در آن نشان داده می‌شود که سهل‌انگاری در مصرف آب چه تأثیری روی جامعه، از جمله روی فوتبال می‌گذارد. یک دختر کوچک که طرفدار منچسترسیتی است، نقش اصلی این فیلم است.
جوزف وسی، معاون ارشد و مدیر ارشد بازاریابی زیلم می‌گوید: «فیلم پایان فوتبال پیش از شیوع ویروس کرونا ساخته شد و در دورانی که فوتبال تعطیل شد، همه حس کردند که زندگی بدون فوتبال چگونه می‌شود. این فیلم در بهترین زمان ممکن پخش شد. با کمک باشگاه و طرفدارانش، توانسته‌ایم صحبت درباره حفظ منابع آب را گسترش دهیم و به سمت ساخت آینده‌ای پایدار پیش برویم.»

 


Page Generated in 0.0059 sec