printlogo


کد خبر: 212559تاریخ: 1399/5/12 00:00
خبر




رونالدو بوگاتی چنتودیچی خرید



کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره یوونتوس برای خودش یک هدیه گرانقیمت دیگر خریده، بوگاتی چنتو دیچی به ارزش 44/9 میلیون یورو خریداری کرده است. گفته می‌شود این ابرماشین که تنها ده تا از آن در جهان وجود دارد، منطبق بر آیکون‌های مورد نظر اسطوره پرتغالی ساخته می‌شود و با آنکه به صورت رسمی خریداری شده در سال نوی میلادی تحویلش می‌شود. رونالدوی 35 ساله یک بار دیگر در تورین درخشید و با زدن 31 گل به نهمین قهرمانی پیاپی یوونتوس در لیگ ایتالیا کمک کرد. او در طول این سال‌ها هشت فراری و چند رولز رویس، BMW و مک لارن خریده اما حالا یک ماشین نادر و خاص خریده. چنتودیچی برای جشن 110 سالگی این کمپانی فرانسوی طراحی و ساخته شده. سرعت این ماشین به 380 کیلومتر در ساعت می‌رسد –البته از نظر الکترونیکی آن را محدود کرده‌اند- و می‌تواند در 4/2 ثانیه به شتاب صد کیلومتر سرعت برسد. اساس چنتودیچی بر بوگاتی شیرون است که رونالدو یکی از آنها را دارد اما وزنش 20 کیلو کمتر است. قدرت آن 1600 اسب بخار است. خبر خریدن این اتومبیل چند وقت بعد از آن منتشر شده است که ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید یک قایق لوکس به قیمت 1/6 میلیون یورو خرید.
 
کمک سرنا ویلیامز برای تهیه
4 میلیون ماسک برای مدارس

ستاره تنیس زنان در یک کمپین خیرخواهانه برای تهیه 4 میلیون و 250 هزار عدد ماسک برای اهدا به مدارس آمریکا که از چند ماه دیگر آماده پذیرش کودکان خواهند بود، شرکت کرد. دارنده 23 مقام قهرمانی در گرنداسلم‌ها با همکاری شرکت تی‌شرت‌های بلا+کانواس و اتحادیه ملی مدیران مدرسه جنبشی را آغاز کرده است تا برای مدارسی که دانش‌آموزان در آنها در آغاز سال تحصیلی جدید به ماسک نیاز پیدا خواهند کرد، 4 میلیون و 250 هزار ماسک تهیه شود. در این پروژه اما علاوه بر تهیه ماسک، قرار است برای تهیه بخشی از ملزومات آموزشی 54 میلیون دانش‌آموز در 115 هزار مدرسه آمریکا هم تلاش‌هایی صورت بگیرد.
 ویلیامز گفت: «من خیلی قدردان فرصتی هستم که برای کمک به آموزش در مدارس‌مان به دست آورده‌ام و می‌توانم به کلی دانش‌آموز خدمت کنم.»
ویلیامز 38 ساله به زودی باید آماده شرکت در رقابت‌های تنیس اوپن آمریکا آخرین گرنداسلم فصل جاری شود. پیش از این تردیدهایی درباره حضور او در این رقابت‌ها که ماه آینده در نیویورک برگزار می‌شود وجود داشت اما وضع یکسری قوانین و پرتکل‌های سختگیرانه این امکان را فراهم آورده است تا آخرین گرنداسلم فصل برگزار شود.
 
تغییر تیم‌های لیگ بلژیک به دلیل کرونا

لیگ بلژیک برای دو فصل آینده تغییرات مهمی خواهد داشت و 18 تیم را شامل خواهد شد. دادگاهی در این کشور دستور داده که یک تیم سقوط ‌کرده به دسته برتر بازگردد. مجمع عمومی لیگ بلژیک روز جمعه برگزار شد، و تصمیم بر این شد که تیم واسلند-بورن که سقوط کرده بود، به مسابقات لیگ برتر بازگردد. فصل گذشته لیگ بلژیک به دلیل شیوع ویروس کرونا ناتمام ماند و چون واسلند-بورن در قعر جدول قرار داشت، اعلام شد که به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند. اما این باشگاه به دادگاه شکایت برده و اعلام کرده که اگر فصل ادامه پیدا می‌کرد، آنها در دسته برتر می‌ماندند. اگر لیگ بلژیک با بازگرداندن واسلند-بورن موافقت نمی‌کرد، مجبور بود به ازای هر دیداری که برگزار می‌کند، 2/5 میلیون یورو جریمه بپردازد. مسابقات این فصل لیگ بلژیک از هفته آینده آغاز می‌شود، و در ابتدا برنامه این بود که 16 تیم در آن حضور داشته باشند، که یکی از آنها برنده پلی‌آف دسته دو بین لوون و بیرشوت بود. اما چون برگزاری لیگ با 17 تیم پیچیده می‌شد، حالا هر دو تیم به دسته برتر می‌آیند و واسلند-بورن هم در لیگ می‌ماند، و به این ترتیب، مسابقات با 18 تیم برگزار می‌شود.


 


Page Generated in 0.0062 sec