printlogo


کد خبر: 212584تاریخ: 1399/5/12 00:00
دلتنگی برای دورهمی‌های یک میلیونی
در کشتی تناقض‌گویی‌های یک پروفسور





عضو سابق شورای فنی کشتی از فدراسیون کشتی به خاطر انحلال شورای فنی انتقاد کرد. ابراهیم جوادی که از بدو ورود رسول خادم به کشتی در کنار او قرار داشت و یکی از اعضای ثابت شورای فنی کشتی آزاد بود، بعد از انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی و انحلال شورای فنی سابق، تقریباً خانه نشین شده اما حالا می‌گوید که این فدراسیون جوان است و نیاز به راهنمایی بزرگترها دارد: «من برای خودم ناراحت نیستم. وقتی از پیشکسوت‌ها استفاده نمی‌شود، غمگین می‌شوم. این فدراسیون جوان است و احتیاج دارد بزرگ‌ترها راهنمایی‌اش کنند. رسول خادم با تمام تجربیاتش، چندین پیشکسوت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنار خود داشت تا از تجربیاتشان استفاده کند.» ابراهیم جوادی بدون اینکه توضیح بدهد خروجی راهنمایی بزرگترها به رسول خادم در دوره ریاست خادم چه بود و یا اینکه اعضای شورای فنی تا چه اندازه در نتایج کسب شده در آن زمان نقش داشتند، این اظهارات را مطرح کرده است.
او در ادامه اظهارات خود سعی در دو قطبی کردن کشتی هم دارد و معتقد است که دبیر تمام کسانی را که با خادم کار می‌کردند بیرون کرده است: «این فدراسیون تمام کسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که خادم با آنها کار می‌کرد، بیرون کرد. باید از چند نفر از آنها بهره می‌بردند. سیروس‌پور، برزگر، محبی و محمدیان در آن زمان کنار کشتی بودند. دبیر برای ریاست فدراسیون خیلی جوان است و اشتباهات زیادی دارد. این فدراسیون اعزامی انجام نداده و کار خاصی نکرده است.» این در حالی است که محمدحسین محبی که عضو شورای فنی بود الان هم به عنوان یکی از نزدیکان این فدراسیون و به عنوان رئیس هیأت کشتی کرمانشاه با فدراسیون همکاری می‌کند و عسگری محمدیان هم که در دوره دبیر به عنوان رئیس هیأت کشتی مازندران انتخاب شد. منصور برزگر هم بارها خودش اظهار کرده است که دیگر علاقه به همکاری نزدیک با کشتی ندارد.
ابراهیم جوادی در بخش دیگری از مصاحبه خود ضمن نقد عملکرد فدراسیون کشتی در دوره مدیریت علیرضا دبیر می‌گوید که این فدراسیون جوان است و اشتباهات زیادی دارد، اظهاراتی که به نظر با بخش دیگری از صحبت‌های او کاملاً تناقض دارد: «این فدراسیون اعزامی انجام نداده و کار خاصی نکرده است. اگر مثل خادم هفته‌ای دو بار اعزام داشتند، نمی‌توانستند کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خوبی انجام دهند.» اگر ابراهیم جوادی معتقد است که این فدراسیون کار خاصی انجام نداده چون هیچ اعزامی نداشته پس از کجا مطلع شده که فدراسیون اشتباهات زیادی هم داشته است؟ اشتباهات زیاد زمانی رخ می‌دهد که کاری انجام شده باشد. وقتی کاری انجام نشده چطور می‌شود، ادعا کرد اشتباهات زیادی رخ داده است؟ او در ادامه مصاحبه خود باز هم دچار یک اشتباه دیگر شد و در حالی که ابتدا معتقد بود پیشکسوتان برای پول کار نمی‌کنند، بلافاصله دریافت یک میلیون تومان حق جلسه را تأیید کرد: «یک میلیون هم پولی بوده؟ شورای فنی تمام مسابقات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در استان‌های مختلف حضور داشت. با تمام این تفاسیر یک میلیون تومان به آنها می‌دادند. یک پروفسور از تهران به چابهار برود و یک مریض را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویزیت کند، چقدر دستمزد می‌گیرد؟ ما هم پروفسور این کار هستیم. شورای فنی 200 سال تجربه است. 50 سال تجربه دارم و نفرات دیگر هم به همین صورت. ما وظیفه داریم تجربیاتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار کشتی قرار دهیم.»
ظاهراً بدجوری دل برخی برای دورهمی‌های یک میلیون تومانی تنگ شده است. این همه تناقض گویی فقط برای بودن در کشتی نمی‌تواند در شأن پروفسورهای کشتی باشد.
این اظهارات ابراهیم جوادی در حالی مطرح می‌شود که کشتی ایران با مشاوره‌های همین شورای فنی که لقب پروفسور را به خود گرفته است در جهانی 2017 و 2018 بدترین نتایج دهه‌های اخیر را کسب کرد. مشاورانی که در واقع تصمیم گیرنده بودند و آنها در برخی موارد به سرمربیان تیم ملی دیکته می‌کردند چه کسی به مسابقات جهانی برود و چه کسی نرود. کشتی در دوران مشورت‌های این پروفسورها دوره‌ای را تجربه کرد که بعید است دلش برای آن دوره تنگ شود.
 


Page Generated in 0.0051 sec