printlogo


کد خبر: 212581تاریخ: 1399/5/12 00:00
اتمام خوشی‌ها با پایان پنهان‌کاری





هنوز از جدایی رسمی مهدی علی‌نژاد از فدراسیون ووشو بیشتر از یک ماه نگذشته که این فدراسیون با بلوای عجیبی روبه‌رو شده است. فدراسیونی که در سال‌های اخیر پز مدیریتش را می‌داد و همین هم باعث شد تا رئیس تقریباً جوانش از ریاست فدراسیون ووشو به معاونت وزارت ورزش برسد حالا هر روز با یک بحران جدید روبه‌رو است و در واقع هر روز یک خبر حاشیه ساز جدید از این فدراسیون به بیرون درز می‌کند که هر یک از این اخبار برای به چالش کشیدن یک فدراسیون کافی است.
هفته گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر پنهان‌کاری فدراسیون ووشو در اعلام خبر دوپینگ حمیدرضا قلی پور اما حالا خبر می‌رسد تعداد دوپینگی‌های فدراسیون ظاهراً سه نفر بوده که درباره آن اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته است. هفته گذشته و در راستای حضور حمیدرضا قلی پور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران به یکباره اعلام شد که نام این ووشوکار به دلیل دوپینگ در مسابقات جام جهانی 2019 در لیست محرومان فدراسیون جهانی قرار گرفته است. خبری که البته با اظهارات ضد و نقیض قلی‌پور هم همراه شد. توضیحاتی که یک روز حکایت از دسیسه خانوادگی داشت و یک روز هم مشکلی بوده که در اردو به وجود آمده اما اینها هیچ‌کدام باعث نمی‌شود که کسی بتواند از شراکت قلی‌پور با مسئولان در پنهان کاری خبر دوپینگش چشمپوشی کند.
اینکه چرا نام حمیدرضا قلی‌پور تقریباً از دو سال پیش در بین ورزشکاران دوپینگی قرار داشته اما اعلام رسمی نشده و فدراسیون ووشو به دنبال پنهان کاری بوده، سؤال مهمی بود که همه به دنبال جواب آن بودند اما وقتی همه به سراغ جواب این سؤال رفتند، به یکباره خبر رسید که معین تقوی هم دوپینگی بوده و خبر او هم اعلام نشده و فدراسیون ووشو خبر دوپینگ او را هم پنهان کرده بود!
این اندازه پنهان کاری در ورزش ایران پدیده جدیدی بود که به یکباره از فدراسیون ووشو سر زد اما رئیس جدید و جوان فدراسیون ووشو که گفته می‌شود با رئیس قبلی هم ارتباط بسیار نزدیکی دارد و اتفاقاً در زمان وقوع این دوپینگ مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون ووشو هم بوده در برنامه ورزش ایران در رادیو ایران حضور پیدا کرد تا درباره دلایل این پنهان کاری‌ها توضیح بدهد اما توضیحات او نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه داستان دیگری را هم به راه انداخت که می‌تواند حکایت از وجود یک دوپینگ دیگر داشته باشد. به نحوی که حالا همه منتظر هستند تا سومین دوپینگی ووشوی ایران هم معرفی شود.
امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشوی ایران، در توضیح مثبت اعلام شدن تست دوپینگ یکی ‌دیگر از ووشوکاران تیم‌ ملی گفت: «دوستان خبرهایی شنیده‌اند که چون دقیق از آن‌ مطلع‌ نیستند، سعی‌ می‌کنند به نوع دیگری اخبار را منتشر کنند. در واقع یکی دیگر از ورزشکاران ما که در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ حضور داشته‌ است، تست دوپینگش گرفته شده و گویا در مرحله اول هم جواب تست مثبت بوده است اما همچنان در حال بررسی دقیق بوده و هیچ چیز قطعی نیست. باید منتظر جواب نهایی فدراسیون جهانی بود.»
روی سایت فدراسیون جهانی نام دو ووشوکار ایرانی دیده می‌شود که دوپینگ کردند اما این اظهارات رئیس فدراسیون ووشو حکایت از این دارد که شاید تا چند روز دیگر از یک ووشوکار دوپینگی دیگر رونمایی شود. بلافاصله بعد از این اظهارات فضای مجازی و حقیقی پر شد از گمانه‌زنی‌ها برای معرفی سومین دوپینگی ووشوی ایران و حالا بر اساس شایعه‌های موجود، اخبار منتشر شده درباره دوپینگ‌ سومین ووشوکار تیم ملی، در مورد یکی دیگر از ‌ووشوکاران پر افتخار تیم ملی است که فعلاً باید تا مشخص شدن این‌ موضوع منتظر جواب نهایی فدراسیون‌ جهانی بود. شاید الان با رونمایی از این اخبار قضاوت دوره مدیریت مهدی علی‌نژاد در فدراسیون ووشو به واقعیت نزدیکتر باشد.
فدراسیونی که ظاهراً با تلاش‌های رسانه‌ای فقط یک ظاهر خوب را داشته وگرنه از درون دچار مشکلات زیادی بوده که حالا با تغییرات مدیریتی یکی پس از دیگری از آنها رونمایی می‌شود. به نظر با تغییرات ایجاد شده در مدیریت فدراسیون باید منتظر روزهای جدیدی برای ووشوی ایران بود. روزهای جدید متفاوت با قبل از این چیزی که وجود داشت.


 


Page Generated in 0.0059 sec