printlogo


کد خبر: 212608تاریخ: 1399/5/12 00:00
کار پیکان سخت شد

گزارش
جعفر برزگر



پیکان در خانه تراکتور، یکی از مدعیان کسب سهمیه توانست به یک امتیاز برسد، هرچند این تساوی بدون گل ممکن است برای ماندن این تیم در لیگ برتر کافی نباشد. در نیمه اول این بازی دروازه‌ها تهدید نشد اما 45 دقیقه دوم کیفیت بازی به مراتب بهتر بود.
در روزی که پیکان نادر محمدی، جابر انصاری، واسعی، دانیال ماهینی و فراز امامعلی را همراه نداشت از چند بازیکن امید در ترکیب اصلی‌اش استفاده کرد. آرش قادری و علیرضا کوشکی از همین رده بازیکنان بودند. جالب‌تر اینکه ویسی بازیکنان باتجربه‌ای مثل ماهان رحمانی، علی حمودی و حسین پورامینی را روی نیمکت نشانده بود که از دقیقه 70 به بعد آنها را به زمین فرستاد. این مربی برای اولین مرتبه محمد ابراهیمی را که پست تخصصی‌اش وینگر است در دفاع راست به جای محمدی به زمین فرستاده بود.
ویسی می‌دانست که اگر از ابتدا مقابل تراکتور باز بازی کند به مشکل می‌خورد به همین دلیل تاکتیک دفاع - ضدحمله را در دستور کار خود قرار داده بود. این شیوه خیلی کارساز بود، به طوری که اگر مهاجمانش خوش‌شانس بودند و از خودگذشتگی بیشتری داشتند، دروازه تراکتور را باز می‌کردند. البته که سهم هر تیم یک ضربه به تیر دروازه بود.ساکت الهامی، سرمربی تراکتور در پایان بازی با اشاره به سبک بازی حریف گفت: «هرچند پیکان با 10 نفر دفاع می‌کرد، موقعیت‌های زیادی داشتیم. فقط یک توپ آوردند که البته شانس آوردیم اما خیلی موقعیت داشتیم، شوت، تک به تک و... این جزو بازی‌های خوب ما بود ولی آنچه می‌خواستیم به ثمر ننشست. دفاع کردن هنر است و من به آقای ویسی تبریک می‌گویم اما سوت‌ها و خطاها شرایط را خواباند و زمان مفید بازی فکر نکنم بیش از 35-30 دقیقه باشد.» ویسی تا دقیقه 65 تیمش را خوب هدایت کرد اما وقتی به داور بازی به خاطر برخورد بازیکن تراکتور با بازیکنش معترض شد فکرش را هم نمی‌کرد که با کارت قرمز روبه‌رو شود. برای پیکان خیلی مهم بود که خط میانی تراکتور را از کار بیندازد. به همین دلیل تا حدودی رو به بازی فیزیکی آورد تا مثلث مسعود شجاعی، هادی ایمانی و احسان حاجی‌صفی خیلی صاحب توپ و میدان نشوند. ویسی می‌دانست که میزبان در چند بازی اخیر با شوت‌های راه دور به گل رسیده.
اگر چه نباختن مقابل تراکتور در تبریز برای هر تیمی نتیجه قابل قبولی است اما برای پیکان که امتیازهای زیادی را در 26 هفته گذشته از دست داده بود این تساوی آن هم در روزی که سایپا موفق به شکست ماشین‌سازی شده بود، نتیجه ایده‌آلی نبود.
البته نتیجه این بازی می‌تواند به لحاظ روحی اعتماد به نفس بازیکنان پیکان را در سه بازی فوق‌العاده حساس پایانی مقابل صنعت نفت، استقلال و سپاهان بالا ببرد.
    @jafar_barzegar_yari
 


Page Generated in 0.0058 sec