printlogo


کد خبر: 212580تاریخ: 1399/5/12 00:00
موافقان مجازی!





مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون والیبال پس از کش و قوس‌های فراوان برگزار شد. مجمعی که چند باری به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت روز گذشته با تلفیقی از شیوه حضوری و آنلاین برگزار شد. به این ترتیب که نمایندگان استان‌ها و هیأت‌های والیبال سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه حاضر بودند و مسئولان فدراسیون و نمایندگان نهادهای مختلف حاضران فیزیکی در جلسه بودند. در این جلسه که به ریاست مهدی علی‌نژاد به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش برگزار شد، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، فضل‌الله باقرزاده نماینده کمیته ملی المپیک، علیرضا خسروی مدیرکل دفتر امورمشترک فدراسیون‌ها و سایر اعضا و نمایندگان بخش‌های مختلف حضور داشتند. در آغاز این جلسه محمدرضا داورزنی به ارائه گزارش عملکرد والیبال در سال 98 پرداخت. سالی که البته بخش اعظمی از آن را به عنون رئیس حضور نداشت و در ماه‌های پایانی یک بار دیگر رئیس والیبال شد. داورزنی به هر ترتیب در گزارش شفاهی خود درباره شرایط والیبال در سال 98 گفت: «والیبال در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت که قهرمانی جوانان ایران در جهان به عنوان رکورد جدیدی در این رشته ورزشی ایران نیز به ثبت رسید. میزبانی دو هفته لیگ ملت‌ها در ارومیه و اردبیل و میزبانی قهرمانی مردان آسیا در تهران از عملکردهای بسیار خوب والیبال ایران در سال بود. تیم ملی والیبال ایران در سال 98 برای دومین بار سهمیه بازی‌های المپیک کسب کرد و ساحلی نیز عملکرد خوبی داشت که امیدوارم امسال نیز این روند ادامه یابد.»
 ماجرای کمک غیر قانونی
در ادامه مجمع، حسابرس فدراسیون والیبال گزارش خود را ارائه کرد و علی‌نژاد رئیس مجمع چند سؤال را مطرح کرد و بازرس جواب آنها را داد و در نهایت گزارش حسابرس فدراسیون به تصویب مجمع رسید. گزارش سال 98 خزانه‌دار فدراسیون والیبال نیز در ادامه کار مجمع از سوی اسلامی مطرح شد. داورزنی در تکمیل گزارش خزانه‌دار و درباره موضوع بدهی باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یک به فدراسیون والبیال، گفت: «این موضوع به عنوان یکی از موارد تخلف فدراسیون مطرح شده است. بر اساس قوانین امکان کمک فدراسیون به باشگاه‌ها وجود ندارد و جرم محسوب می‌شود، با توجه به اینکه تسویه باشگاه‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی و بازرسی الزام‌آور است، اصرار داریم که باشگاه‌ها هرچه سریع‌تر بدهی خود را بپردازند.» در ادامه این مجمع، گزارش‌های مالی و بازرسی سال 98 فدراسیون نیز به تصویب اعضای مجمع رسید. همچنین برنامه عملیاتی و بودجه سال 99 فدراسیون والیبال در این مجمع بررسی و تصویب شد.
 
تمدید قرارداد حامی مالی با 20 درصد افزایش
موضوع حامی مالی فدراسیون والیبال دیگر موضوع مطرح شده در مجمع بود. حامی‌ای که در سال جاری هیچ تبلیغی از والیبال دریافت نکرد و به طور طبیعی موظف به پرداخت هیچ مبلغی هم نیست. طبق اعلام رئیس فدراسیون، قرارداد بانک گردشگری به عنوان حامی مالی فدراسیون فروردین سال آینده به پایان می‌رسد و قطعاً به رویدادهای پیش روی تیم ملی بزرگسالان نخواهد رسید. به همین خاطر هم گویا مدیران این بانک به دنبال این هستند تا قراردادشان با والیبال را یک سال دیگر تمدید کنند تا حضور در رویداد مهمی مانند المپیک را از دست ندهند. داورزنی در این باره گفت: «در مذاکرات انجام شده، بانک گردشگری درخواست تمدید یکساله قرارداد را دارد اما این موضوع باید در مجمع فدراسیون تصویب شود که بتوانیم برای سال آینده با 20 درصد افزایش، قرارداد همکاری را تمدید کنیم.»
 
تصویب همه جانبه
پس از صحبت‌های داورزنی موضوع تمدید یکساله قرارداد بانک گردشگری و آیین‌نامه اجرایی و انضباطی برگزاری مسابقات سال 99 فدراسیون والیبال، مطرح و تصویب شد. در این میان شاید بحث آیین‌نامه جدیدی که فدراسیون والیبال برای رقابت‌های لیگ برتر تدوین کرده، یکی از موضوعات مهم و برجسته مجمع بود. آیین‌نامه‌ای که به نظر می‌رسید به این سادگی‌ها تصویب نشود و برخی هیأت‌ها برای دادن رأی مثبت، قدری مجمع را دچار چالش کنند. مواردی نظیر درصدهای تقسیم درآمدهای تبلیغی که در هفته‌های گذشته چند باری درباره آن اظهارنظر شد اما گویا مشکلات حل شده و این آیین‌نامه در نهایت با رأی اکثریت تصویب شده و از لیگ پیش رو اجرا خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0057 sec