printlogo


کد خبر: 212594تاریخ: 1399/5/12 00:00
وعده‌ها

«در درجه اول خدا را شکر می‌کنم که سلامتی خودم را دوباره به دست آوردم و به میادین برگشتم و بعد از آن از کادرفنی سایپا بابت اعتمادی که به من داشت، ممنونم. کادرفنی خیلی به من کمک کرد و امیدوارم بتوانم با عملکردم زحماتشان را جبران کنم.» اینها جملات مرتضی آقاخان است که بعد از یک سال و نیم مصدومیت در استقلال، امسال از این تیم کنار گذاشته شد و بعد هم وعده داد که حتماً جبران می کند! البته مرتضی جان قرار بود زودتر جبران کند ولی الان هم که فصل رو به پایان است تازه وعده آینده را می‌دهد که باید جبران کنم! الان دو سال است که همه منتظرند آقاخان یک چیزی از خودش نشان بدهد یا دست‌کم یک چیزی را جبران کند یا حداقل یک کار خاصی انجام بدهد. اگر شما دیدید به ما هم خبر بدهید.
 
خیال ما راحت شد
استاد کالدرون اعلام کرده‌اند که متأسفانه نمی‌توانند برای شرکت در جشن قهرمانی پرسپولیس به تهران بیایند. خب دست‌کم خیال‌مان از بابت مسائل منشوری و هتل و میهمانان ویژه راحت شد.
 
اول مظلوم لیگ
دیروز متوجه شدیم که همه ما در مورد بزرگترین قربانی فصل داوری اشتباه می‌کردیم چرا که این قربانی تیمی نیست جز سپاهان! شاهدش هم جناب آقای جلال امیدیان که فرموده: «سپاهان بیشترین ضرر را از داوری‌ها کرده»!
یعنی بر این مظلومیت سپاهان چطور اشک بریزیم که حق مطلب ادا شود؟
 




وقتی تیم استرا فراموش شد
استقلال
مدل مجیدی




ماجراهای استقلال فرهاد مجیدی بسان یک بسامد سینوسی است که در این فصل نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد. مربی جوانی که پس از خروج ناگهانی استراماچونی استقلال را تحویل گرفت و سعی کرد در بدو ورود دست به ترکیب دوست داشتنی تیم استراماچونی نزند و کپی همان تیم جذاب را در زمین پیاده کند؛ مو به مو و آیتم به آیتم. استقلال تا چند هفته با همین انگاره و با باقی مانده تأثیرات مرد ایتالیایی در لیگ پیش رفت و بیش و کم موفق بود، اما هر چه به جلو رفتیم، آموزه‌های استرا رنگ باخت و تیم به دست‌انداز افتاد. تیمی که کپی رنگ و رو رفته‌ای از استقلال هیجان‌انگیز نیم فصل اول بود.
استقلال بعد از تعطیلات کرونایی لیگ را سینه‌خیز آغاز کرد اما بعد از چند هفته وقت تلف کردن، مجیدی تصمیم گرفت تاکتیک آشنای استراماچونی را کنار بگذارد و استقلال را با تاکتیک و مدل خودش به زمین بفرستد. استفاده از 4 دفاع به جای 3 دفاع سبک ایتالیایی کلاسیک مهمترین تغییر استقلال بود. تیمی که حالا در هفته اخیر به سبکی بازی می‌کند که مجیدی آن را بلد است و از همین رو با پیروزی و موفقیت آشتی کرده.
مجیدی حالا کم کم می‌خواهد تیم خودش را بسازد. در واقع استقلال استراماچونی رویایی بود که استقلالی‌ها چند هفته‌ای تجربه کردند و دیدند به کمک یک مربی در کلاس واقعی جهانی می‌شود چه فوتبال زیبایی ارائه داد و چه رویاهایی بافت و بعد هم این دوران خوش کوتاه مدت‌هاست تمام شده. حالا دوران مجیدی آغاز شده و او باید استقلال را همان‌گونه‌ای بسازد که بلد است و می‌تواند.
اگر فرهاد مجیدى بتواند تیمش را در لیگ دوم و در جام حذفى قهرمان کند، کارنامه فصل اول او می‌تواند راضی‌کننده باشد و البته تکان دادن او از استقلال سخت می‌شود.



 


Page Generated in 0.0054 sec