printlogo


کد خبر: 212558تاریخ: 1399/5/12 00:00
شما باشید با قهرمان انگلیس و اروپا چه می‌کنید؟

نیل جونز   


برای تیمی که بازیکنان بسیار خوبی دارد، چه بازیکنی می‌خرید؟
لیورپول قهرمان اروپا، جهان و انگلیس است. تیم یورگن کلوپ به شکلی رویایی توانست انتظار 30ساله برای قهرمانی در لیگ انگلیس را به پایان برساند. اما شایعات همچنان ادامه دارد و طرفداران هم به دنبال خرید بازیکنان جدید هستند. می‌گویند که اگر در همان جای قبل بمانید، انگار به عقب رفته‌اید.
کلوپ به این اشاره کرده که پنجره نقل و انتقالات پیش رو برای آنفیلد آرام خواهد بود. اثر ویروس کرونا بر باشگاه‌های سراسر دنیا آشکار است، و لیورپول هم تفاوتی با سایر باشگاه‌ها ندارد. درآمدهای آنها کم شده، و ابهامات پابرجا است. به این ترتیب طرفداران نباید انتظار داشته باشند که لیورپول خریدهای گران‌قیمتی داشته باشد.
البته آنها دست روی دست هم نمی‌گذارند. کلوپ گفته که ممکن است در هنگامی که اوضاع مالی روشن‌تر شد، فرصت خرید بازیکن پیش بیاید. او به خبرنگاران گفت: «اینطور نیست که فکر کنیم دیگر جای پیشرفت نداریم؛ حتی در زمینه انتقالات. ما کاری که برایمان ممکن است را انجام می‌دهیم. هر کاری را که بتوانیم در این زمینه انجام خواهیم داد. قرار نیست چون بقیه تیم‌ها دست به خرید می‌زنند، ما هم بازیکن بخریم. قرار نیست چون همه می‌خواهند ما بازیکن بخریم، به سراغ خرید بازیکن برویم. ما وقتی بازیکن می‌خریم که پولش را داشته باشیم، نیازش را داشته باشیم و این مسائل. در این صورت به سراغ این کار خواهیم رفت. اگر یکی از این شرایط برقرار نباشد، خبری از خرید بازیکن نخواهد بود. ما در این صورت به پیش خواهیم رفت، و نمی‌خواهیم نخریدن بازیکنان جدید را به عنوان بهانه‌ای قرار دهیم.»
لیورپول بیش از همه از نظر کمیت مشکل کمبود بازیکن دارد و این دغدغه بزرگ آنها است، هرچند که کلوپ و دستیارانش گفته‌اند که مجموعه بازیکنانی که در اختیار دارند بسیار قوی‌تر از آن چیزی است که همه تصور می‌کنند. بی‌تردید، آنها در خط حمله نگرانی بسیاری دارند. محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو، سه مهاجم اصلی لیورپول هستند که خط حمله‌ای هولناک را تشکیل می‌دهند، اما مهاجمان دیگر لیورپول کیفیت بسیار پایین‌تری دارند. دیووک اوریگی به دلیل گل‌زنی در دیدارهای بزرگ تبدیل به قهرمان طرفداران شده است، اما فصل 20-2019 برای او چندان خوب نبود و ژردان شکیری هم به ‌ندرت بازی کرده است. تاکومی مینامینو که در ژانویه خریداری شد هم تاکنون اثر خاصی نگذاشته است.
رایان بروستر و هری ویلسون هم هستند، که البته به سوانزی و بورنموث قرض داده شده‌اند. اگر آنها برگردند، مشخص نیست که به تیم اصلی راه پیدا کنند. البته احتمال این که بروستر به تیم اصلی برسد بسیار بیشتر از ویلسون است، و همچنین مشخص نیست که آیا هاروی الیوت 17ساله بتواند فصل بعد، نقش مهم‌تری را در تیم ایفا کند.
لیورپول پیش از ویروس کرونا به دنبال یک مهاجم جدید بود. تیمو ورنر گزینه ایده‌آل آنها بود، چون می‌توانست در چند پست در خط حمله به میدان برود. اما سرخپوشان حاضر نشدند او را بخرند و به این ترتیب بود که چلسی وارد عمل شد و او را جذب کرد. آیا بازیکن دیگری مد نظر لیورپول است؟ آنها امثال لئون بیلی در بایرلورکوزن و ساموئل چوکوئزه در ویارئال را زیر نظر دارند. همچنین صحبت‌هایی از انتقال آداما ترائوره از ولوز شنیده می‌شود. اما هیچ‌کدام از آنها گزینه ایده‌آلی برای لیورپول نیستند؛ حداقل اینکه آنها در سطح ورنر بازی نمی‌کنند.
به این ترتیب تعجبی ندارد که لیورپول اوریگی را نگه دارد، از مینامینو بخواهد تلاشش را بیشتر کند و بروستر را به تیم اصلی فراخوانی کند، هرچند که گفته می‌شود اخیراً هاروی بارنز، ستاره لستر سیتی هم نظر آنها را جلب کرده است. این بازیکن تیم زیر 21ساله‌های انگلیس بی‌تردید طرفداران خود را در تیم استعدادیابی لیورپول دارد.
گزارش‌ها در آلمان هم حاکی از آن است که لیورپول می‌خواهد تیاگو آلکانتارا را از بایرن مونیخ خریداری کند. البته منابع نزدیک به آنفیلد گفته‌اند که این انتقال بعید است، اگر محال نباشد. این ملی‌پوش اسپانیایی بی‌تردید کلاس بیشتری به خط میانی لیورپول خواهد بخشید، هرچند که با وجود نبی کیتا و الکس اکسلاد-چمبرلن و درخشش کرتیس جونز، که همه به دنبال حضور در ترکیب ثابت هستند، لیورپول در این منطقه نیاز زیادی به تقویت ندارد.
اما اوضاع در خط دفاعی به گونه دیگری است. اندی رابرتسون تنها مدافع چپ تخصصی تیم است و دژوان لاورن هم که از لیورپول جدا شده و به زنیت سن‌پترزبورگ پیوسته است. لیورپول بازیکنانی نظیر جمال لوییس از نوریچ را زیر نظر دارد، و در گذشته بازی‌های لوید کلی از بورنموث را هم تیم استعدادیابی لیورپول تماشا کرده‌اند.
کنستانتینوس تسیمیکاس از المپیاکوس گزینه دیگر آنها است. رایان سسنیون از تاتنهام، امرسون پالمیری از چلسی و رافائل گوئریرو از بوروسیا دورتموند هم در گذشته زیر نظر لیورپول بوده‌اند.
شیوع ویروس کرونا روی قدرت خرید لیورپول تأثیر گذاشته، اما اثرش روی فروش بازیکنان این تیم هم محسوس خواهد بود. لیورپول در گذشته در فروش بازیکنانش موفق عمل کرده بود، اما حالا مشخص نیست که اوضاع به چه ترتیب باشد. آنها می‌خواهند با فروش بازیکنانشان، بودجه لازم را جمع کنند. دژان لاورن به زنیت پیوسته و 12 میلیون یورو از فروش این مدافع کروات نصیب لیورپول شده است. ژردان شکیری که از ژانویه تاکنون تنها یک بازی انجام داده، دیگر بازیکن مازاد باشگاه خواهد بود. او هم باشگاه‌هایی را خواهان خود می‌بیند.
لوریس کاریوس، دروازه‌بان فراموش‌شده لیورپول هم در مسیر خروج است و هرتابرلین و مون‌پلیه او را زیر نظر دارند. لیورپول همچنین ممکن است هری ویلسون و مارکو گروژیچ، که در حال حاضر قرض داده شده‌اند را برگرداند و آنها را بفروشد. آنها قصد داشتند هر کدام از این دو بازیکن را به قیمت 20 میلیون پوند یا بیشتر بفروشند، اما به نظر می‌رسد که باید در قیمتشان تجدید نظر کنند.
ناتانیل کلاین به صورت آزاد تیم را ترک کرده است. آدام لالانا هم به برایتون پیوسته است. امثال بن وودبرن، شیی اوجو، نت فیلیپس و هری کین هم بازیکنان مازاد هستند و یا قرض داده خواهند شد یا اینکه انتقالشان دائمی خواهد بود. یاسر لاروسی، مدافع چپ جوان این تیم هم بدون تردید خواهد رفت.
بعید است که ترکیب اصلی لیورپول در فصل بعد تغییر بزرگی داشته باشد. تنها مسأله این است که کلوپ در خط میانی به چه بازیکنانی بازی خواهد داد.
در حال حاضر جو گومز گزینه اصلی حضور در خط دفاع در کنار ویرجیل فن‌دایک است، هرچند که بازگشت یوئل ماتیپ به دوران آمادگی باعث می‌شود که رقابت در این پست افزایش یابد. فابینیو و جوردن هندرسون هم گزینه‌های اصلی خط میانی هستند.
اینکه جینی واینالدوم، که هنوز قراردادش را تمدید نکرده، در این تیم بماند هم مشخص نیست. کیتا، اکسلاد-چمبرلن، و جونز هم سخت در تلاش هستند که به ترکیب برسند.
بازیکنان خط حمله لیورپول، به همراه دروازه‌بان و مدافعان کناری مشخص هستند، هرچند که به نظر می‌رسد نکو ویلیامز با ترنت الکساندر-آرنولد رقابت خوبی خواهد داشت. لیورپولی‌ها دوست دارند که این رقابت در سمت دیگر میدان هم شکل بگیرد!
منبع: سایت گل

 


Page Generated in 0.0062 sec