printlogo


کد خبر: 212620تاریخ: 1399/5/12 00:00
5 نکته از هفته بیست و هفتم این لیگ زشت!




1- گل زیبای روح‌الله باقری در همان دقایق نخستین بازی نساجی با پرسپولیس، رکوردهای پرسپولیس را فرو ریخت. با این گل شمار گل‌های خورده پرسپولیس در فصل جاری به عدد 13 رسید تا دست آنها از خلق یک رکورد جاودانه کمترین گل خورده در یک فصل در لیگ کوتاه بماند. باقری که با انگیزه بالا بازی را آغاز کرد، با این گل باعث شد تا رکورد استقلال برای بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر دست نخورده باقی بماند. سرخ‌ها امیدوار بودند که با دریافت کمتر از 13 گل در فصل جاری بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ شوند اما این گل دست آنها را کوتاه نگه داشت. سرخ‌ها اگر در 3 دیدار باقی مانده دروازه خود را بسته نگه دارند، می‌توانند با 13 گل خورده در کنار استقلال لیگ هجدهم بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ را به نام خود ثبت کنند. گل باقری سریعترین گلی بود که پرسپولیس در لیگ نوزدهم دریافت کرده است.
2- پرسپولیس تا پیش از بازی با نساجی با 10 پیروزی پیاپی رکورد جالبی را دنبال می‌کرد اما محمود فکری در ادامه موفقیت‌هایش روی نیمکت نساجی، این‌بار موفق شد ترمز شاگردان یحیی گل محمدی را بکشد و در زمین خود آنها را متوقف کند. این تساوی یک عدد دیگر را هم برای پرسپولیس باطل کرد. قرمزها تا قبل از تساوی مقابل نساجی، 10 پیروزی متوالی خارج از خانه کسب کرده بودند. آنها بعد از 2 شکست متوالی خارج خانه در ابتدای فصل مقابل تراکتور و شهرخودرو، بقیه بازی‌هایشان را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند تا یک رکورد خالق‌العاده ثبت کنند اما محمود فکری و شاگردانش اجازه ندادند امتیاز پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه‌اش به عدد 36 برسد.  با این نتیجه تساوی طلسم برد پرسپولیس در ورزشگاه وطنی هم باقی ماند. همچنین شاگردان فکری با تساوی برابر پرسپولیس روند شکست ناپذیری خود را به 200 روز رساندند.
3- نبرد حقیقی و رادوشویچ گلرهای دیروز و امروز پرسپولیس یکی از نبردهای پنهان بازی قائمشهر بود. بوژیدار در این بازی یک گل بد از راه دور خورد ضمن اینکه در خروج‌ها نیز به هیچ وجه موفق عمل نکرد تا درباره شماره یک بودن او در دروازه پرسپولیس تردیدهایی به وجود بیاید. همچنین این برای نخستین بار در فصل جاری بود که رادو دو بازی متوالی دروازه خود را باز شده دید؛ در دیدار قبلی روی یک ضربه پنالتی و این بار هم با شوتی تماشایی از سوی باقری. در آن سوی میدان حقیقی نمایش دلپذیری برابر تیم سابقش داشت و با چند واکنش تماشایی یکی از عوامل توقف سرخ‌ها در قائمشهر لقب گرفت اما نقطه تاریک او پنالتی بدی بود که به پرسپولیس داد و البته باز هم در مهار آن ناکام بود. علیرضا حقیقی در این سال‌ها نتوانسته حتی یک ضربه پنالتی را مهار کند. حقیقی پس از دفع پنالتی علی دایی در اولین بازی خود در لیگ برتر، هر 12 پنالتی بعدی خود در لیگ را هم گل خورده است.
4- ضعف زیرساخت‌ها در لیگ برتر به عنوان بالاترین تورنمنت فوتبال ایران که پسوند حرفه‌ای را یدک می‌کشد، بسیار آزاردهنده است. از کیفیت ضعیف و بدوی تصویربرداری بگذریم که سبب شده لیگ با زشت‌ترین شکل ممکن نمایش داده شود، در سه بازی دیروز لیگ برتر کمبود زیرساخت‌ها حسابی توی ذوق می‌زد. در قائمشهر چمن مصنوعی کچل شده ورزشگاه وطنی از کیفیت بازی به شدت کاسته بود. اینکه در سرزمینی که سبزی حرف اول آن است و یک چوب خشک هم در آن زمین حاصلخیز سبز می‌شود، چمن مصنوعی در ورزشگاه اصلی شهر پهن شده خود یک علامت سؤال بزرگ و یک کج سلیقگی عجیب است که نشان از بی‌کفایتی متولیان فوتبال دارد. در جم و در جریان بازی پارس جنوبی و شاهین بوشهر، برق ورزشگاه تختی جم قطع شد! اتفاقی که سبب شد تا بازی با تأخیر 5 دقیقه‌ای آغاز شود. اتفاقی که عیناً در تهران و ورزشگاه استاندارد و ملی ما در جریان بازی استقلال و سپاهان نیز رخ داد. پیش از آغاز این بازی دو تیم برای گرم کردن به ورزشگاه آمدند اما برای دقایقی به دلیل مشکل در پروژکتورهای ورزشگاه برق استادیوم بسیار کم شد و دو تیم در زیر نور کم به تمرین و گرم کردن پرداختند.
5- شایان مصلح دفاع چپ زردها یک علامت سؤال بزرگ در این بازی بود. مصلح که به دلیل یک کامنت جنجالی در توییتر از سوی کمیته اخلاق موقتاً محروم شده بود، پیش از این بازی به کمیته اخلاق رفت و بعد از یک جلسه مفصل سه ساعته تبرئه شد تا مجوز بازی را دریافت کند. عجیب اینکه سرمربی غایب زردها، به رغم 24 ساعت تنش آمیز مصلح او را در ترکیب اصلی قرار داد و مصلح که آشکارا از لحاظ روانی آماده نبود، با یک خطای بی‌مورد روی دیاباته در دقیقه 52، یک پنالتی بادآورده به استقلال 10 نفره هدیه کرد تا آبی‌ها در تهران از حریف پیش بیفتند. 10 دقیقه بعد مصلح شاهکار خود را کامل کرد و با یک گل به خودی اندوخته میزبان را دو برابر کرد تا به تنهایی نقش اول برد استقلال در بازی بزرگ و 6 امتیازی هفته باشد. در حقیقت مصلح با این نمایش عجیب پایه‌گذار نایب قهرمانی و سهمیه استقلال شد! غیبت سعید آقایی مدافع چپ ثابت این فصل زردها در این بازی بسیار عجیب بود. آقایی مدافع چپ زردپوشان برای دومین هفته متوالی در لیست بازیکنان تیم قرار نداشت. سعید آقایی دو هفته پیش و در جریان شکست سپاهان در تبریز برابر تراکتور در انتهای نیمه اول بازی مقابل تراکتور کارت زرد گرفت و با شروع نیمه دوم این دیدار جای خودش را به شایان مصلح داد، در بازی قبلی مقابل صنعت نفت هم نامش در لیست سپاهان وجود نداشت. در تصاویر تمرین سپاهان مشخص بود که آقایی در سفر به تهران کاروان زردپوشان را همراهی نکرده و با این حساب به نظر می‌رسد دلیل غیبت او در جمع بازیکنان سپاهان یک تصمیم انضباطی است. اینکه مدافع چپ سپاهان به چه دلیلی از همراهی تیم منع شده مشخص نیست و باید دید که آیا به زودی به جمع سایرین بر می‌گردد یا اینکه غیبت او حتی به بازی حذفی مقابل استقلال نیز کشیده خواهد شد.


Page Generated in 0.0051 sec