printlogo


کد خبر: 212614تاریخ: 1399/5/12 00:00
خریداری کلیه البسه و اقلام سالیانه کلاس‌های آموزشی!






یکی از بندهای عجیب قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت آل‌اشپرت مربوط می‌شود به تعهدی که از فدراسیون فوتبال گرفته شده است تا حتماً البسه داوران در همه لیگ‌های فوتبال را از شرکت آل‌اشپرت خریداری کنند.
در بند دیگری اشاره شده که داوران باید در مسابقات لیگ از لباس آل‌اشپرت استفاده کنند و در صورت عمل نکردن به این بند از قرارداد، فدراسیون فوتبال به پرداخت 500 میلیون تومان جریمه محکوم خواهد شد.
مرتبط با همین بند از قرارداد نامه‌ای از سوی ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی وقت فدراسیون فوتبال خطاب به عبدالوحید جعفری، نماینده شرکت آل‌اشپرت در خاورمیانه، گویای این است که فدراسیون فوتبال حتی متعهد شده که البسه و اقلام سالیانه کلاس‌های آموزشی را هم از شرکت آل‌اشپرت خریداری کند، یعنی از برند آل‌اشپرت استفاده کند و بابت آن به این شرکت پول بپردازد.
متن نامه ارسال شده از سوی سرپرست دبیرکلی وقت فدراسیون فوتبال به نماینده آل‌اشپرت به شرح زیر است:
«احتراماً عطف به نامه شماره980011 /105 مورخه 98/11/28 به آگاهی می‌رساند، بر اساس بند
4-1-22 موضوع قرارداد تأمین البسه فی‌مابین به شماره 261/9814413/7، این فدراسیون متعهد به خریداری البسه و اقلام سالانه کلاس‌های آموزشی که فدراسیون برگزارکننده آن خواهد بود، می‌باشد.
 لذا با توجه به گذشت مدت زمان کوتاهی از انعقاد قرارداد (نزدیک به ۴ ماه) بنظر می‌رسد ابتدا لازم است لیست اقلام و البسه پیشنهادی کمیته آموزش را به همراه لیست قیمت توافق شده ( با تخفیف 70درصد و کارشناسی شده)  برای فدراسیون ارسال فرمایید تا فدراسیون نیز متقابلاً با طی فرآیند اداری و کارشناسی بتواند به تعهد خود عمل نماید، ضمناً تهیه البسه تیم‌های ملی هیچ ارتباط مستقیمی با این موضوع نداشته و ما آمادگی خرید البسه و پرداخت هزینه آن پس از تحویل را خواهیم داشت.»
عبدالوحید جعفری، نماینده شرکت آل‌اشپرت در خاورمیانه و طرف حساب فدراسیون فوتبال در این قرارداد درباره این بند اینطور توضیح می‌دهد: «شرکت آل‌اشپرت کلیه البسه تیم‌های ملی ایران در همه رده‌های سنی را بدون دریافت هیچ مبلغی در اختیار فدراسیون فوتبال ایران می‌گذاشت و این پول فقط بابت البسه داوران و کلاس‌های آموزشی دریافت می‌شد.»
او البته به این نکته اشاره نمی‌کند که براساس قرارداد این تعهد از فدراسیون فوتبال گرفته شده که این البسه را باید از آل‌اشپرت خریداری کنند.
نکته قابل توجه اینکه فدراسیون فوتبال ایران در همه این سال‌ها، قرارداد با شرکت آل‌اشپرت را به عنوان یک موفقیت در زمینه جذب اسپانسر قلمداد کرده و بارها به این نکته اشاره شده است که تا پیش از این فدراسیون فوتبال البسه تیم‌های ملی را از برندهای خارجی خریداری کرده اما حالا موفق شده طی قرارداد تأمین البسه، بدون پرداخت پول البسه تیم‌های ملی را تأمین کند.
درست است که شاید در شرایط فعلی و با توجه به موقعیت فدراسیون فوتبال یا به خاطر تحریم‌ها، انتخاب‌های زیادی برای تأمین البسه تیم‌های ملی در اختیار فدراسیون فوتبال نباشد اما آیا این موضوع دلیل می‌شود که ما در یک قرارداد اسپانسرینگ ملزم به خرید محصولات دیگر آن برند باشیم؟
نامه‌ای که خطاب به عبدالوحید جعفری نوشته شده، نشان می‌دهد که تعهدات فدراسیون فوتبال تنها به خرید البسه داوران محدود نمی‌شود و فدراسیون فوتبال به عنوان یک مشتری خوب برای شرکت آل‌اشپرت ملزم است که کلیه البسه کلاس‌های آموزشی اعم از کلاس‌های آموزشی داوران و مربیان را هم از این شرکت خریداری کند.
در مقابل اما این شرکت چه کار می‌کند؟ حالا که به دلیل بیماری کرونا تولیدی‌هایش دچار مشکل شده است، اینقدر صبر می‌کند تا درست زمانی قرارداد را فسخ کند که فدراسیون فوتبال فرصتی برای مذاکره با هیچ شرکت و تولیدی دیگری را نداشته باشد، آن وقت در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود و می‌گوید ما حاضریم طی قراردادی دیگر با فدراسیون فوتبال، محصولات داخلی‌مان را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهیم؛ احتمالاً در قراردادی که باز هم بندهای عجیبی دارد که سود بیشتری را متوجه تولیدی لباس می‌کند تا فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی!
 


Page Generated in 0.0062 sec