printlogo


کد خبر: 212618تاریخ: 1399/5/12 00:00
استقلال 2 - سپاهان یک
فرهاد، برنده دوئل راه دور


گزارش  بازی
حمیدرضا عرب


شنبه 1399/5/11، هفته بیست وهفتم نوزدهمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه آزادی تهران، ساعت:21:30، تماشاگر: بدون تماشاگر
 استقلال: 2
 گل‌ها: شیخ دیاباته (52- پنالتی)، شایان مصلح (65- گل به خودی)
 سپاهان: یک
گل: محمدمحبی (82)
 داور: بیژن حیدری،  کمک‌ها: علی میرزابیگی، علیرضا ایلدروم
 اخطار:آرش رضاوند، وریا غفوری، بهزادغلامپور(مربی استقلال)، امید نورافکن، شایان مصلح (سپاهان)
 اخراج: آرش رضاوند (44)
 بازیکن برتر:شیخ دیاباته (استقلال)
 استقلال: سید حسین حسینی، میلاد زکی‌پور، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی (78- فرشید باقری)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته (73- ارسلان مطهری)، روزبه چشمی، وریا غفوری، آرش رضاوند، مهدی قایدی(49-محمد دانشگر)
سرمربی: فرهاد مجیدی
 سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری (71- محمد ایرانپوریان)، شایان مصلح، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی ترکمان، مهدی کیانی، امیدنورافکن (46- علی قربانی)، محمدکریمی (71- ولادیمیر کومان)، محمدرضا حسینی، محمد محبی، کی‌روش استنلی
 سرمربی: امیرقلعه نویی
تقریباً در 20 دقیقه آغازین هیچ موقعیت گلی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد اما از این دقیقه به بعد تا حدی بازیکنان استقلال و سپاهان با گرایش هجومی بیشتری توپ را زیر پا دواندند. دقیقه 24 استقلال ضربه کاشته‌ای را در منطقه‌ای مناسب به دست آورد و طبق معمول قایدی پشت توپ قرار گرفت و درحالی که می‌توانست موقعیت سازی کند توپ را به بدن بازیکنان سپاهان کوبید. این حمله را سپاهانی‌ها 4 دقیقه بعد با به دست آوردن یک ضربه کاشته پاسخ دادند و در حالی که توپ به شکلی خطرناک به سمت دروازه می‌رفت حسینی توپ را مشت کرد. مهم‌ترین اتفاق نیمه اول اما دقیقه 44 رخ داد. جایی که آرش رضاوند بر سر گرفتن یک توپ با آرنج به صورت نورافکن کوبید تا دومین کارت زرد را هم دریافت کند و از زمین اخراج شود. این اخراج استقلال را در نیمه دوم 10 نفره کرد. وضعیتی که آثارش در همان دقایق آغازین نیمه اول کاملاً مشهود بود و میهمان به محض شروع بازی در نیمه دوم تا آستانه فرو ریختن دروازه میزبانش پیش رفت که عارف غلامی توپی که در عرض دروازه حرکت می‌کرد را به نقطه دور‌تری فرستاد تا دروازه تیمش گزندی نبیند. فرهاد مجیدی برای اینکه در خط دفاعی شرایط تیمش را مطلوب‌تر کند قایدی را از میدان بیرون برد هرچند که باید به بیرون رفتن نورافکن هم اشاره کرد. مجیدی یک تعویض دفاعی انجام داد و دانشگر را راهی میدان کرد و مربیان سپاهان تعویضی هجومی را در دستور کار قرار دادند و قربانی را وارد میدان کردند. محصول این تعویض‌ها برخلاف تصورات یک پنالتی شیرین برای استقلال بود. دیاباته که در حالتی تک به تک به سمت دروازه سپاهان می‌رفت توسط مصلح سرنگون شد و داور را ناچار به اعلام پنالتی کرد که در نهایت این ضربه در حالی که نیازمند به سمت توپ رفته بود، گل شد تا استقلال 10 نفره از حریفش پیش بیفتد. این گل به حدی برای استقلال روحیه آور بود که در صدد افزایش موجودی خود بر آمد و در حالی که سپاهانی‌ها به دنبال به تساوی کشاندن بازی بودند، دقیقه 65 توانستند روی ارسال دانشگر که تا محوطه هجده قدم حریف پیش رفته بود و اشتباه مهلکی که مصلح انجام داد گل دوم را هم به ثمر برسانند. این گل برای سپاهانی‌ها بسیار گران تمام شد تا مربیان این تیم (احتمالاً با هماهنگی تلفنی با امیر قلعه نویی که در این بازی غایب بود) کومان و ایرانپوریان را به میدان بفرستند. دقیقه 82 اما سپاهان به آنچه می‌خواست رسید و قربانی با پاسی رو به عقب محبی را در موقعیتی طلایی قرار داد و این بازیکن با شوتی سرضرب دروازه استقلال را باز کرد. دقیقه 89 شوت کیانی به سمت دروازه استقلال با برخورد به بدن استقلالی‌ها به کرنر رفت تا این حمله هم ثمری نداشته باشد. دقیقه 94 استنلی تا آستانه گلزنی رفت اما این حمله هم ثمری نداشت تا استقلال با یک بازیکن کمتر بردی بزرگ را مقابل سپاهان به چنگ آورد.

 


Page Generated in 0.0058 sec